Prieš penkis mėnesius vienam didžiausių Vidurio Europoje trikotažo gamintojų AB „Utenos trikotažas” vadovauti pradėjęs generalinis direktorius Eimundas Mačiulis jau planuoja įmonės plėtrą tarptautinėse rinkose, kurias užkariauti sieks ne tik puikiai vertinama kokybiška produkcija, bet ir nauju gamyklos prekės ženklu.
Ambicingi planai
Naujasis „Utenos trikotažo” vadovas, įgijęs darbo su užsienio partneriais patirties ne vienus metus dirbdamas vadybinį ir vadovaujamąjį darbą, neslepia ambicijų „Utenos trikotažą” ir mūsų miesto vardą išgarsinti tarptautinėse rinkose. „Iki šiol rūpinausi užsienio gamintojų naujausių produktų tiekimu į Lietuvos rinką, tačiau pakviestas vadovauti „Utenos trikotažui” turiu galimybę plėsti mūsų gaminamos produkcijos tiekimą svetur, – sakė jis. – 400 tūkst. eurų į naują technologiją investavęs „Utenos trikotažas” tarptautinėms rinkoms pristatė naują prekės ženklą, kuris turi tapti atpažįstamas net tolimoje Japonijoje.”
E. Mačiulis pastebėjo, kad AB „Utenos trikotažas”, nors kitais metais švęs pusės amžiaus veiklos jubiliejų, yra inovatyvi įmonė, pasirinkusi nelengvą ir ilgalaikę strategiją – gaminti ne pigią prekę ir stengtis konkuruoti su kinais, o kokybišką, aukštą pridėtinę vertę turintį gaminį.
Šiuo metu įmonės metinė apyvarta yra 16 mln. eurų – net 90 proc. sudaro paslaugų pardavimas užsakovams, daugiausia – iš užsienio šalių, kiti 10 proc. – pačios įmonės sukurta, pagaminta ir stacionariose bei elektroninėse „Utenos trikotažo” ir ABOUT parduotuvėse parduodama produkcija.
Bendrovėje yra kuriamos progresyvios, naujų technologijų medžiagos, naudojamos tiek savo, tiek užsakovų gaminiams. „Utenos trikotažo” įmonė pripažįstama kaip vienas inovatyviausių gamintojų regione: jos inovacijų padalinyje kasmet sukuriama iki 50 naujų trikotažo medžiagų, nuolat investuojama į naujas technologijas, todėl gamybos inovatyvumas yra vienas svarbiausių bendrovės konkurencinių pranašumų.
Nuo siūlo iki parduotuvės
E. Mačiulis sakė, kad jam didžiulį įspūdį paliko tai, jog AB „Utenos trikotažas” yra viena iš nedaugelio tekstilės įmonių, turinti vertikaliai integruotą gamybos ciklą ir galinti klientams pasiūlyti visą paslaugų spektrą – nuo verpalų ir norimų medžiagų gamybos iki galutinio produkto.
Bendrovė drabužius siuva garsiems pasaulio prekių ženklams, šių gaminių galima rasti didžiuosiuose mūsų šalies prekybos centruose, o pastaruoju metu pradėjo aktyviai plėtoti naują verslo kryptį – medžiagų gamybą bei pardavimą. Įmonės medžiagų bibliotekoje šiuo metu yra daugiau nei 6 000 skirtingų medžiagų, kurios gali būti pagamintos gamykloje. Kelis šimtus jų per pastaruosius metus sukūrė „Utenos trikotažo” technologai.
Per metus įmonėje pagaminama daugiau nei 9 mln. metrų medžiagų ir 3 mln. vienetų drabužių. 90 proc. įmonės produkcijos eksportuojama – daugiausia į Vokietiją, Austriją, Švediją ir Šveicariją.
