Viena populiariausių žiemos švenčių Lietuvoje pasiekė finišo tiesiąją. Devintą kartą Aukštaitijos sostinės apylinkėse vykęs žiemos ralis – baigėsi. Po atkaklios kovos paaiškėjo šių metų greičiausieji. Padedamas „namų sienų”, nugalėtojų laurais pasipuošė garsiausias Utenos lenktynininkas Martynas Samsonas su šturmanu Mindaugu Varža, šįkart nepalikę jokių vilčių svečiams.
Penkis iš vienuolikos greičio ruožų laimėjęs tandemas lyderių pozicijose įsitvirtino jau lenktynių pradžioje. Aštuntos kartos „Mitsubishi Lancer Evolution” bolidą pilotavęs M. Samsonas skambia pergale paženklino savo naujo lenktyninio automobilio krikštą lietuviškose trasose. Šiam ekipažui tai pirma absoliuti pergalė Lietuvos ralyje.
Iš viso lenktynininkai sukorė per pusketvirto šimto kilometrų, iš kurių greičio ruožai sudarė 118,34 km. Pastarąją distanciją ralio nugalėtojai įveikė per 1 val. 12 min. 13,3 sek., slidžiais pažliugusio sniego ir ledo bei įšalusio žvyro keliais važiuodami vidutiniu 98,3 km/val. greičiu. Nors prieš varžybų pabaigą M. Samsonas buvo susikrovęs gan saugią persvarą prieš artimiausią persekiotoją – bendravardį M. Samuitį, paskutiniame greičio ruože lyderiai vis tiek spaudė greičio pedalą iki dugno.
Simboliška, kad nugalėtojams bus įteikti išskirtinio dizaino trofėjai, prie kurių gamybos prisidėjo pats M. Samsonas: „Kai sutarėme gaminti apdovanojimus šių metų „Halls Winter Rally” festivaliui, dar nė neketinau jame dalyvauti. Vis dėlto naujas automobilis planus pakoregavo. Ralio trasų danga buvo gan klastinga, reikėjo pasistengti, kad pasiektume tą norimą ritmą. Be to, turėjome problemų su stabdžiais. Jei atvirai, iš pradžių nelabai tikėjomės laimėti, bet jau pirmame greičio ruože, pamatę savo rezultatus, supratome, kad pergalė yra įmanoma. Ilgainiui pasijutome tikrai užtikrintai, tad mynėm, kiek galėjom, nebijodami peržengti ribos.”
Ralio finišą pasiekė 36 ekipažai iš pusšimčio startavusiųjų. Dvi dienas trukusios permainingos ir intriguojančios lenktynės pareikalavo „aukų” – didžioji dalis sportininkų, baigusių pasirodymą anksčiau laiko, susidūrė su technikos gedimais ir tik keletas neišsiteko trasose bei neskausmingai nulėkė nuo kelio.
Būtent tokia apmaudi nesėkmė ištiko didžiąją lenktynių dalį tarp lyderių važiavusį Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažą. Aštuntame greičio ruože, kai iki finišo buvo, lyg ranka paduot – vos keli šimtai metrų, pernykščių čempionų automobilis nulėkė į melioracijos griovį ir palaidojo bet kokias viltis kovoti dėl pergalės.
Iki tol antroje vietoje važiavęs duetas nusirito į rikuotės galą ir lenktynes baigė 25-oje bendros įskaitos vietoje. Savo prizinę antrąją poziciją jie užleido atkakliai persekiojusiems Martynui Samuičiui su Ramūnu Šaučikovu. Tuo metu į trečią bendros įskaitos vietą šoktelėjo kauniečių Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas, vis dar neprarandantis ūpo kada nors nugalėti žiemos ralyje.
„Šįkart reikia pripažinti, kad namų darbus buvome parengę atsainiai, todėl viso ralio metu jaučiausi ne itin užtikrintai. Ši trečia vieta mums atiteko labai netikėtai. Gaila, kad visa tai – Ramūno Čapkausko nesėkmės dėka. Kita vertus, pakliuvę tarp prizininkų gavome papildomos motyvacijos toliau imtis rimčiau ruošti namų darbus ir pilnavertiškai kovoti Lietuvos ralio čempionate”, – „Halls Winter Rally” spaudos konferencijoje kalbėjo V. Švedas.
Ketvirtoje vietoje liko Dominykas Butvilas su šturmanu iš Lenkijos Kamil Heller, o lyderių penketuką užbaigė svečiai iš Rusijos Igor Bulantsev su Marina Danilova.
Kova dėl nugalėtojų vardų vyko ir kitose klasėse. Per „Halls Winter rally 2015″ kartu vyko ir Baltarusijos ralio, Šiaurės Europos ralio ir „LADA Cup” čempionatų etapai. Greičiausiu tarp dviem ratais varomų automobilių buvo Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio ekipažas. Antri liko Egidijus Valeiša ir Povilas Reisas.
Trečiąja vieta tarp viena ašimi varomų automobilių po atkaklios kovos teko tenkintis visada aukščiausių tikslų savo automobilių klasėje siekiančių uteniškių Renaldo Šeinausko ir Mindaugo Valiuko ekipažui.
„Halls Winter Rally” iniciatorius Benediktas Vanagas sako jau galvojantis apie kitąmet įvyksiantį jubiliejinį, dešimtąjį žiemos festivalį: „Tai buvo daugiausiai mūsų žmogiškųjų išteklių pareikalavęs šių metų įvykis – dirbo iš viso apie tūkstantis žmonių. Pravesti ralį – tik trečdalis darbo. Didesnė dalis rūpesčių – jį suorganizuoti. Kai matai tokius didelius kiekius žiūrovų ir tykančias potencialias klaidų galimybes, supranti, kad net ir geriausias pasiruošimas gali nueiti šuniui ant uodegos dėl menkiausio neapgalvoto poelgio. Tad kiekvienas toks renginys – tai daugybė žilų plaukų galvoje ir be galo didelis kiekis prarastų nervų ląstelių. Džiaugiuosi, kad mūsų didžiulė komanda sugeba susidoroti su tokiais iššūkiais”, – po renginio kalbėjo pagrindinis jo organizatorius Benediktas Vanagas.
„Hlls Winter Rally” inf. ir nuotr.