Prekiauti internetu paprasta, jei yra kam patarti

Nors siaučiantis koronavirusas šiek tiek sumažino apsukas prekybos centruose, elektroninė prekyba, priešingai, šiuo metu išgyvena pakilimą ir įgauna neįtikėtinas apimtis. UAB „Siuntikas“, jau penkerius metus užsiimančios siuntimo paslaugomis elektroninei komercijai, rankdarbių gamyba bei prekyba ir e. komercijos konsultacijomis, direktorius Kęstutis Samušis pasakojo, jog konkurencija čia taip pat labai didelė, todėl nebeužtenka kelių produkto nuotraukų ir aprašymo – reikia žinoti kur kas daugiau. Įmonės įgyvendinamas Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšomis finansuojamas projektas „Elektroninės prekybos startas pasaulinėse rinkose“, vykdomas pagal priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ 8 prioritetą „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“, anot pašnekovo, puiki proga išmokti bei sužinoti visas šio verslo subtilybes.

Anksčiau – paprasčiau

Anot bendrovės direktoriaus, jau prieš 20 metų buvo galima spėti, kad e. komercija – ateitis. „Patys intensyviai pradėjome prekiauti internetu 2009 metais – daugiausia su užsienio klientais, – sakė K. Samušis. –Tuo metu e. komercija buvo palyginti nesudėtinga – turi tikrai kokybišką gaminį (mes visada prekiavome savo gamybos rankų darbo gaminiais), turi e. komercijos svetainę, gerų gaminių nuotraukų ir aprašymų anglų kalba – viskas, tu jau sėkmingai prekiauji.“

Tačiau, pasak pašnekovo, vėliau konkurencija tik didėjo – technologijos suteikė galimybę daugeliui žmonių pradėti prekiauti internete, o tokios platformos kaip AMAZON ir ETSY pakeitė supratimą apie e. komerciją – parodė, kaip paprasta pradėti verslą. Kaip teigė įmonės vadovas, tai turėjo dvigubą efektą – iš vienos pusės, pradėti prekiauti internetu – greita ir paprasta. Iš kitos pusės, konkurencija tapo tokia didelė, kad reikia vis labiau gilintis, vis daugiau žinių, vis geresnių technologijų. „Nuotraukų kokybė gerėjo tiesiog milžiniškais šuoliais, atsirado vaizdo formatas, – kalbėjo K. Samušis. – Socialiniai tinklai pakeitė reklamavimosi būdus – ir štai, tapo aišku, kad nebeužtenka tik gero gaminio, kelių nuotraukų ir aprašymo anglų kalba. Taigi, nors e. prekyba klesti, o pradėti prekiauti internetu lengva, deja, sėkmingai prekiauti – daug sunkiau nei 2009 metais.“

E. komercija keliasi į visas gyvenimo sritis

„Siuntiko“ direktoriaus teigimu, COVID-19 padidino e. komercijos apimtis, taip pat padaugėjo siuntimų bei e. komercijos konsultacijų, kartu padaugėjo iššūkių, tai – žaliavų trūkumas, nuotolinis darbas, sugriuvusi logistika, įvairūs apribojimai verslui. „Mūsų verslas kol kas sėkmingai sprendžia iškilusias problemas, taip pat konsultuojame savo klientus, padedame spręsti iškilusias problemas ir projekto dalyviams, – tikino pašnekovas. – Manau, per šiuos pandemijos metus e. komercija žengė milžinišką šuolį ne tik technologiškai. Kartu tai buvo ir šuolis vartotojų galvose – daug žmonių, kurie ankščiau vengdavo pirkti internetu, šiemet turėjo to išmokti. Dalis jų įprato bei suprato, kad taip yra paprasčiau ir jie liks e. komercijos naudotojais.“

O štai pardavėjams, anot K. Samušio, e. komercijos populiarumas prekybos nepalengvins, atvirkščiai – konkurencijai didėjant, reikės daugiau įgūdžių. Pašnekovas sakė, jog skatintų įmones pradėti mokyti savo darbuotojus, pratinti juos prie e. komercijos įrankių. „E. komercija keliasi į įvairius sektorius, kaip pavyzdį galiu paminėti grožio paslaugų sektorių, – kalbėjo direktorius. – Atrodytų, kam kosmetologei e. komercijos įgūdžiai?.. Ogi, vis labiau įprasta rezervaciją pas kosmetologę ar kirpėją atlikti internetu. Tai labai patogu – klientas mato laisvus laikus, gali pats pasirinkti dieną, valandą, trukmę. Jei žmogus nebegali atvykti nurodytą dieną, iš savo paskyros galima pasikoreguoti vizito datą ar laiką. Tai patogu ir grožio salonui – administratorei nereikia sklaidyti rezervacijos knygų ir telefonu derinti vizito laiko. Bet tam reikia apmokytų žmonių.“

Kalėdos – pats intensyviausias prekybos metas

Ne tik virusas suaktyvino e. prekybą. Kaip sakė įmonės vadovas, kalėdinė prekyba pardavėjams prasideda spalio mėnesį, o pasiruošimas kalėdinei prekybai – nuo rugpjūčio, rugsėjo. Tačiau šiemet, K. Samušio teigimu, dėl COVID-19 kalėdinis laikotarpis intensyvesnis, kartu tai labai skatina e. komercijos vystymąsi. Pašnekovo nuomone, pardavėjai ir pirkėjai šiemet susidurs su prekių pristatymo problemomis – paštomatai bus perpildyti, kurjeriai nespės.

Tiems, kurie dar tik planuoja pradėti prekybą internetu ir tai ketina suspėti padaryti iki švenčių, „Siuntiko“ vadovas patarė paskubėti. „Jei planuojate pradėti prekiauti ETSY platformoje (skirtoje rankdarbiams ir vintažui parduoti) – taip, dar galima spėti, – teigė direktorius. – Tačiau tam jau turite būti pradėję ruoštis iš anksčiau – reikia turėti pagamintų gaminių, aprašymų anglų kalba. Registracija į ETSY yra lengvesnė nei e. komercijos svetainės kūrimas, bet taip pat reikalauja nemažo pasirengimo. Geriausia pirmuosius žingsnius žengti su patyrusio konsultanto, kuris padės parengti reikiamus dokumentus, pagalba. Tuomet liks sutvarkyti jūsų ETSY parduotuvę.“ Pasak pašnekovo, tai gali užtrukti įvairiai. Jo teigimu, priklausomai nuo įgūdžių ir išankstinio pasirengimo, fotografijos, parduotuvės ir produktų aprašymų parengimas, stiprus SEO (tai yra angliško termino SEARCH ENGINE OPTIMIZATION sutrumpinimas. SEO – visuma procesų ir veiksmų, dėl kurių išgauname lankytojų srautą per paieškų sistemų natūralius rezultatus – aut. past.) yra turbūt didžiausia kliūtis naujam vartotojui. „Aktyvavus parduotuvę naivu tikėtis, kad pardavimai iš karto šaus į viršų, – šypsojosi K. Samušis. – Reikia mažiausiai metų intensyvaus darbo, siekiant sulaukti aktyvių pardavimų ir tapti konkurencingam prekiautojui tarp panašių produktų prekiautojų.“

Receptas sėkmingai prekybai

Naujam ar jau esamam verslui, planuojančiam internetinės parduotuvės ar elektroninės svetainės kūrimą, verslininkas patarė pirmiausia apsispręsti, ar bus kuriama e. komercijos svetainė (pvz., „Shopify“ ar „WooCommerce“), ar prekiaujama per ETSY, AMAZON. Pašnekovas vėl pabrėžė kokybiškų nuotraukų, išsamių produkto aprašymų bei stipraus SEO svarbą bei rekomendavo nepamiršti ir konkurencingos kainos, aptarnavimo bei siuntimo sąlygų, kainos.

Kitas svarbus niuansas, anot K. Samušio, – reklama. „Nepamirškite, kad šiais laikais galima sutaupyti reklamos kaštų kuriant įdomų turinį socialiniuose tinkluose, – patarė verslininkas. – Reklama atsieis pigiau, jei jūsų gaminiai išskirtiniai, originalūs, jų pateikimas nepriekaištingas ir įdomus.“

Straipsnis apmokėtas iš Europos Sąjungos socialinio fondo lėšų, vykdant projekto „Elektroninės prekybos startas pasaulinėse rinkose“ veiklas.

Straipsnyje išsakyta nuomonė neatspindi Europos Sąjungos nuomonės.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Sponsored Video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas