Pirmieji renovacijos žingsniai gyventojams atrodo sudėtingiausi

Renovacijos procesas nėra paprastas procesas, todėl siekiant sėkmingos daugiabučio namo moder­nizacijos – svarbus administruojančios įmonės at­stovų ir gyventojų bendradarbiavimas. Pirmieji reno­vacijos žingsniai didesnei daliai renovuotinų būstų savininkų atrodo sudėtingiausia modernizacijos pro­ceso dalis. Tokią informaciją atskleidė atliktas kieky­binis visuomenės nuomonės tyrimas, kurį inicijavo Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA).

Rinkos tyrimų bendrovės at­liktame tyrime dalyvavo 1 015 Lietuvos nuolatinių gyventojų, 409 jų – renovuotinų daugiabu­čių namų savininkai. Apklausus pastaruosius, paaiškėjo, kad re­novuotinų daugiabučių namų savininkai kaip sudėtingiausias būsto atnaujinimo proceso da­lis dažniausiai įvardija gyvento­jų suorganizavimą (40 proc.) ir biurokratinę dalį – paraiškų ren­gimą, administravimą, investici­nio plano derinimą (28 proc.).

„Natūralu, kad pradėjus do­mėtis būsto renovacija, iš pirmo žvilgsnio visas procesas atro­do labai sudėtingas ir reikalau­jantis didžiulio gyventojų indėlio. Tačiau nuo pat pirmųjų žingsnių būtų ir kitų patalpų savininkams išsiaiškinti kylančius klausimus ir planuoti renovacijos darbus pade­da modernizacijos projektų admi­nistratoriai“, – teigė APVA Pastatų energinio taupumo departamento patarėja Gintarė Burbienė.

Renovuotis motyvuoja gerieji pavyzdžiai

Utenoje daugiabučių namų at­naujinimą (modernizavimą) vyk­dančios bendrovės direktorius Ignas Vaškelis pasakojo, kad dažniausiai viskas prasideda nuo gerųjų pavyzdžių – gyventojai pamato modernią daugiabučio namo išvaizdą, pasikalba su kaimynais apie renovacijos naudą ir patys panorsta komfortiškesnio būsto.

„Jeigu name yra bent vienas ini­ciatyvus gyventojas, palaikantis re­novaciją, „perlaužti ledus“ būna daug lengviau. Iš pradžių su inte­resantais kalbamės asmeniškai, vėliau, pastebėję, kad name yra daugiau susidomėjusių renovaci­ja, organizuojame susirinkimą. Pri­stačius jiems visą informaciją, daž­niausiai būna priimamas teigiamas sprendimas“, – sakė I. Vaškelis.

Popierinė“ renovacijos dalis – pusė darbo

I. Vaškelis pratęsė, kad gy­ventojams dažnai tenka priminti, jog renovacijos procese „popieri­nė“ dalis yra ne ką mažiau svarbi negu patys rangos darbai.

„Renovacijos pradžioje gyven­tojai tikisi, kad viskas įvyks grei­tai ir jie artimiausiu metu galės gyventi moderniame bei taupia­me daugiabutyje. Tačiau renova­cija – tai ilgas ir sudėtingas proce­sas. Žinoma, mes susirinkimuose aiškiname visą atnaujinimo (mo­dernizavimo) procesą ir tai, kad „popierinė“ renovacijos dalis – sutikimai, pritarimai, derinimai, ekspertizės, leidimai ir pan. – už­trunka vos ne tiek pat, kiek patys rangos darbai. Galiausiai gyven­tojai supranta, kad renovacijos procesas nebus toks greitas kaip tikėtasi, bet žinodami daugiabu­čio namo atnaujinimo svarbą su džiaugsmu laukia jos pabaigos“, – teigė I. Vaškelis.

APVA primena gyventojams, jog renovaciją daugiabutyje jie turi inicijuoti patys. Norėdami gauti atsakymus į dominančius klau­simus bei aptarti modernizacijos galimybes visuomet gali kreip­tis į Pastatų energinio taupumo ir priežiūros skyriaus specialistą, atsakingą už daugiabučių namų atnaujinimą tame rajone arba daugiabučio administratorių.

Daugiau informacijos apie Daugiabučių atnaujinimo (mo­dernizavimo) programą galite rasti www.betalt.lt arba telefonu 8 614 99 699.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Indraja

Įvairenybės

Jaunimas