Vartotojai jau spėjo įvertinti inovatyvų baltišką apatinio trikotažo prekės ženklą ABOUT, jungiantį gaminius iš Silver PLUS, Bees WAX, Aloe VERA ir kitų naujos kartos audinių. „Mūsų tikslas – ABOUT gaminių pardavimus išplėsti Amerikos, Anglijos, Japonijos, Singapūro rinkose, kad įmonės apyvarta iš savo kuriamų ir parduodamų gaminių būtų ne mažesnė nei iš užsakomosios prekybos ir paslaugų, – planus atskleidė E. Mačiulis. – Tokia veikla būtų stabilesnė, o kad pasiektume užsibrėžtų tikslų, turime prasimušti į užsienio rinkas.” Pasak jo, planuojama „Utenos trikotažo” gaminių plėtra ir į artimą užsienį – kaimynines Latvijos bei Estijos rinkas, kuriose kokybiškų uteniškių gaminamų produktų šiuo metu įsigyti neįmanoma, bei naujų parduotuvių įkūrimas savo šalyje.
Nauji prekių ženklai
Ambicingi planai paskatino ir naujų prekės ženklų kūrimą. Kaip paaiškino E. Mačiulis, jie bus skirtingi įmonės gaminamiems produktams ir paslaugų užsakovams. Nuo šiol „Utenos trikotažas” užsakovams bus pristatomas kaip Customized jersey specialist (į klientus orientuotas trikotažo specialistas).
Atnaujintas ženklas žymės ir įmonės sukurtą bei pagamintą produkciją. Lietuvos rinkoje puikiai atpažįstamo trikotažinių drabužių visai šeimai prekės ženklo „Utenos trikotažas” koncepcija šiuo metu taip pat yra atnaujinama, ją viešai pristatyti bendrovė numato antrame šių metų pusmetyje.
„Apie 90 proc. mūsų įmonės produkcijos – tiek drabužių, tiek ir naujų medžiagų – yra eksportuojama. Todėl siekėme atskirti gamyklos prekės ženklą nuo mažmeninėje prekyboje esančių „Utenos trikotažo” drabužių prekės ženklo, – aiškino E. Mačiulis. – Kurdami naują gamyklos prekės ženklo koncepciją išanalizavome tekstilės pramonės vystymosi tendencijas, konkurentų Europoje siūlomas paslaugas, klientų poreikius ir apibrėžėme savo svarbiausius privalumus – maksimalią orientaciją į klientą ir inovacijų komercializavimą.”
Naujajame „Utenos trikotažo” gamyklos prekės ženkle, siekiant pagerinti jo įsimenamumą tarptautinėse rinkose, išryškintas žodis „Utenos”. Logotipui ir firminiam stiliui parinktas greipfruto ir geltonos spalvos derinys atspindi atsinaujinimą ir inovacijas.
Įsigijo modernią įrangą
„Utenos trikotažas” tapo pirmąja Baltijos šalyse tekstilės įmone, kurioje 2015 m. pabaigoje pradėjo veikti ištisinio skaitmeninio marginimo įranga. Vieno iš dviejų garsiausių pasaulyje gamintojų gamybos linija leidžia ant natūralių pluoštų perkelti itin ryškius bei smulkius vaizdus, net fotografijas, ir išsaugo ypatingą medžiagos minkštumą. Į skaitmeninio marginimo liniją, kurią sudaro marginimo įrenginys ir brandintuvas, „Utenos trikotažas” investavo 400 tūkst. eurų.
„Marginimas, ypač vasaros drabužių kolekcijų, sparčiai populiarėja, klientai ieško išskirtinių raštų savo naujoms kolekcijoms, tad nauja įranga leis pasiūlyti kiekvienam užsakovui tiek marginimo variantų, kiek jis pageidaus, o raštus galėsime keisti kas kelis medžiagos ritinio metrus. Naujoji įranga padės padidinti pardavimus bei atvers naujas galimybes kuriant inovatyvius sprendimus klientams”, – naujosios įrangos privalumus pristatė „Utenos trikotažo” technologijų ir inovacijų skyriaus vadovė Inga Prievelienė.
E. Mačiulis įsitikinęs, kad, pavykus įgyvendinti įmonės siekius, bus visame pasaulyje garsinamas Utenos vardas, apčiuopiamą naudą pajus per 700 gamyklos darbuotojų, tai ekonomiškai sustiprins visą mūsų miestą ir net šalį.
Vytauto Ridiko nuotr.
{youtube}IIOAgOeoIq8&feature{/youtube}