Didžiausia Vidurio ir Rytų Europos tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas” per 2017 m. pirmąjį pusmetį uždirbo 191 tūkst. Eur pelno iki mokesčių. Tai yra 13,7 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu prieš metus. Įmonių grupės EBITDA per pirmuosius šešis 2017 m. mėnesius sudarė 682 tūkst. Eur ir, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2016 m., keitėsi nežymiai. „Utenos trikotažo” įmonių grupei priklauso bendrovės „Utenos trikotažas”, „Šatrija”, „Gotija” ir „Mrija” (Ukraina), įmonių grupė yra SBA koncerno dalis.
Konsoliduoti grupės pardavimai toliau sėkmingai augo: 2017 m. pirmąjį pusmetį įmonių grupės pardavimai, lyginant su laikotarpiu prieš metus, didėjo 18,6 proc. ir siekė 11,5 mln. eurų. Vien bendrovės „Utenos trikotažas” pardavimai per 2017 m. pirmąjį pusmetį augo penktadaliu (20,6 proc.).
Pagrindinė didėjančių pardavimų priežastis – auganti užsakomųjų trikotažo gaminių gamyba. Per pirmąjį pusmetį šis augimas siekė 20,8 proc. ir sudarė 1,4 mln. eurų. Nuosavų prekinių ženklų UTENOS ir ABOUT pardavimai šių metų pirmąjį pusmetį taip pat augo 16,7 proc., lyginant su laikotarpiu prieš metus, ir sudarė 1,5 mln. eurų. Funkcinių techninių drabužių pardavimai bendrovėje „Šatrija” per pirmąjį šių metų pusmetį augo 10 proc. ir pasiekė 1,7 mln. eurų.
Per šešis pirmuosius 2017 m. mėnesius AB „Utenos trikotažas” įmonių grupės eksportas sudarė 76 proc. visų pardavimų ir buvo 17,5 proc. didesnis nei atitinkamu laikotarpiu prieš metus. Augimą pavyko pasiekti visuose pagrindiniuose pardavimų regionuose: vokiškai kalbančių šalių (Vokietijoje, Austrijoje, Šveicarijoje – DACH) regione augimas siekė 9,5 proc., o Skandinavijoje (Švedijoje, Norvegijoje, Danijoje, Suomijoje) pardavimai augo net 44 proc. Lietuvoje pardavimai didėjo 22 proc. ir pasiekė 2,8 mln. Eur, prie šio rezultato prisidėjo ne tik nuosavų prekinių ženklų UTENOS ir ABOUT pardavimai, bet ir sutartis su Lietuvos kariuomene.
Vertinant atskirai tik antrojo 2017 m. ketvirčio rezultatus, įmonių grupė „Utenos trikotažas” fiksavo 66 tūkst. Eur ikimokestinį nuostolį. Grupės EBITDA siekė 180 tūkst. Eur, kai atitinkamu laikotarpiu prieš metus EBITDA buvo 388 tūkst. eurų.
„Dar praėjusiais metais prasidėjęs nuoseklus pardavimų augimas, kurį stebėjome ir visą pirmąjį šių metų pusmetį, yra akivaizdus įrodymas, kad mūsų pasirinkta verslo strategija veikia ir duoda norimų rezultatų. Ir, nors gerokai išaugę žaliavų kaštai bei padidintos investicijos į nuosavų prekinių ženklų rinkodarą ir pardavimus ribojo antrojo šių metų ketvirčio bei pirmojo pusmečio pelningumą, bendras tendencijas vertiname teigiamai. Tikime, kad atnaujintas UTENOS prekės ženklas kartu su naujomis gaminių kolekcijomis prisidės prie aktyvaus pardavimų augimo ir ateityje”, – sako „Utenos trikotažo” generalinis direktorius Algirdas Šabūnas.
„Utenos trikotažas” yra didžiausia ir viena moderniausių trikotažo produkcijos gamybos įmonių Vidurio ir Rytų Europoje, 2017 m. minėsianti veiklos 50 metų jubiliejų. „Utenos trikotažo” įmonių grupė, kuriai taip pat priklauso bendrovės „Šatrija”, „Gotija” ir „Mrija” (Ukraina), yra SBA koncerno dalis. Bendrovė „Utenos trikotažas” šiuo metu valdo UTENOS ir ABOUT mažmeninės prekybos prekių ženklus. Nuo 2017 m. „Utenos trikotažas” pirmoji iš Lietuvos įmonių prisijungė prie „Greenpeace” projekto „Detox”, kuriuo iki 2020 m. įsipareigoja savo gamybos grandyse eliminuoti žaliavas, galinčias turėti neigiamą poveikį žmogui ar aplinkai.
„OMConsulting” inf.