Rokiškėnas – Baltijos regiono čempionas

Per keliolika metų siekdami didesnių pajamų, nemažai Lietuvos vyrų pasirinko nelengvą sunkvežimio vilkiko vairuotojo darbą. Pagrindiniai maršrutai nusidriekė į Vakarų arba Rytų Europą. Regionuose gyvenančius vyrus vilioja didesnis užmokestis, tačiau tai turi savo kainą – dažnai šeimos nariai paliekami vienam ar keliems mėnesiams, o vairuotojo gyvenimas persikelia į 4 kv. m sunkvežimio kabiną.
Iš didelio vilkikų vairuotojų būrio yra ir kitokių pavyzdžių – tai Mindaugas Tumas, kilęs iš nedidelio Kalvių kaimo (Rokiškio r.), kuris savo ryžtu ir užsispyrimu iš paprasto vilkikų vairuotojo tapo didelės įmonės vilkikų vairuotojų mokytoju, dabar – ir Baltijos regiono „Volvo drivers fuel challenge” varžybų čempionu.

Kelerius metus vairuodamas vilkiką transporto įmonėje „Finėjas” M. Tumas vadovams rodė puikius ekonomiškumo pavyzdžius ir visuomet norėjo gyventi visiems įprastą gyvenimą – nuo 8 iki 17 val. dirbti mėgstamą darbą. Šiuos jo norus įmonė įgyvendino – sukūrė darbo vietą, kur tapęs puikiu savo srities specialistu M. Tumas moko net ir dvigubai vyresnius bei kur kas daugiau vairavimo patirties turinčius vilkikų vairuotojus važiuoti ekonomiškai. Kaip to išmoko jis pats, didelės paslapties nėra – ekonomiškas automobilio vairavimas jau tapo jo gyvenimo dalimi. Reikėjo daug skaičiuoti, bandyti, svarstyti… Vėliau atėjo mintis dalyvauti varžytuvėse. 2015 metais M. Tumas ekonomiško vairavimo varžybose Lietuvoje užėmė III vietą ir turėjo galimybę startuoti regiono varžybose Rygoje. Tiesa, pirmos tokio lygio tarptautinės varžybos nebuvo sėkmingos – užimta penkta vieta. Tačiau viskas pasikeitė po metų. Šiais metais jau penktą kartą organizuotose „Volvo Trucks” ekonomiško sunkvežimių vairavimo „The Drivers Fuel Challenge” finalinio etapo varžybose, vykusiose gegužės 28 d. Kačerginės Nemuno žiede, M. Tumas užėmė pirmą vietą. Laimėtojui atiteko didžiulis televizorius ir galimybė atstovauti Lietuvai regiono varžybose, vykstančiose Lenkijoje, Poznanėje. Birželio 11 dieną Poznanėje vykusiose Baltijos regiono „Volvo drivers fuel challenge” varžybose M. Tumas laimėjo ne tik pirmą vietą ir galimybę varžytis Švedijoje su ekonomiškiausiais pasaulio vairuotojais, bet ir naują automobilį „Volvo V40″ bei 8 000 eurų UAB „Finėjas” čekį „Volvo” detalėms įsigyti.

Interviu su Baltijos regiono „Volvo drivers fuel challenge” varžybų čempionu M. Tumu.

Mindaugai, trumpai papasakokite apie savo gyvenimą. Gal prisimenate, kada pradėjote vairuoti?

