Renkantis saugų greitį svarbu įvertinti ir oro sąlygas

Greičio viršijimas – vienas dažniausių Kelių eismo taisyklių pažeidimų. Pernai baudos už tai sudarė net 45 proc. visų užfiksuotų pažeidimų keliuose, jos išrašytos net 664 358 kartus. Dėl maksimalaus leistino greičio viršijimų įvyksta ir daugiausia skaudžių eismo nelaimių. Tačiau ekspertai atkreipia dėmesį, kad ir maksimalus leistinas greitis keliuose yra ne visada saugus.

Vairuoti atidžiai ir saugiai

Kelių eismo taisyklėse leistinas važiavimo greitis autostradoje ir greitkeliuose nurodomas skirtingas vasaros ir žiemos sezonų metu. Vairavimo instruktorius Aurimas Grockis mano, kad šiuo metu Lietuvos keliuose galiojantys greičio ribojimai yra logiški, ženklai sustatyti avaringiausiose, judriausiose vietose, gyvenvietėse ir miestuose. „Tačiau kiekvienu atveju reikėtų atsižvelgti į eismo sąlygas ir važiuoti ne maksimaliu leistinu, o saugiu greičiu, kuris dažniausiai būna mažesnis už leistiną maksimalų arba lygus jam. Pavyzdžiui, mums buvo nutikęs atvejis, kai autostradoje sutikome merginą, nuvažiavusią į griovį. Klausėme, kodėl tu viršijai greitį, o ji atsakė, kad važiavo maksimaliu leistinu greičiu, nors oro sąlygos tuomet buvo tokios, kad net mes daugiau 70 km per val. nespaudėme. Dažnai vairuotojai pamiršta, kad net vasaros sezono metu po didelės kaitros palijus kelias būna labai slidus, todėl važiuoti reikėtų gerokai lėčiau“, – sakė instruktorius.

Važiuojant bet kokiomis oro sąlygomis didžiausia atsakomybė tenka vairuotojui, todėl pravartu žinoti, kad riedant net ir leistinu 90 km per val. greičiu, per lietų galima greitai prarasti automobilio kontrolę ir nuslysti į griovį ar atsitrenkti į šalia esančią kliūtį. Vairuojant prastomis oro sąlygomis, mažėja ir vairuotojo dėmesingumas, todėl ekspertai pataria tuo metu susikoncentruoti į kelią, paprašyti šalia esančių keleivių jūsų neblaškyti ir būtinai sulėtinti greitį. Tais atvejais, kai vairuotojas jaučiasi nepakankamai užtikrintas, rekomenduojama sustoti šalikelėje ir, įjungus avarines šviesas, palaukti, kol lietus ar gausus snygis šiek tiek aprims.

Mieste viršyti greitį itin pavojinga

A. Grockis sakė pastebintis, kad mieste pasitaiko situacijų, kai vietose, kur leistinas greitis tik 50 km per val., visi lekia gerokai greičiau. Tai yra gana pavojinga, nes judriose gatvėse pasitaiko ir daugiau netikėtų kliūčių, o važiuojant greitai ilgėja ir stabdymo kelias. Todėl, pašnekovo teigimu, situaciją reikėtų taisyti. „Vairuotojus labai sudrausmintų griežtesnė atsakomybė už greičio viršijimą, reikėtų įrengti daugiau greičio matuoklių, ypač tose vietose, kur viršijamas greitis. Be abejo, pirmoje vietoje – paties vairuotojo sąmoningumas. Ir vairavimo mokymų metu akcentuojame, kad greičio viršijimas yra dažniausia eismo įvykių priežastis.“

Tačiau vairavimo instruktorius teigė, kad Utenoje situacija yra pastebimai pasikeitusi, vairuotojai drausmingesni, labiau paiso Kelių eismo taisyklių. „Didelę įtaką daro ir grįžę emigrantai, kuriems jau įdiegta europietiška vairavimo kultūra“, – sakė pašnekovas.

Greičio mėgėjams – Nemuno žiedo trasa

A. Grockis mano, kad ekstremalaus vairavimo mėgėjams reikėtų įrengti daugiau specialių trasų, nes dabar jie dažnai plačiomis miestų gatvėmis važinėja naktimis, o tai yra nelegalu.

Ekstremalaus vairavimo ir motosporto entuziastai treniruojasi specialiai įrengtoje Kačerginės trasoje Nemuno žiede. Tačiau ši trasa jau atgyvenusi ir prašosi renovacijos. Memorandumą dėl trasos atnaujinimo ir Nemuno žiedo įveiklinimo jau pasirašė švietimo, mokslo ir sporto bei susisiekimo ministrai, Kauno rajono savivaldybė ir Lietuvos techninio sporto federacijų asociacija. Lenktynių trasos atnaujinimo darbai vyktų keliais etapais, dalį jų planuojama pradėti dar šiemet.

Nacionalinės sporto agentūros Infrastruktūros skyriaus vedėjas Rimantas Šerkšnas teigė, kad po rekonstrukcijos Nemuno žiedas taps traukos centru ne tik motosporto entuziastams, bet ir plačiajai visuomenei. „Vyks ekstremalaus vairavimo treniruotės, varžybos, saugaus eismo mokymai, bus galima išbandyti naujus automobilius, padangas“, – sakė specialistas. Nemuno žiedas tarnaus ir kaip rekreacinė zona, kur lankytojai galės užsiimti ir kitomis sporto šakomis ar tiesiog aktyviai leisti laisvalaikį.

Publikacija parengta bendradarbiaujant su AB Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas