Kaip atidaryti savo elektroninę parduotuvę?

Kiekvienais metais elektroninių parduotuvių skaičius sparčiai auga. Tokiam jų augimui milžinišką įtaką daro ne tik patogus prekybos būdas, tačiau taip pat ir paprasta galimybė plėsti šios rūšies verslą ir į užsienio rinkas. Žinoma, taip pat reikšmę turi ir sparčiai besikeičiantys pirkėjų įpročiai. Oficialiais statistikos departamento duomenimis, 2020 metais internetu prekes pirko net 53.8 proc. visų 16-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. Tuo tarpu 2016 metais šis skaičius siekė vos 33.4 proc.

Akivaizdu, jog norint turėti elektroninę parduotuvę, visų pirma reikia turėti internetinę svetainę. Šiandien rinkoje yra net keli skirtingi būdai, leidžiantys sukurti internetinę svetainę, tačiau pats populiariausias – internetinių svetainių kūrimo platformos. Tokį šių platformų populiarumą lemia net keletas priežasčių, susijusių su maža kaina, paprastu kūrimo procesu bei greitu rezultato gavimu. Platformos kaip Zyro šiandien leidžia paprastai sukurti internetinę svetainę net ir tiems, kurie iki šiol su internetinių svetainių kūrimo net neturėjo nieko bendro. Privalumų šios platformos sukuria daug, tačiau ar to pakanka?

Svetainė, reikalaujanti specifinio funkcionalumo

Internetinių parduotuvių būna pačių įvairiausių. Gali skirtis jų dizainas ar panašus motyvai, tačiau visos elektroninės parduotuvės turi pasižymėti atitinkamu funkcionalumu. Šis funkcionalumas turi leisti prekių pirkėjams apmokėti už užsakytas prekes. Taip pat internetinėje parduotuvėje turėtų būti ir patogus produktų ir reikiamos informacijos pateikimas. Visa tokių funkcijų visuma ir sudaro internetinę svetainę, pasižyminčią internetinėms parduotuvėms būdingu funkcionalumu.

Internetinės parduotuvės atvaizdavimas

Sukurti internetinėms parduotuvėms reikalingą funkcionalumą gali būti brangu ir sudėtinga, jeigu apie internetinę svetainę galvojantis žmogus renkasi internetinių svetainių programavimo būdą. Kaip jau minėta anksčiau, šiandien yra kur kas patogesnių būdų, kurie tokio tipo parduotuvę leis sukurti vos per kelias valandas.

Nepaisant to ar siekiama sukurti tinklaraštį, ar internetinę parduotuvę – patį kūrimo procesą sudaro daugybę skirtingų etapų, tokių kaip hostingo paslaugos užsakymas, domeno įregistravimas ar net tinkamo dizaino parinkimas. Grįžtant prie internetinių svetainių kūrimo platformų, svarbu paminėti, jog šie įrankiai siūlo sprendimus, leidžiančius tinkamai įgyvendinti visus šiuos etapus. Trumpiau tariant, visi šie sprendimai yra vienoje vietoje, o tai – neįtikėtinai patogu.

Internetinių svetainių kūrimo platformų šiandien yra daugybė, todėl neretai gali kilti klausimas – kurią gi pasirinkti? Yra gana nemažai priežasčių, lemiančių potencialų žmonių pasirinkimą. Vis dėlto įtaką daro ir tai, jog kiekvieno žmogaus asmeniniai poreikiai yra skirtingi. Kol vieni didesnį dėmesį skiria pigiausio varianto paieškoms, tuo tarpu kitiems kokybiškas klientų aptarnavimas yra kur kas svarbesnė savybė.

Parduotuvės dizaino bei struktūros pritaikymas prie parduodamos produkcijos ar paslaugų

Šiandien internete galima parduoti tiek prekes, tiek ir paslaugas. Žinoma, nepaisant to ar konkreti parduotuvė yra sukurta fizinių produktų ar paslaugų pardavimui – abu šie variantai taip pat turi pasižymėti ir specialia svetainės struktūra. Tinkamos struktūros formavimas leidžia potencialiems klientams lengviau rasti prekes ar paslaugas ar kitą reikiamą informaciją. Galima drąsiai teigti, jog didžioji dalis visų šių struktūrinių savybių jau yra virtusios fundamentaliomis, o tai yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl jas naudoja praktiškai visi, turintys internetines parduotuves. Žinoma, kūrybiškumui taip pat visuomet atsiranda vietos. Tai reiškia, jog kuriant internetinę parduotuvę taip pat galima eksperimentuoti pritaikant dar niekur nematytus sprendimus. Juk egzistuoja tikimybė, jog tai ne tik suveiks tinkamai, tačiau ir taps pranašumą užtikrinančia savybe konkurentų atžvilgiu.

Ne paslaptis, jog internetinės svetainės dizainas taip pat yra vienas iš svarbiausių internetinių svetainių struktūrinių elementų. Ne išimtis ir internetinės svetainės. Tinkamas internetinės parduotuvės dizainas gali ne tik padėti parduoti, tačiau taip pat ir užtikrinti tai, jog klientas grįš dar kartą. Akivaizdu, kad internetinės parduotuvės dizainas turėtų atitikti parduodamos produkcijos bei pačio prekės ženklo tematiką. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog tinkamai pritaikyti dizainą gali būti sudėtinga, tačiau naudojantis internetinių svetainių kūrimo platformomis tai tampa ne tik paprasta, tačiau ir patogu.

Jau ne kartą minėtos internetinių svetainių kūrimo platformos šiandien yra visapusiškai pritaikytos šiuolaikiško dizaino sukūrimui. Tokią savybę lemia platus dizaino šablonų pasirinkimas, kurių dėka internetinę parduotuvę kuriantis asmuo gali vos kelių mygtukų paspaudimais išbandyti kelis skirtingus dizainus. Tokių šablonų šių platformų kataloguose būna šimtai, todėl rasti tinkamą tikrai nėra sunku.

Pirkimas internetinėje parduotuvėje

Patrauklus parduodamų prekių ar paslaugų pateikimas

Prekių ar paslaugų pateikimas yra svarbus ne tik fizinėje, tačiau ir elektroninėje parduotuvėje. Tai reiškia, jog norint ženkliai padidinti pardavimo tikimybę, labai svarbu yra kruopščiai apgalvoti daugybę dalykų. Vienas šių dalykų – informatyvus prekių ar paslaugų aprašymas, kurio dėka parduotuvės lankytojai gali paprastai gauti visą jiems aktualią informaciją. Žinoma, egzistuoja ir kita medalio pusė. Toks turinys turėtų taip pat būti pritaikytas ir pagal SEO (Search Engine Optimization) reikalavimus. Tai yra vienas iš svarbiausių skaitmeninės rinkodaros elementų, leidžiančių žmonėms daug paprasčiau internete rasti konkrečią parduotuvė. Tik tinkamai optimizavus internetinę parduotuvę pagal SEO reikalavimus galima tikėtis kokybiško bei nuolatinio potencialių lankytojų srauto, kuris dažniausiai ir yra vienas iš pagrindinių prioritetų.

Turbūt ne kartą pastebėjote, jog didelę dalį internetinės parduotuvės turinio sudaro ne tik raštu pateikiama informacija, tačiau ir įvairūs vizualai. Dažniausiai ši vizualinė medžiaga yra prekes ar paslaugas reprezentuojančios nuotraukos, padedančios pirkėjui susidaryti įspūdį apie produktus. Sėkmingi internetinio verslo atstovai puikiai žino kokybiškų nuotraukų svarbą, todėl dažnu atveju jie yra linkę į tai investuoti ir samdyti patyrusius fotografus.

Konkurencija tarp internetinių parduotuvių šiomis dienomis yra milžiniška. Tai verčia internetinių parduotuvių verslą vystančius asmenis ieškoti sprendimų, kurie galėtų suteikti jų parduotuvei ne tik išskirtinumą, tačiau ir pranašumą. Žinoma, konkurencija taip pat daro įtaką ne tik pačios internetinės parduotuvės kūrimui, tačiau ir įvairių marketinginių kampanijų pasirinkimui. Bet kokiu atveju, visa šių sprendimų visuma bei atkaklus darbas anksčiau ar vėliau atneša sėkmę.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Sponsored Video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas