Renovacijos kokybė: svarbus vaidmuo tenka ir gyventojams

Renovacijos kokybė – ne vien specialistų atsakomybė. Nors darbus nuolat prižiūri specialistai ir ekspertai, svarbus vaidmuo tenka ir patiems gyventojams, kurie kasdien mato darbų eigą ir gali pirmieji pastebėti broką ar trūkumus. Nustačius pažeidimų, būtina juos užfiksuoti – tai padeda išvengti ginčų ir užtikrina darbų ilgaamžiškumą.

Atnaujintas daugiabutis. APVA archyvo nuotrauka

Reaguodama į gyventojų pranešimus, APVA šiemet atliko 9 patikras – daugiausia dėl nebaigtų ar prastai atliktų darbų balkonuose, bendrose erdvėse ir butuose. Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) Daugiabučių namų modernizavimo projektų skyriaus ekspertas Edvardas Petrauskas pabrėžia, kad net patyrę specialistai negali nuolat stebėti kiekvieno darbo. Todėl gyventojų budrumas dažnai yra pirmasis signalas apie galimus pažeidimus.

„Gyventojai gali laiku pastebėti ne tik estetinius trūkumus, bet ir konstrukcijų pažeidimus, netvarką statybvietėje. Svarbu ne tik stebėti, bet ir viską užfiksuoti: daryti nuotraukas, užrašyti datas, detales. Ginčų atveju galutinį sprendimą priima nepriklausomi ekspertai, tačiau gyventojų surinkta informacija gali būti labai naudinga“, – aiškino E. Petrauskas.

Pastebėjus trūkumų, pirmiausia reikia kreiptis į projekto administratorių – jis atsakingas už darbų koordinavimą ir bendravimą su visomis šalimis. Jei jis nereaguoja ar nesiima veiksmų, gyventojai gali kreiptis į Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją (VTPSI) arba APVA.

Valstybės parama – tik pašalinus trūkumus

Baigus statybos darbus, jų kokybę ir atitiktį techniniam projektui tikrina VTPSI komisija. Jei pažeidimų nėra, pasirašomas statybos užbaigimo aktas. Jį pasirašo visi komisijos nariai. Prieš išmokant valstybės paramą, APVA specialistai dar kartą patikrina, ar įgyvendintos visos investicijų plane numatytos priemonės, ar tai padaryta kokybiškai.

APVA taip pat atlieka planines patikras statybų metu. Dažniausiai fiksuojami nedideli pažeidimai, tokie kaip netvarkingai laikomos medžiagos, neapsaugoti statybos produktai, trūksta informacinio stendo, nepašalintos šiukšlės, netvarkoje palikti įrankiai ar elektros kabeliai. „Iš pirmo žvilgsnio – smulkmenos, tačiau tik dirbant tvarkingai galima užtikrinti gerą rezultatą“, – sakė E. Petrauskas.

Gyventojų interesus saugo ir garantijos: 5 metų terminas atviriems darbams ir 10 metų – paslėptiems elementams. Baigus darbus, rangovas privalo pateikti 3 metų garantinio draudimo polisą, siekiantį 5 proc. statybos darbų vertės. Jei rangovas vengia taisyti, administratorius gali samdyti kitą įmonę, o išlaidos dengiamos garantinio draudimo lėšomis.

Gyventojai kreipiasi dėl skirtingų priežasčių

Gyventojai dažniausiai kreipiasi į APVA dėl įvairių klausimų, susijusių su renovacijos darbais. Šiemet agentūra gavo apie 30 pranešimų, dažniausiai dėl darbų kokybės ir organizavimo – žmonės skundžiasi užsitęsusiais darbais, keliančiais nepatogumų, ypač kai reikia stiklinti balkonus, keisti langus, radiatorius, kanalizacijos vamzdynus, montuoti reguliavimo ir apskaitos prietaisus. Vėliau gyventojai praneša apie galimai nebaigtus ar brokuotus darbus, abejonių kelia ir naudojamų medžiagų kokybė bei darbų technologijų teisingumas.

Šias problemas pirmiausia turėtų spręsti statybos rangovas, projekto administratorius, techninis prižiūrėtojas bei projekto vadovas. Tačiau jei susitarti nepavyksta, į ginčų nagrinėjimą įsitraukia APVA specialistai.

Projektas „Daugiabučių namų renovacijos skatinimas“ finansuojamas Sanglaudos fondo lėšomis.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Indraja

Įvairenybės

Jaunimas