Kava aptarnavimo sektoriuje – prabanga ar būtinybė?

Šiais laikais žmonėms nebeužtenka gero aptarnavimo. Kiekvienas žmogus siekia tokios patirties, kuri būtų išskirtinė, įsimintina, lepinantis, apgaubianti dėmesiu ir rūpesčiu, o svarbiausia, jog viso aptarnavimo proceso centre būtų tik jis – tas vienintelis klientas. Neseniai paskelbtoje diskusijoje, pateikti rezultatai nestebina – patyrę vidutiniškai gerą aptarnavimą, klientai apie jį nepasakoja praktiškai niekam. Patyrę blogo aptarnavimo diskomfortą, vidutiniškai apie tai papasakoja 8-10 žmonių, o patyrę ypač gerą – vos 2-3 draugams ir pažįstamiems.

Vis dėl to yra galimybė sukurti tokią aptarnavimo patirtį, kuri sukeltų nuostabaus patyrimo bangą ir apie jus imtų kalbėti kur kas plačiau. Norint tai pasiekti turime apgalvoti daugelį detalių – darbuotojų motyvaciją ir kompetenciją, produkto ar paslaugos pateikimą, aplinkos įrengimą pagal „Instagramo“ standartus, išskirtinumą tarp konkurentų ir t.t. Ir vis dėl to – viena smulki detalė, kuria pasirūpinti yra itin lengva, gali sukurti jūsų klientų draugų ratą kur kas greičiau nei visa kita – tai tinkamai, laiku ir su meile pateiktas geros kavos puodelis! Dar prieš dešimtį metų kava vaišindavo tik išskirtinai prabangos prekėmis prekiaujančios įmonės. Dabar kava tampa vis dažnesniu aptarnavimo sektoriaus atributu. Pasirinkus tinkamiausią kavos gaminimo būdą, šį mažą klientui teigiamas emocijas paliekantį ritualą galima padaryti labai nesudėtingai, tereikia pasirūpinti patikimu kavos aparatu ir šviežia kava, kurią gali pakeisti ir CoffeeLoft kavos kapsulės.

Kaip išsirinkti kavą, tinkančią patiems įvairiausiems klientų poreikiams?

Skani kava. Norint pradėti vaišinti klientus kava, galioja viena svarbiausia taisyklė – kava turi būti skani! Tokia, dėl kurios verta pas jus sugrįžti ir pasikviesti draugą. Pradėkime nuo to, jog kavos kokybę gali užtikrinti tik patikimi tiekėjai. Masinės gamybos kavos kokybė gali kisti, taip pat gali tekti ją keisti, jei nerasite jos parduotuvių lentynose ir vėl eksperimentuoti. Tuo tarpu turint pastovų ir patikimą kokybiškos kavos pardavėją, visuomet žinosite, jog net ir pasikeitus asortimentui, jums bus parekomenduota kokybės lygį ir skonį atitinkanti alternatyva.
Universalumas. Sutikite su tuo, jog kiekvienas esame skirtingi ir turime skirtingus skonius. Taip yra ir su kava, todėl rekomenduojam visuomet rinktis tokią kavą, kuri patiktų ne tik jums asmeniškai. Ne kartą yra tekę susidurti, kuomet verslo savininkas turi išskirtinius pomėgius kavai, tačiau jie nebūtinai yra priimti kolektyvui ar klientams. Tokiu atveju vaišinti savo mėgstama kava „leidžiama“ tik tada, kuomet pats jos mėgėjas gali asmeniškai papasakoti kavos istoriją, savo mėgstamo gėrimo išskirtinumus ir kurti asmeninį santykį. Jei tokios galimybės nėra – verčiau rinktis universalesnį skonį ir eksperimentus palikti asmeniniams susitikimams ar išskirtinėms šventėms.
Kilmė. Universaliausia yra laikoma kava, kurios kilmės šalis yra Brazilija. Tai yra natūralu, nes ši šalis į visą pasaulį eksportuoja didžiausią kiekį kavos, todėl palaipsniui tai tapo tam tikru kavos skonio standartu. Taip pat šiems tikslams puikiai tinka Hondūro, Kolumbijos ir kitų Pietų Amerikos šalių produkcija. Patogiausia yra tai, jog ši kava puikiai tinka tiek juodiems kavos gėrimams gaminti, tiek maišyti su pienu ar kitais priedais. Todėl yra laikomos universaliausiomis. Jei norisi šiek tiek išskirtinesnio skonio, rekomenduojame rinktis Indijos ar Indonezijos regionų kavas, tiesa pieniškuose gėrimuose jos gali atsiskleisti skirtingai, tad geriausia būtų išsirinkti kavą ragaujant ir balsuojant bendrame kompanijos rate.

