Kaip tinkamai prižiūrėti automobilių aušinimo sistemą?

Variklio aušinimo sistemos pagrindinė funkcija – užtikrinti optimaliausią variklio darbo temperatūrą. Jei ši sistema imtų nefunkcionuoti arba prastai atliktų savo darbą, tuomet automobilio variklis ne tik perkaistų, bet didelė tikimybė, jog būtų pažeisti ir kiti svarbūs, brangiai kainuojantys variklio elementai. Tad kaip gi tinkamai prižiūrėti aušinimo sistemą, jog netektų remontui atiduoti nemenką sumelę pinigų?

Pilkite tinkamą aušinimo skystį ir laiku jį keiskite

Vienas iš svarbiausių automobilių aušinimo sistemos komponentų aušinimo skystis, kitaip dar vadinamas antifrizu. Šio skysčio esminė paskirtis vėsinti variklį, žiemą dar ir apsaugoti aušinimo sistemą nuo užšalimo. Labai svarbu nuolat stebėti, kad aušinimo skysčio visuomet būtų pakankamai. Pilant trūkstamą aušinimo skysčio kiekį reikėtų įsidėmėti, jog galima pilti tik tokį patį, koks buvo piltas prieš tai, nes skirtingos aušinimo skysčio rūšys turi skirtingas virimo temperatūras ir kitas savybes, todėl gali ne taip gerai užtikrinti aušinimo sistemos funkcionalumą.
Taip pat rekomenduojama aušinimo skystį keisti ne rečiau nei kas tris metus arba kaip nurodo gamintojas, nes laikui bėgant aušinimo skystis praranda savo savybes, užsiteršia, o jo virimo temperatūra ima mažėti. Aušinimo skysčio įkaitimas iki per didelės temperatūros daro itin didelę įtaką visiems aušinimo sistemos komponentams.

Atkreipkite dėmesį į vandens siurblio siunčiamus signalus

Aušinimo skysčio siurblys (kitaip vandens siurblys) siurbia įkaitintą aušinimo skystį ir pumpuoja jį į radiatorių, kad atvėstų. Jei vandens siurblys pagamintas be jokių gamyklinių trūkumų, tuomet jis turėtų būti ilgaamžis, tačiau jo tarnavimo trukmę gali sumažinti netinkamo aušinimo skysčio naudojimas ar nereguliarus jo keitimas. Tad norint išvengti daugelio aušinimo sistemos gedimų, pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į aušinimo skystį ir reguliarų jo keitimą. Visgi, kas gali parodyti, jog aušinimo skysčio siurblys sugedo?
Yra keletas požymių, kurie rodo, jog siurblys veikia netinkamai. Vienas iš jų – aušinimo skystis pasiekia arba per aukštą, arba per žemą temperatūrą. Tokie nuokrypiai daro žalą ne tik visai aušinimo sistemai, bet ir varikliui. Kitas požymis, jog vandens siurblys sugedo – aušinimo skysčio bala po automobiliu. Greičiausiai to priežastis yra nesandarus vandens siurblio tarpiklis, kurį būtina pakeisti. Dar vienas sugedusio vandens siurblio požymis – keistas garsas, sklindantis iš tos vietos, kur yra siurblys. To priežastis dažniausiai būna pažeistas vandens siurblio guolis.

Sugedo radiatorius – nelaukite, kol perkais variklis

Dažnai automobilį į remonto servisą pristato tada, kai variklis ima kaisti. Viena iš priežasčių, kodėl kaista variklis – sugedo automobilio radiatorius, dar vienas svarbus aušinimo sistemos komponentas. Įkaitęs aušinimo skystis iš vandens siurblio teka į radiatorių, ten atvėsta ir grįžta atgal. Ši grandinė pažeidžiama, jei, pavyzdžiui, aušinimo skysčio trūksta ar jis nepakeičiamas laiku – užterštas, praradęs savo savybes skystis gali užkimšti radiatoriaus vamzdelius. Užsikišęs radiatorius negali tinkamai funkcionuoti ir nebeataušina skysčio iki reikiamos temperatūros, todėl ima kaisti variklis.
Jei radiatorius kokiu nors būdu yra pažeidžiamas mechaniškai, tuomet yra didelė tikimybė, jog pro jį nutekės aušinimo skystis, o aušinimo sistema tinkamai neatliks savo funkcijos. Kartais tokią problemą gali padėti išspręsti specialūs sandarikliai, kurie tepami ant nesandarios radiatoriaus vietos. Tačiau dažnu atveju mechaniškai pažeistas radiatorius turi būti pakeistas, antraip gresia rimti variklio gedimai.

Aušinimo skysčio pratekėjimas – tikrinkite aušinimo sistemos žarnas

Pastebėjus po savo automobiliu ištekėjusio aušinimo skysčio balutę, reikėtų sunerimti. Tai reiškia, kad šis skystis prateka ir jo kiekis aušinimo sistemoje nėra pakankamas. Pirmiausia reikėtų apžiūrėti išsiplėtimo bakelį, kuris yra pagamintas iš plastiko, todėl jo įskilimas nėra jau tokia reta problema. Vis dėlto, jei bakelis nekiauras, tuomet reikėtų patikrinti aušinimo sistemos žarnas, sujungtas su radiatoriumi. Šiomis žarnelėmis teka itin aukštos temperatūros aušinimo skystis, todėl natūralu, kad jos dėvisi. Jei paspaudus žarnas rankomis jaučiamas spaudimas, tuomet aušinimo skysčio lygis pakankamas, tačiau, jei jos kiauros, paspaudus subliūkšta, tuomet jas būtina pakeisti.

Termostatas užtikrina šilumą ne tik automobilio salone

Dar vienas labai svarbus automobilio aušinimo sistemos komponentas – termostatas. Nors daugelis jį nusprendžia pasikeisti tik tuomet, kai žiemą pradeda nebešilti automobilio salonas. Tačiau viena pagrindinių termostato funkcijų – užtikrinti, kad dirbantis variklis sušiltų iki optimalios temperatūros. Jei termostatas sugenda, tuomet galimi keli scenarijai: variklis neįšyla iki reikiamos temperatūros, dėl ko padidėja degalų sąnaudos, automobilio vidus neįšyla. Kitas variantas – variklio temperatūra viršija normas, o variklis ima staigiai kaisti. Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl genda termostatas, tai netinkamo aušinimo skysčio naudojimas.
Automobilio aušinimo sistema atlieka labai svarbų vaidmenį. Posakis „nepilsi – nevažiuosi“, labai tinka kalbant ne tik apie degalus, bet ir apie tinkamą aušinimo skystį ir reguliarų jo keitimą. Kiekvienas aušinimo sistemos komponentas labai tiesiogiai susijęs su aušinimo skysčio kokybe, todėl visuomet užtikrinkite, kad pilate tinkamiausią aušinimo skystį ir nepamirškite laiku jo pakeisti.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas