Vis garsiau kalbant apie kovą dėl darbuotojų, norint jų pritraukti dažnai vien prasmingos veiklos ar konkurencingo darbo užmokesčio nepakanka. Darbdaviai neriasi iš kailio ieškodami, kuo sužavėti naujus ar kaip išlaikyti lojalius darbuotojus. Draudimo bendrovės „If“ iniciatyva atliktas visuomenės nuomonės tyrimas atskleidė, kad darbuotojai ypač vertina įmonių siūlomą sveikatos draudimą – jį patrauklia nauda įvardijo net 73 proc. apklaustųjų. Respondentams leidus pasirinkti iš dviejų jiems siūlomų naudų, visais atvejais simpatijas pelnė sveikatos paslaugos, joms pirmenybę teikia dauguma apklaustųjų. Į klausimą, kas svarbiau – sveikatos draudimas ar nemokami vaisiai ir užkandžiai biure, net 89 proc. darbuotojų atsakė, kad nemokamos medicinos paslaugos būtų svarbesnės. Paklausti, ar norėtų nemokamo vizito pas odontologą ar iš dalies kompensuojamų pietų pas darbdavį, 80 proc. darbuotojų atsakė, kad rinktųsi dantų gydymą. Iš pasirinkimo, kas svarbiau – galimybė greitai ir nemokamai apsilankyti pas gydytoją ar darbdavio organizuojami bendri renginiai, 83 proc. pirmenybę teikė pirmajam variantui.
Ignė Varanavičienė, draudimo bendrovės „If“ didžiųjų verslo klientų draudimo ekspertė, sakė, kad dar prieš penkerius metus būtų buvę nesunku nupiešti standartinį darbuotojų sveikatos draudimu besidominčios įmonės portretą, o šiandien į jį jau reikėtų įtraukti kone visas įmanomas verslo spalvas.
„Savo žmones draudžia tikrai ne tik informacinių technologijų ar mažmeninės prekybos įmonės, įsikūrusios didžiuosiuose miestuose. Sveikatos draudimas įprastas ir gamybos įmonėse, sutinkamas ne tik didmiesčiuose, bet ir regionuose. Ne tik užsienio kapitalo, bet ir lietuviškose bendrovėse. Apdrausti savo darbuotojus nori įvairiausios įmonės, ir kuo toliau, tuo labiau susidomėjimas didėja. Šiandien sveikatos draudimas jau išaugo vien motyvacijos priemonės marškinėlius ir tampa verslo investicija į sveiką, darbingą, kūrybišką darbuotoją“, – tikino ji.
Mažiau dėl ligos praleistų dienų
Kodėl sveikatos draudimo populiarumas nepaliauja augti? Nes jo suteikiama nauda – labai reali, ir ją akivaizdžiai jaučia vis daugiau įmonių.
„Pirmiausia, tai suteikia galimybę greičiau patekti pas gydytoją, nes mokamos konsultacijos nereikia ilgai laukti. Taip pat yra kitų pranašumų – laisvasis rezervas, už kurį galima įsigyti su sveikatingumu susijusias paslaugas (dantų priežiūros ir kt.), kokybiškos komforto paslaugos patekus į ligoninę“, – sakė Benas Gaušys, „AUGA group“ priklausančios kooperatinės bendrovės „Naudvario ūkiai“ pirmininkas.
Įmonė apdraudusi savo darbuotojus jaučia visapusišką naudą. „Be abejonės, tai yra papildoma motyvacija darbuotojams, kartu užtikrinanti, kad susirgusiam darbuotojui bus greičiau suteikta reikalinga pagalba, o tai reiškia ir trumpesnį gydymosi laikotarpį“, – teigė B. Gaušys.
Sėkmė slypi detalėse
Sveikatos draudimo paketas – tarsi daugybę skirtingų veidų turinti dėlionė. Galimybės sukomplektuoti įvairias naudas, kurios geriausiai atlieptų bendrovės darbuotojų poreikius, čia ypač didelės. Kartu tai ir nepaprasta užduotis, nes įmonių kolektyvai dažniausiai būna labai įvairialypiai, o tikslas yra suderinti visų narių poreikius.
Draudimo bendrovė „If“ padeda surasti tinkamiausią sveikatos draudimo sprendimą konkrečiai įmonei. „Todėl visada daug kalbamės su klientu, kad sužinotume ne tik poreikius, bet ir tai, kaip jie įsivaizduoja, kokias dažniausiai pasitaikančias sveikatos priežiūros išlaidas turėtume kompensuoti“, – sakė I. Varanavičienė.
„If“ inf.