SBA tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ per pirmąjį 2024 m. ketvirtį realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 3,1 mln. Eur, t. y. 48,6 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 6,1 mln. Eur. Pasak bendrovės atstovų, rezultatai nenustebino – Europos tekstilės sektorius adaptuojasi prie rinkos svyravimų ir pardavimų sugrįžimui ruošiasi antroje metų pusėje.
Veikia sezoniškumas
„Kaip ir buvo tikėtasi, šių metų pradžioje vis dar jaučiame makroekonominių turbulencijų pasekmes. Iš visų pramonės šakų apdirbamoji rikiuojasi paskutinė, kurią pasieks į įprastas vėžes pamažu grįžtančio vartojimo efektas. Veikia ir sezonų specifika, kai pirmas ir antras ketvirčiai tekstilei tradiciškai yra lėtesni. Tačiau turime teigiamų signalų dėl vasaros pabaigos – „Utenos trikotažo“ klientai didesnius užsakymus planuoja antrai metų pusei, daugiausia liepos ir rugpjūčio mėnesiams“, – teigė „Utenos trikotažo“ vadovė Nomeda Kaučikienė.
Pasak jos, nuo pandemijos prasidėjęs, o vėliau dėl infliacijos, išaugusių palūkanų normų ir geopolitinių neramumų besitęsiantis vartojimo mažėjimas iš esmės „perkrovė“ tekstilės rinką. „Siekdami sutaupyti, dalis klientų grąžino gamybą į Azijos šalis, todėl dar labiau orientuojamės į europinę kokybę vertinančius ir už ją atitinkamai mokėti galinčius užsakovus. Esame visapusiškai susitelkę į veiklos efektyvinimą ir ateities pardavimų didinimą, kad išsaugotume maksimalų komandos narių branduolį ir sumažintume praradimų“, – sakė N. Kaučikienė.
Naujų rinkų paieška
Palyginti su pirmuoju 2023 m. ketvirčiu, „Utenos trikotažo“ įmonių grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai sumažėjo 48,1 proc. (iki 2,5 mln. Eur), nuosavų prekės ženklų – 62,1 proc. (iki 0,2 mln. Eur). Didžiausia eksporto kryptimi išlieka vokiškai kalbančių šalių regionas, tačiau bendrovė mato potencialą ir aplinkinėse rinkose, todėl siekia plėsti eksporto geografiją.
„Stebime, kaip stiprūs, dešimtmečiais klestėję, aprangos prekės ženklai stabdo savo veiklą, o nauji, vos startavę – eksponentiškai auga. Įdėmiai vertiname naujas tendencijas ir kylančias žvaigždes. Vis dėlto savo užsakovų portfelį pildome atsakingai – nepamesdami strateginės krypties gaminti sudėtingus, inovacijomis ir tvarumu grįstus aukštesnės pridėtinės vertės produktus“, – kalbėjo N. Kaučikienė.
„Utenos trikotažo“ įmonių grupei, be „Utenos trikotažo“, priklauso bendrovės „Aboutwear“, „Gotija“, „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina).
Per 2024 m. tris mėnesius „Utenos trikotažo“ įmonių grupė patyrė 1,48 mln. Eur nuostolių prieš mokesčius, o atskirai „Utenos trikotažo“ bendrovė per tą patį laikotarpį patyrė 1,2 mln. Eur nuostolių prieš apmokestinimą. Įmonių grupės ir pačios bendrovės EBITDA išlieka neigiama – atitinkamai -1,17 mln. Eur ir -0,94 mln. Eur.
Parengta pagal „Utenos trikotažo“ inf.