UAB „Siuntikas“ baigia įgyvendinti Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą projektą „Elektroninės prekybos startas pasaulinėse rinkose“, vykdomą pagal priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ 8 prioritetą „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“. Projekto rezultatais džiaugėsi ir pats įmonės vadovas Kęstutis Samušis, ir projekto dalyviai.
Projektas – pavykęs
Kaip sakė bendrovės, užsiimančios siuntimo paslaugomis, rankdarbių gamyba bei prekyba ir elektroninės prekybos konsultacijomis, direktorius, projektas pradėtas vykdyti 2019 sausio 18 d. Anot pašnekovo, buvo planuojama, kad jis truks 18 mėnesių, bet 2020 metų pradžioje pasaulį užpuolusi pandemija stipriai pakoregavo darbų ir konsultacijų galimybes bei apimtis, tad ir projekto veiklas teko pristabdyti. „Projekto veiklų vykdymo laikotarpis buvo pratęstas iki 2021 balandžio mėnesio, – sakė K. Samušis. – Galime pasidžiaugti, kad pasiekėme užsibrėžtus tikslus, įvykdėme tai ką buvome suplanavę. Įgyvendinant projektą konsultacijos ir metodinė pagalba elektroninės parduotuvės steigimo ir administravimo klausimais suteikta 20-čiai jauno verslo atstovų, o konsultacijų metu sukaupta patirtis ir duomenys tapo 20-čia naujų elektroninės prekybos parduotuvių ar internetinių puslapių.“
Direktoriaus teigimu, nors projekto rezultatais jis labai patenkintas, visada yra kur tobulėti. „Kaip sakoma: „Kas nedirba, tas neklysta“, – šypsojosi pašnekovas. – Vykdant projektą buvo visko, bet su visais kilusiais sunkumais ir nesklandumais susitvarkėme. Šiuo metu elektroninė prekyba progresuoja devynmyliais žingsniais, tad ribų tobulėjimui, bent jau kol kas, nematyti. Siekiant išlikti konkurencingu elektroninės prekybos rinkos dalyviu, reikia nuolat dirbti, domėtis, mokytis ir nebijoti, tad galime tik palinkėti projekto dalyviams ir sau būti aktyviais ir konkurencingais elektroninės prekybos rinkos nariais.“
Prekyba internetu intensyvėja
Anot „Siuntiko“ vadovo, COVID-19 pandemija padidino elektroninės prekybos apimtis, taip pat padaugėjo ir siuntimų bei e. prekybos konsultacijų, kartu iškilo nemažai iššūkių: žaliavų trūkumas, nuotolinis darbas, sugriuvusi logistika, įvairūs apribojimai verslui. „Manau, per šiuos metus elektroninė prekyba žengė milžinišką žingsnį ne tik technologiškai, – svarstė K. Samušis, – kartu tai buvo ir šuolis vartotojų galvose – daugelis žmonių, kurie anksčiau vengdavo pirkti internetu, šiemet turėjo to išmokti. Dalis iš jų – įprato ir suprato, kad taip yra paprasčiau, ir jie liks elektroninės prekybos naudotojai.“
Visgi, įmonės vadovas buvo įsitikinęs, jog tai nereiškia, kad pardavėjams elektroninės prekybos populiarumas palengvins prekybą. Atvirkščiai, didėjant konkurencijai, reikės daugiau įgūdžių ir pastangų. „Labiausiai skatinčiau įmones pradėti mokyti savo darbuotojus, pratinti juos prie elektroninės prekybos įrankių, – tvirtino pašnekovas. – Elektroninė prekyba keliasi į įvairius sektorius, bet tam reikia apmokytų žmonių.“
Įgavo drąsos dirbti savarankiškai
Projekte dalyvavusi Aušra Vitkutė pasakojo, jog, kol laukėsi jaunėlės dukros, nusprendė igyvendinti savo seną svajonę – išmokti siūti. „Iš pradžių siuvau sukneles savo mergaitėms, – kalbėjo pašnekovė. – Tada pradėjau siūti joms žaisliukus. Šeima ir draugai paskatino pamėginti jais prekiauti.“ Kaip sakė moteris, iš pradžių jai labai trūko žinių kaip ir kur prekiauti, todėl ji ieškojo pagalbos – žmogaus, kuris galėtų patarti ir padėti kuriant elektroninę parduotuvę. „Suradau pažįstamą moterį Utenoje, sėkmingai prekiaujančią savo gaminiais elektroninėje erdvėje, – prisiminė A. Vitkutė. – Tikėjausi, kad ta moteris galbūt galėtų man padėti. Susisiekiau su ja ir ji man, kaip netikėtą stebuklą, pasiūlė sudalyvauti projekte, kuris, atrodo, buvo man skirtas.“
Anot pašnekovės, jos lūkesčiai, prisijungus prie UAB „Siuntikas“ vykdyto projekto, ne tik buvo pasiekti, bet net ir viršyti. Kaip teigė moteris, jos sukurta elektroninė parduotuvė šiuo metu yra užtikrinto augimo stadijoje, todėl ji net galėjo mesti senąjį darbą ir užsiimti tuo, kas patinka. „Dirbu savarankiškai ir darau tai, apie ką svajojau, bet iki projekto nedrįsau, – džiaugėsi A. Vitkutė. – Turiu jaukias dirbtuvėles, begalę naujų produktų savo mintyse ir ruošiu pagrindus naujai ETSY parduotuvėlei.“
Straipsnis apmokėtas iš Europos Sąjungos socialinio fondo lėšų, vykdant projekto „Elektroninės prekybos startas pasaulinėse rinkose“ veiklas.
Straipsnyje išsakyta nuomonė neatspindi Europos Sąjungos nuomonės.