Kaip ir daugelis gyvenančių kaime, pradėjau vairuoti vos tik pradėjęs vaikščioti. Kadangi nepasiekdavau traktoriaus vairo, man padėdavo specialią pagalvę ir vasarą talkindavau ūkininkams. Su technika teko dirbti įvairiausius darbus.
Kiek prisimenu, turbūt nuo 6–7 metų vairavau įvairiausią žemės ūkio techniką, motociklus ir, žinoma, automobilius. Buvo kiti laikai, kaime policija pasirodydavo retai (šypsojosi). Aš visuomet vairavau saugiai ir niekuomet nesu sukėlęs eismo įvykio.
Baigęs mokyklą, vairavimą buvau apleidęs. Baigęs Klaipėdos policijos akademiją Rokiškyje pradėjau dirbti policininku. Tiesa, tai truko neilgai – dėl mažo atlyginimo bei prastų perspektyvų išvykau uždarbiauti į Londoną. Fantastiškoje vietoje Londono centre, didžiuliame restorane, apsuptas draugų lietuvių praleidau ketverius metus. Atsitiko taip, kad į Lietuvą sugrįžo visi draugai. Nors buvo pats ekonominės krizės įkarštis, nusprendžiau grįžti ir aš.

Jūs esate dar vienas pavyzdys, kad įgijus kitokios patirties, pamačius svečią šalį, galima sugrįžti ir sėkmingai gyventi Lietuvoje. Ką galėtumėte pasakyti planuojantiems sugrįžti? Ar sugrįžus nebuvo sunkumų?

Niekas čia nelaukia išskėstomis rankomis. Tačiau taip ir neturėtų būti. Mes kiekvienas kuriame savo gyvenimą. Jei tik manote, kad užsienyje kažkas ne taip, ten nerandate sau vietos, žinoma, sugrįžkite. Lietuva yra puiki šalis su puikiomis galimybėmis. Keliose įmonėse pabandęs vadybininko darbą, supratau, kad tai – ne man skirtas darbas. Jaunam žmogui norisi užsidirbti kuo daugiau pinigų. Todėl ieškojau išeičių. Nuolat kirbėjo mintis apie vilkiko vairavimą. Mano tėtis irgi vairuotojas, šį darbą dirbantis daugiau nei 10 metų. Todėl ir aš nusprendžiau pabandyti. Išlaikiau vilkiko vairavimo egzaminą, gavau vairuotojo pažymėjimą ir pradėjau važinėti po Europą. Sekėsi puikiai, tačiau buvo labai sunku palikti draugus, šeimą ir išvažiuoti šešioms savaitėms, kartais ir dviem mėnesiams. O sugrįžus ir pailsėjus kelias savaites, vėl tekdavo ruoštis kelių mėnesių reisui.

Ar kompanija, kurioje dirbate, Jums sudarė visas sąlygas dirbti Lietuvoje?

Noriu labai padėkoti UAB „Finėjas” vadovams, jeigu ne jie, turbūt ir dabar važinėčiau po Europą nuo taško A iki B. Jie, matydami puikius mano ekonomiško vairavimo rodiklius, sukūrė darbo vietą, kurioje galiu daryti tai, kas man patinka ir ką moku geriausiai, – visus naujus vairuotojus mokau ekonomiško vairavimo paslapčių. Taip pat tenka mokyti ekonomiškai vairuoti ir per daug kuro naudojančius įmonės senbuvius. Įmonėje yra per 450 vilkikų, kurie kiekvieną dieną nuvažiuoja tūkstančius kilometrų. Todėl nesunku paskaičiuoti, kokią naudą gauna įmonė, jei visi vairuotojai sutaupo bent po litrą dyzelinio kuro šimtui kilometrų. To mes ir siekiame.

Kodėl pradėjote dalyvauti ekonomiško vairavimo varžybose?

Visas pasaulis stengiasi mažinti anglies dvideginio kiekį. Todėl kompanija „Volvo” pradėjo organizuoti ekonomiško vairavimo varžybas Lietuvoje. Jose gali dalyvauti bet kurios transporto įmonės vairuotojas. Taisyklės bei galimybės visiems vienodos. Norėdamas pasitikrinti, ar viską savo darbe darau tinkamai, prieš trejus metus pradėjau dalyvauti varžybose. Mano darbas kiekvieną dieną analizuoti, skaičiuoti ir išbandyti visus įmanomus ekonomiškiausius vairavimo variantus. Todėl atėjo laikas, kai pasitikrinęs supratau, kad viską darau tinkamai (šypsojosi).

