Atšaukė skrydį? Kilo nesklandumų dėl prekės grąžinimo? Dėl pažeistų vartotojo teisių galite kreiptis nemokamai

Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) praėjusiais metais padėjo vartotojams susigrąžinti daugiau nei 10 milijonų eurų, kuriuos jie atgavo už negautas arba gautas nekokybiškas prekes ar paslaugas, atšauktus, atidėtus skrydžius ar atsisakymą vežti ir kitas problemas, susijusias su e. prekyba, kelionėmis, skrydžiais, apgyvendinimu ar automobilių nuoma.

Europos vartotojų centras (EVC) gina visus Europos vartotojus nemokamai

2022 m. ECC-Net sulaukė daugiau nei 118 000 prašymų, iš kurių daugiau nei 3 000 gavo Europos vartotojų centras (EVC) Lietuvoje. ECC-Net sudaro 29 centrai, įsteigti 27-iose ES šalyse, Islandijoje ir Norvegijoje, kurie teikia nemokamą informaciją, konsultuoja ir padeda vartotojams, kuriems kilo problemų dėl kitoje tinklui priklausančioje šalyje įsigytų prekių ar paslaugų.

Kas ir kada gali kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje?

Kreiptis į EVC Lietuvoje gali Lietuvoje reziduojantys asmenys, kurie perka prekes ar paslaugas asmeniniams poreikiams, nesusijusiems su verslu ar profesija. Konsultacijos ir pagalba teikiamos tais atvejais, kai skundžiamasi dėl pardavėjo ar paslaugų teikėjo, registruoto kitoje ES valstybėje narėje, taip pat Islandijoje, Norvegijoje ar Jungtinėje Karalystėje.

EVC gali padėti susidūrus su įvairiomis problemomis, pavyzdžiui, atidėtais arba atšauktais skrydžiais, dingusiu, sugadintu ar vėluojančiu bagažu; taip pat iškilus problemų dėl tiesiogiai ar internetu pirktų prekių ar paslaugų, automobilių nuomos ar apgyvendinimo paslaugų ir pan.

Jeigu kilo problemų ir vartotojui nepavyksta jų išspręsti savarankiškai – kreiptis konsultacijos ar pagalbos galima internetu, užpildžius formą EVC Lietuvoje svetainėje (https://www.ecc.lt/lt/).

Prabangaus sijono detektyvas

Situacijų, kai gali prireikti EVC Lietuvoje pagalbos, būna pačių įvairiausių.

Pavyzdžiui, vartotoja iš Lietuvos įsigijo du to paties modelio, tik skirtingų dydžių (0 ir 1) sijonus iš Prancūzijoje registruoto pardavėjo. Tinkamo dydžio drabužį ketino pasilikti, o kitą – grąžinti.

Vartotoja aiškino, kad gavusi prekes pirmiausia išpakavo 1 dydžio sijoną, nes šis tiko, o 0 dydžio sijono net neišėmė iš pakuotės. Tą pačią dieną internetinėje parduotuvėje užpildė prekės grąžinimo formą, kitą dieną prekę perdavė kurjeriui.

Nepraėjus 14 dienų, ji sulaukė pardavėjo laiško, kad grąžinta prekė neatitinka grąžinimo sąlygų: „Sulaukiau atsakymo, jog sijonas suteptas tušinuku. Laiške buvo pridėta nuotraukų, kuriose matyti ant sijono tušinuku užrašyti skaičiai. Atsakiau pardavėjui, kad tikrai negalėjau to padaryti, nes sijonas net nebuvo išimtas iš pakuotės“, – aiškino pirkėja.

Kadangi ginčo su Prancūzijoje registruotu pardavėju savarankiškai išspręsti nepavyko, vartotoja kreipėsi į EVC Lietuvoje, kuris vartotojų interesus gina nemokamai. Bendradarbiaudamas su EVC Prancūzijoje, EVC Lietuvoje padėjo vartotojai atgauti visus už grąžintą prekę sumokėtus pinigus, t. y. 822,31 Eur.

Atšaukė skrydį? Žinokite, kaip elgtis

Remiantis ECC-Net statistika, daugiausia vartotojų teisių pažeidimų fiksuojama turizmo sektoriuje. 2022 m. penktadalis visų ECC-Net gautų prašymų buvo susiję su problemomis keliaujant lėktuvu. Kaip elgtis, iškilus nesklandumų dėl skrydžių, ypač aktualu vasarą, kai daugelis keliauja.

EVC-LT informacija

Nepavykus išspręsti ginčo su Lietuvoje registruotu pardavėju ar paslaugų teikėju, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (www.vvtat.lt), o dėl kitose ES šalyse, Islandijoje, Norvegijoje ar Jungtinėje Karalystėje registruotų pardavėjų ar paslaugų teikėjų nemokamos pagalbos – į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt).

Šis straipsnis buvo finansuojamas Europos Sąjungos. Šio pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; turinys negali būti vertinamas kaip atspindintis Europos Komisijos ir (ar) Europos inovacijų tarybos ir MVĮ reikalų vykdomosios įstaigos (EISMEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Indraja

Įvairenybės

Jaunimas