Lietuvoje ir pasaulyje sparčiai daugėjant užsikrėtimų COVID-19 atvejų, SBA grupės bendrovė „Utenos trikotažas“ sujungė pajėgas su šveicarų tekstilės inovatore „HeiQ“ ir savo gamyboje sėkmingai pritaikė jų sukurtą revoliucinę technologiją „HeiQ Viroblock“. Tyrimais įrodyta, kad ši unikali technologija yra 99,99 % veiksminga prieš COVID-19 sukėlėją.
„Mūsų sukurta „HeiQ Viroblock“ technologija sulaukė didelio tekstilės gamintojų susidomėjimo visame pasaulyje. Šiuo metu tai yra viena veiksmingiausių antimikrobines savybes tekstilei suteikiančių technologijų, kurios efektyvumą, tvarumą ir saugumą žmogui patvirtina tyrimai ir sertifikatai. Kaip pirmaujančiam tekstilės technologijų inovatoriui, malonu džiaugtis sėkminga partneryste su „Utenos trikotažu“, kuriems pavyko pritaikyti šią technologiją savo gamyboje“, – sakė „ HeiQ Group“ vadovas Carlo Centonze.
Pasak „Utenos trikotažo“ vadovo Petro Jašinsko, tekstilės inovacijų paklausa šiuo metu yra milžiniška.
„Užsakovai visame pasaulyje domisi naujausiomis technologijomis, ypač kai tai susiję su tekstilės gaminių higiena, papildoma apsauga. Dar pavasarį pradėjome domėtis bendrovės „HeiQ“ vystoma naujove ir jos pritaikymo galimybėmis. Prireikė begalės bandymų ir testavimų, kol sėkmingai pritaikėme tai savo gamyboje,“ – teigė Petras Jašinskas.
Netinkamai prižiūrimų tekstilės gaminių, ypač per pandemiją išpopuliarėjusių veido kaukių, paviršiai neretai tampa palankūs virusams ir bakterijoms kauptis. Kambario temperatūroje užkratai ant įvairių paviršių gali išlikti gyvybingi nuo kelių dienų iki savaičių, kartais net mėnesių. Pritaikius pažangią „HeiQ Viroblock“ technologiją, gaminiai įgauna papildomą atsparumą prieš įvairius užkratus.
Šiuo metu „Utenos trikotaže“ jau vyksta pirmųjų stambių eksporto užsakymų gamyba. Gruodį „HeiQ Viroblock“ praturtintus naujus veido kaukių modelius „Utenos trikotažas“ pristatys ir Lietuvos rinkai.
Šiuo metu vyksta galutiniai testavimo darbai.
„Pirmiausia intensyviai gaminame „HeiQ Viroblock“ praturtintas veido kaukes, kurių poreikis visoje Europoje šiuo metu vėl sparčiai auga, tačiau rimtai svarstome šią technologiją pritaikyti ir drabužių gamyboje. Pandemija neišvengiamai keičia daugelį gyvenimo ir verslo sričių – ne išimtis ir mados industrija,“ – pridūrė Petras Jašinskas.
Per metus „Utenos trikotaže“ gimsta per 50 naujų medžiagų, iš viso bendrovės medžiagų bibliotekoje – per 8 000 skirtingų medžiagų pavyzdžių. Pastarųjų metų prioritetas – natūralūs, gamtoje suyrantys, neigiamo poveikio aplinkai nepaliekantys organiniai arba perdirbti pluoštai. „Utenos trikotažas“ užsakovams siūlo medžiagas su sojos, jūros dumblių, kavos tirščių, perdirbto sausumos ir vandenynų plastiko pluoštais. Užsakovai iki šiol aktyviai rinkosi antibakterinių, drėgmę greitai garinančių savybių medžiagoms suteikiančias technologijas, tekstilės gamyboje populiarūs naudingais mineralais medžiagas praturtinantys priedai. Tikėtina, kad popandeminėje realybėje suklestės ir įvairius užkratus neutralizuojanti tekstilės apdaila.
„Utenos trikotažas“ inf.