Jūsų transporto įmonė neturi nė vieno „Volvo” vilkiko. Kaip pavyko nugalėti varžybose su Jums neįprastu „Volvo” markės vilkiku?

Mes išskirtinai vairuojame „Mercedes” gamyklose gaminamus vilkikus, o „Volvo” truputį skiriasi. Tačiau pagrindiniai principai vis tiek nesikeičia. Manau, daugiau įtakos turi trasa, vėjas, šalti nervai ir, žinoma, vairuotojas tarp vairo ir akceleratoriaus (šypsojosi).
Varžybose man labai pagelbėjo „Volvo” instruktoriai Eivitas ir Rolandas, kurie padėjo sudėlioti tinkamą vairavimo planą, nustatė, kada ir kiek greitėti, kokiu greičiu įveikti posūkius ir t. t. Mane jie labai palaikė.

Ar buvo sunku šiais metais nugalėti Lietuvoje?

Buvau gerai pasiruošęs, daug analizavau trasą, net vėjo įtaką ir kitus komponentus. Beveik kiekvieną dieną darbe vairuoju vilkiką, o vairuodamas lengvąjį automobilį stengiuosi važiuoti kuo ekonomiškiau. Tai jau tapo kasdieniu įpročiu. Žinoma, varžybose buvo ir kitų labai stiprių vairuotojų – daugelis jų kiekvieną dieną vairuoja „Volvo” vilkikus, taigi kartu ir treniruojasi. Tačiau šį kartą man pavyko nugalėti.

Kaip vyko regiono finalas Lenkijoje?

Jaudulio buvo daug. Nors niekam nesakiau, tikėjau savimi, kad nugalėsiu. Blogas tas kareivis, kuris negalvoja tapti generolu. Varžybose dalyvavo penkių šalių atstovai – 15 ekonomiškiausių Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos bei Ukrainos vairuotojų. Kiekviena šalis delegavo tris ekonomiškiausius vairuotojus. Lietuvai atstovavo trys vairuotojai – be manęs, dar važiavo Tadas Deringis ir Vadimas Jevgrafovas.
Viso renginio organizacija buvo fantastiška. Tinkamai sudėliotas laikas, labai geri viešbučiai, maistas. Taigi mums beliko taisyklingai įveikti trasą, kurioje ir paaiškėjo, kas geriausias.

Laimėjote naują lengvąjį automobilį „Volvo V40″. Ar jau tuo patikėjote?

Sunku buvo patikėti, viskas vyko kaip sapne. Pirmą vietą nuo antros skyrė vos 30 gramų kuro ekonomijos. O tai vienas vilkiko akceleratoriaus spustelėjimas.
Kai paskelbė nugalėtoją, pačios ceremonijos gerai ir nebepamenu. Tiesiog užplūdo pačios geriausios emocijos. Visiems noriu palinkėti – siekite užsibrėžtų tikslų ir svajonės taps realybe!

Esate ne tik ekonomiškiausias, bet ir greičiausias. Papasakokite apie dar vieną pomėgį.

Jau kelerius metus dalyvauju įvairiose kartingų varžybose. Kaip tik prieš porą savaičių su komanda laimėjome „Ramirent” taurę. Vairuodamas kartingą išmoksti taisyklingai įvažiuoti ir išvažiuoti iš posūkių, kas, manau, padėjo man dalyvaujant ekonomiško vilkikų vairavimo varžybose.

Kokie ateities planai?

Pirmiausia reikia susigyventi su emocijomis, nusiraminti. Tuomet, žinoma, pasaulio čempionatas Švedijoje, kur susirinks ekonomiškiausi pasaulio vairuotojai. O tuomet ir žiūrėsime… Minčių ir idėjų yra įvairiausių.

Dėkoju už pokalbį.

Kalbėjosi Lauris VAINAUSKAS

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas