VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkė Panevėžio miesto savivaldybė priėmė sprendimą padidinti viešosios įstaigos dalininkų kapitalą ir kaip įnašą perduoti VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ kilnojamąjį turtą – siaurojo geležinkelio garvežį KP4-708.
„Džiaugiuosi, kad po metus užtrukusių derinimų ir susirašinėjimų su Panevėžio miesto vadovybe, formaliai miestui priklausiusio garvežio dalys pagaliau buvo perduotos VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“. Tai atveria mums kelius ieškoti rėmėjų ir kuo greičiau atkurti veikiantį garvežį. Tokio veikiančio garvežio atkūrimas yra vienas iš mūsų strateginių projektų, kurį taip pat įvardinau ir ateidamas vadovauti įstaigai. Istoriniai garvežiai puškuoja Latvijoje ir Estijoje, ten jie pritraukia daug lankytojų ir turistų. Tikiuosi, kad atkūrus garvežį turistų skaičius dar išaugs ir Panevėžyje bei Anykščiuose“, – sakė VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius Dr. Darius Liutikas.
Siaurojo geležinkelio garvežys KP4-708 ilgą laiką stovėjo įmonės „Panevėžio cukrus“ teritorijoje. Šis garvežys yra Aukštaitijos istorijos dalis. Tokie garvežiai kursavo Lietuvoje praėjusio šimtmečio pradžioje. Garvežiai dominavo nuo XIX a. vid. iki XX a. vidurio, o vėliau juos pakeitė dyzeliniai ir elektriniai lokomotyvai.
2022 m. ekspertas iš Estijos Timo Klaus įvertino turimo garvežio techninę būklę, buvo nustatyti garvežio atnaujinimui reikalingi darbai. VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius teigė, kad užsitikrinus finansavimą konkursas garvežio atkūrimo darbams gali būti paskelbtas jau kitais metais.
VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ inf.