Renovacijos procesas nėra paprastas procesas, todėl siekiant sėkmingos daugiabučio namo modernizacijos – svarbus administruojančios įmonės atstovų ir gyventojų bendradarbiavimas. Pirmieji renovacijos žingsniai didesnei daliai renovuotinų būstų savininkų atrodo sudėtingiausia modernizacijos proceso dalis. Tokią informaciją atskleidė atliktas kiekybinis visuomenės nuomonės tyrimas, kurį inicijavo Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA).
Rinkos tyrimų bendrovės atliktame tyrime dalyvavo 1 015 Lietuvos nuolatinių gyventojų, 409 jų – renovuotinų daugiabučių namų savininkai. Apklausus pastaruosius, paaiškėjo, kad renovuotinų daugiabučių namų savininkai kaip sudėtingiausias būsto atnaujinimo proceso dalis dažniausiai įvardija gyventojų suorganizavimą (40 proc.) ir biurokratinę dalį – paraiškų rengimą, administravimą, investicinio plano derinimą (28 proc.).
„Natūralu, kad pradėjus domėtis būsto renovacija, iš pirmo žvilgsnio visas procesas atrodo labai sudėtingas ir reikalaujantis didžiulio gyventojų indėlio. Tačiau nuo pat pirmųjų žingsnių būtų ir kitų patalpų savininkams išsiaiškinti kylančius klausimus ir planuoti renovacijos darbus padeda modernizacijos projektų administratoriai“, – teigė APVA Pastatų energinio taupumo departamento patarėja Gintarė Burbienė.
Renovuotis motyvuoja gerieji pavyzdžiai
Utenoje daugiabučių namų atnaujinimą (modernizavimą) vykdančios bendrovės direktorius Ignas Vaškelis pasakojo, kad dažniausiai viskas prasideda nuo gerųjų pavyzdžių – gyventojai pamato modernią daugiabučio namo išvaizdą, pasikalba su kaimynais apie renovacijos naudą ir patys panorsta komfortiškesnio būsto.
„Jeigu name yra bent vienas iniciatyvus gyventojas, palaikantis renovaciją, „perlaužti ledus“ būna daug lengviau. Iš pradžių su interesantais kalbamės asmeniškai, vėliau, pastebėję, kad name yra daugiau susidomėjusių renovacija, organizuojame susirinkimą. Pristačius jiems visą informaciją, dažniausiai būna priimamas teigiamas sprendimas“, – sakė I. Vaškelis.
„Popierinė“ renovacijos dalis – pusė darbo
I. Vaškelis pratęsė, kad gyventojams dažnai tenka priminti, jog renovacijos procese „popierinė“ dalis yra ne ką mažiau svarbi negu patys rangos darbai.
„Renovacijos pradžioje gyventojai tikisi, kad viskas įvyks greitai ir jie artimiausiu metu galės gyventi moderniame bei taupiame daugiabutyje. Tačiau renovacija – tai ilgas ir sudėtingas procesas. Žinoma, mes susirinkimuose aiškiname visą atnaujinimo (modernizavimo) procesą ir tai, kad „popierinė“ renovacijos dalis – sutikimai, pritarimai, derinimai, ekspertizės, leidimai ir pan. – užtrunka vos ne tiek pat, kiek patys rangos darbai. Galiausiai gyventojai supranta, kad renovacijos procesas nebus toks greitas kaip tikėtasi, bet žinodami daugiabučio namo atnaujinimo svarbą su džiaugsmu laukia jos pabaigos“, – teigė I. Vaškelis.
APVA primena gyventojams, jog renovaciją daugiabutyje jie turi inicijuoti patys. Norėdami gauti atsakymus į dominančius klausimus bei aptarti modernizacijos galimybes visuomet gali kreiptis į Pastatų energinio taupumo ir priežiūros skyriaus specialistą, atsakingą už daugiabučių namų atnaujinimą tame rajone arba daugiabučio administratorių.
Daugiau informacijos apie Daugiabučių atnaujinimo (modernizavimo) programą galite rasti www.betalt.lt arba telefonu 8 614 99 699.