„Lidl“ rūpi sauga: parduotuvėse – gyvybes gelbstintys defibriliatoriai

Įėję į „Lidl“ parduotuvę, netoli įėjimo ant sienos pastebėsite dėžutę su matomu užrašu SOS. Jos viduje – automatinis išorinis defibriliatorius, kitaip tariant, prietaisas, atkuriantis normalų širdies ritmą. Tokie įrenginiai šiemet įdiegti visose „Lidl“ prekybos tinklo parduotuvėse.

Prietaisas, kurio dėžutėje yra ir pirmosios pagalbos rinkinys, padeda atkurti širdies ritmą dar iki atvykstant medikams. Ir – svarbiausia – juo gali naudotis kiekvienas, net ir neturintis medicininio išsilavinimo. Kai kuriose šalyse defibriliatoriai jau yra tapę tokiu pat savaime suprantamu viešosios paskirties pastatų atributu, kaip ugnies gesintuvai. Diegdamas šiuos įrenginius, prekybos tinklas „Lidl“ orientuojasi į šiuos pažangius visuomenės sveikatos ir saugos standartus.

Trys lemtingos minutės
Didelių susibūrimų vietose, tokiose kaip oro uostai, geležinkelio ar autobusų stotys, taip pat prekybos centrai, greitoji medicinos pagalba dažniausiai kviečiama dėl sutrikusio širdies ritmo – kai žmogus netenka sąmonės, jam prasideda traukuliai. Defibriliatorius sureguliuoja širdies skilvelių virpėjimą ir pavojus gyvybei stipriai sumažėja – panaudojus šį aparatą per pirmas tris minutes, 75 proc. atvejų žmogus atsigauna.

„Esame, ko gero, vienintelis Lietuvoje mažmeninės prekybos tinklas, kuris turės po defibriliatorių kiekvienoje savo parduotuvėje. Nutarėme įsirengti pačius moderniausius, automatinius prietaisus, kad užtikrintume maksimalų saugumą – mums svarbi kiekvieno žmogaus gyvybė“, – sakė „Lidl Lietuva“ centrinės tarnybos vadovas, valdybos narys Marius Kybartas.

Skambutis medikams – automatinis
„Lidl“defibriliatorių dėžutėse, pakabintose matomose ir lengvai prieinamose parduotuvių vietose, sumontuoti GSM moduliai. Tad, atidarius dėžutę, automatiškai skambinama Bendrosios pagalbos centro (BPC) numeriu 112. Be to, prietaisų SIM kortelės yra registruotos, tad BPC operatoriai iškart matys, iš kurios „Lidl“ parduotuvės skambinama.

Pasak „Lidl Lietuva“ darbų saugos vadovo Povilo Medelio, automatinis prietaisas su GSM ryšiu sutaupo laiko ir leidžia susitelkti į gaivinimą: net ir neturint su savimi mobiliojo telefono, bus sėkmingai susisiekta su BPC ir iškviesta greitoji medicinos pagalba.

Pirmosios pagalbos teikėjams tai puiki galimybė tuo pat metu palaikyti tiesioginį ryšį su medikais ir naudoti defibriliatorių, vadovaujantis jame įrašytomis balso instrukcijomis.

Apmoko darbuotojus
Priklijavus elektrodus prie nukentėjusiojo kūno, automatinis defibriliatorius įvertina širdies darbą. Balso instrukcija nurodo, ką daryti pirmosios pagalbos teikėjui.
„Jei reikalinga, prietaisas šoką suteikia pats, automatiškai – nereikalingi jokie papildomi mygtukų paspaudimai. Prireikus atlikti dirbtinį kvėpavimą, defibriliatorius diktuoja ritmą, kokiu greičiu, kiek kartų paspausti, kiek kartų įpūsti ir kiek ilgai pūsti orą darant dirbtinę plaučių ventiliaciją“, – pasakojo P. Medelis.

Nors širdies defibriliatoriumi naudotis yra nesudėtinga, „Lidl“ parduotuvių vadovaujantys darbuotojai privalomai apmokomi, kaip juo gaivinti nukentėjusįjį, ištikus nelaimei, ir tinkamai suteikti pirmąją pagalbą.

 

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Aktualijos

Featured

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas

Krašto žinios