Kavos aparato įrengimas sudėtingas procesas?

Pradėjus pokalbį apie klientų vaišinimą kava, pirmiausia susiduriame su dideliu noru ir entuziazmu ir tuo pačiu su svarbiomis abejonėmis. Viena iš jų – „kavos aparatas užima daug vietos ir reikalauja daug priežiūros bei dėmesio“. Skubame paaiškinti kaip yra iš tikrųjų. Pradėkime nuo to, kad šiuo metu rinkoje yra gausybė pačių įvairiausių tipų kavos aparatų su skirtingomis kavos gaminimo sistemomis. Aptarkime kelias iš jų, kuriuos rekomenduojame naudoti klientų aptarnavimo erdvėse:
Automatinis kavos aparatas. Tai vieni populiariausių kavos aparatų, tinkami naudoti tiek namuose, tiek biure, tiek kavinėje ar parduotuvėje. Pasirinkus poreikius atitinkantį kavos aparato modelį, užsitikrinsite, jog nereikės po kiekvieno kliento pildyti vandens ar kavos pupelių talpos, o kavą paruošite vos per keliasdešimt sekundžių. Vis dėl to, tokį aparatą reikės valyti, kai kurias valymo programas atliekant vieną kartą per dieną, o kitas reguliariai kartojant kas savaitę ar mėnesį, priklausomai nuo suvartojamos kavos kiekio.
Kapsuliniai kavos aparatai. Tai kompaktiškiausias ir mažiausiai priežiūros reikalaujantis kavos aparatų tipas, kuris kavą paruošia greitai ir itin paprastai. Kavos gaminimo procesas palyginti švarus, o valymo procedūros kur kas trumpesnės ir paprastesnės. Vienintelis galimas šio kavos aparato trūkumas – tai ne pramoniniuose modeliuose esančios mažos vandens ir panaudotų kapsulių talpos. Tad labiausiai šiuos modelius verta toms įstaigoms, kuriose žmonių praeinamumas nėra ypatingai didelis ir kavos aparato priežiūrai norisi skirti minimaliai laiko.
Pramoniniai automatiniai kavos aparatai. Šie aparatai, dar rinkoje vadinami „vendinginiais“, skirti itin dideliems kavos vartotojų srautams. Turintys tokį aparatą, gali pasirinkti ar nori savo klientus vaišinti kava nemokamai ar tiesiog turėti galimybę už savo pinigus pasidaryti kavą jūsų klientų laukimo zonoje. Nors ir užima gana nemažai vietos, jų priežiūra dažnai atlieka aptarnaujantis personalas.

Kava – vienas iš pigiausių ir paprasčiausių būdų parodyti klientui asmeninį dėmesį

Dėl teigiamo kainos ir sukeliamo įspūdžio santykio, kava kaip klientų motyvavimo priemonė yra tikrai vienas mėgstamiausių įrankių. Kavos aparatui visai nebūtina turėti daug vietos ar būti kažkaip specialiai pasiruošus tam erdvę. Pasikonsultavus su specialistais, sprendimus galima rasti beveik visais atvejais. Įdomu tai, jog atlikus apklausą viename didžiausių bankų Lietuvoje, klientai prie reikšmingų įmonės privalumų nurodė būtent galimybę laukiamajame nemokamai pasivaišinti kava. Kita didelė Lietuvos įmonė nurodė, kad atsiradus galimybei pasivaišinti kava, klientai jų prekybinėje salėje užtrunka maždaug 8 minutėmis ilgiau, kas pardavimų rinką išmanantiems žmonėms akivaizdžiai suprantamai – suteikia progą pamatyti daugiau prekių ir be abejo jų įsigyti.
Be viso to, kava ne tik tinkama asmeniniam santykiui užmegzti, bet ir emocijoms suvaldyti. Pasiūlyti kavos ir prisėsti ramiam pokalbiui – tai viena iš naujausių technikų, kurią rekomenduoja psichologai analizuojantys neigiamų klientų patirčių suvaldymą. Žmogus turintis kavos puodelį rankose fiziškai mažiau gestikuliuoja, o mažiau judant rimsta ir jo emocijos. Todėl vis daugiau klientų aptarnavimo sektoriuje dirbančių įmonių kavos ritualą kuria tiek kaip galimybę klientams parodyti savo asmeninį dėmesį, tiek kaip kaip įrankį darbuotojams dar labiau valdyti įvairaus pobūdžio situacijas.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Indraja

Įvairenybės

Jaunimas