Lietuvos paštas informuoja, kad nuo liepos 19 dienos, siekiant užtikrinti visiems prieinamas ir kokybiškas pašto paslaugas, jų teikimas Užpalių gyventojams bus organizuojamas kitokiu būdu. Nuo minėtos datos šio miestelio gyventojams visas paslaugas teiks mobilusis laiškininkas. Taip pat vietoje šiuo metu veikiančio pašto skyriaus tuo pačiu adresu (J. Basanavičiaus g. 1, Užpaliai) bus įsteigta Užpalių seniūnijos pašto paslaugų teikimo vieta. Joje mobilusis laiškininkas visas paslaugas teiks antradieniais–šeštadieniais nuo 10 iki 10.15 val. Apie būsimus pokyčius ir tai, ką svarbu žinoti mums visiems, papasakojo Lietuvos pašto Tinklo padalinio direktorius Jonas Sadauskas.
Mobilusis laiškininkas – kas tai?
Tai patogesnis ir šiuolaikiškesnis būdas gauti visas pašto paslaugas neišeinant iš namų. Paprastai tariant, mobilusis laiškininkas yra lyg paštas ant ratų, pagal gyventojo pageidavimą atvykstantis net ir į atokiausias vietoves. Ši paslauga skirta kaimiškųjų vietovių gyventojams, kadangi neretai būtent tokiose vietose iki artimiausio veikiančio pašto skyriaus tenka keliauti net ir keliolika kilometrų.
Mobiliojo laiškininko paslaugos Lietuvoje teikiamos jau ketverius metus, jomis naudojasi beveik 7 tūkst. mūsų šalies miestelių ir kaimiškųjų teritorijų gyventojų, tai sudaro net apie 80 proc. visų kaimiškųjų vietovių. Jau šią vasarą tokiais privalumais galės naudotis ir Užpalių gyventojai.
Kuo mobilusis laiškininkas skiriasi nuo paprasto laiškininko?
Įprastas laiškininkas tik pristato siuntas, laiškus, atneša laikraščius bei kitus prenumeruojamus leidinius. Laiškininkai ir toliau dirbs įprastai.
O mobilieji laiškininkai, kurie bus aprūpinti šiuolaikiška įranga, gyventojų namuose galės suteikti ir kitas paslaugas, kurios dabar yra prieinamos tik pašto skyriuose (priimti siuntas ir laiškus, kuriuos norima išsiųsti, priimti prenumeratos užsakymus, pristatyti ir išmokėti vietines pinigų perlaidas).
Be to, kaip ir įprastas laiškininkas, mobilusis laiškininkas pristatys gautas siuntas ar laiškus, spaudą. Dėl šių paslaugų mobiliojo laiškininko atskirai išsikviesti nereikės, jis atvyks pats.
Mobilusis laiškininkas taip pat pristatys ir gyventojų pensijas, kurias prieš tai dažniausiai reikėdavo atsiimti atvykus į pašto skyrių. Tai ypač aktualu vyresnio amžiaus žmonėms, neturintiems galimybių lengvai pasiekti artimiausio pašto skyriaus.
Kaip išsikviesti mobilųjį laiškininką į namus?
Mobilųjį laiškininką galima išsikviesti paskambinus trumpuoju numeriu 1842 arba 8 700 55 400. Jis nemokamai atvyks jau kitą dieną po iškvietimo.
Ką daryti, jei nenoriu, kad mobilusis laiškininkas atvyktų į mano namus, arba jeigu darbo valandomis manęs nėra namuose?
Mobilųjį laiškininką visada galite išsikviesti ir į savo darbovietę. Taip pat vietoje pašto skyriaus, šiuo metu veikiančio J. Basanavičiaus g. 1, Užpaliuose, tuo pačiu adresu bus įsteigta Užpalių seniūnijos pašto paslaugų teikimo vieta. Joje mobilusis laiškininkas visas paslaugas teiks nuo antradienio iki šeštadienio 10–10.15 val.
Taip pat noriu atkreipti dėmesį, jog siuntas gyventojai kviečiami patogiai registruoti ir Lietuvos pašto savitarnoje (www.lpexpress.lt). Joje galima pasirinkti tinkamiausią siuntimo būdą, iš anksto sužinoti preliminarią siuntos išsiuntimo kainą, apmokėti siuntimo išlaidas, atsispausdinti siuntos lipduką ir greitai bei patogiai jas perduoti atvykusiam mobiliajam laiškininkui.
Ar tai reiškia, kad atsiradus mobiliajam laiškininkui bus uždarytas pašto skyrius? Kaip pasikeis pašto teikiamos paslaugos?
Rajonuose dirbantys laiškininkai jau kurį laiką pastebi, kad į nedidelius kaimo pašto skyrelius užsukančių gyventojų skaičius mažėja, vis dažniau tenka pravažiuoti ištuštėjusias sodybas. Taip pat matome, kad vis daugiau žmonių pageidauja gauti siuntas tiesiai į namus, tad jiems iš viso nebelieka poreikio eiti į pašto skyrių. Kiekvienas laikmetis diktuoja savus pokyčius, todėl atsižvelgdami į demografinę šalies situaciją bei kintančius žmonių poreikius pasiūlėme naują pašto paslaugų teikimo formą.
Pašto skyriaus, kaip pastato, neliks, tačiau svarbiausia, kad pokyčiai neturės įtakos teikiamų paslaugų įvairovei ar jų kokybei – priešingai, siekiame, kad žmonėms būtų patogiau, kad visas pašto paslaugas jie gautų negaišdami savo brangaus laiko, nepatirdami transporto išlaidų ir neišvykdami iš namų.
Lietuvos pašto inf.