Kovo 2 dieną Švietimo ir mokslo ministerijoje vyko leidėjų, pedagogų, tėvų, mokinių atstovų pasitarimas, kurio metu diskutuota dėl vadovėlių leidybos tvarkos atnaujinimo. Susitikimo metu aptartos priemonės, kaip gerinti vadovėlių kokybę ir kokios permainos būtinos juos rengiant ir vertinant. Tai ypač svarbu atnaujinant ugdymo turinį: mokymo priemonės turi jį atitikti, turi būti užtikrinta jų įvairovė ir kokybė.
„Mokytojai dabar gali rinktis iš gausybės ugdymo priemonių, mokymo šaltinių. Vadovėlis – popierinė ar skaitmeninė versija – yra tik viena iš jų. Svarbu, kad mokymo priemonės būtų kokybiškos, įvairios, derėtų su ugdymo turiniu, taikomais metodais, kad jų rengimas neatsiliktų nuo ugdymo turinio kaitos, kad jos būtų tinkamos pagalbininkės ir mokytojui, ir mokiniui“, – susitikime sakė švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.
Švietimo ir mokslo ministerija parengė siūlymų dėl vadovėlių leidybos paketą. Atnaujinto mokymo priemonių vadovėlių leidybos aprašo projekte siūloma stiprinti vadovėlių ekspertavimą ir vertinti ne tik naujai leidžiamus vadovėlius, bet pasikeitus ugdymo programoms peržiūrėti anksčiau išleistus vadovėlius.
Siūloma, kad įsigyjamų vadovėlių ir kitų mokymo priemonių sąrašą mokyklos administracija derintų su mokyklos taryba. Tai užtikrintų didesnį mokytojų ir tėvų įsitraukimą, skaidrumą perkant vadovėlius ir kitas mokymo priemones.
Svarbu, kad prieš įsigydamos vadovėlius mokyklos įsitikintų, ar jie įvertinti ekspertų. Tai galima patikrinti vadovėlių duomenų bazėje.
Švietimo ir mokslo ministerijos inf.