Keksiukai – tobulas skonis į delną telpančiame laimės gabalėlyje
ĮvairenybėsKeksiukai – tobulas skonis į delną telpančiame laimės gabalėlyje
2015 balandžio 01, Trečiadienis 14:16

Keksiukai – tobulas skonis į delną telpančiame laimės gabalėlyje

Keksiukai – tobulas skonis į delną telpančiame laimės gabalėlyje

Tobulas skonis į delną telpančiame išpuoštame laimės gabalėlyje – taip keksiukų mėgėjai apibūdina šį nepaprastai gardų desertą, kuris pamalonina ne tik gomurį, bet ir akis. Šiandien Lietuvoje ir pasaulyje įvairiausių skonių keksiukai su įmantriais įdarais, dekoruoti fantastiško grožio ir skonio kepurėlėmis, tapo neįtikėtinai populiarūs. Pasak „Google", „keksiukų receptai" yra sparčiausiai auganti raktažodžio paieška šiuo metu. Tiesa, smalsu, ar daugelis keksiukų gerbėjų žino šio fėjų pyragėliu vadinamo deserto atsiradimo istoriją, kuri siekia net XVII amžių.

Minėtuoju laikotarpiu Šiaurės Amerikos ir Didžiosios Britanijos virėjai, kurie ir sugalvojo keksiukus, vargiai mokėjo skaityti ir rašyti, tad visi receptai buvo kruopščiai saugomi ir perduodami tik žodžiu iš kartos į kartą. Manoma, kad angliškasis keksiuko pavadinimas „cup cake" atsirado dėl to, kad visi ingredientai šiam desertui buvo matuojami puodeliais: vienas puodelis sviesto, du puodeliai cukraus, trys puodeliai miltų ir 4 kiaušiniai. Ingredientų matavimas puodeliais lėmė tai, kad keksiukų receptas buvo iš tiesų labai lengvai įsimenamas ir gana tikslus. Dėl tokios ingredientų proporcijos vienu laikotarpiu keksiukai vadinti „1234 pyragaičiais".
Pirmąjį kartą keksiukai rašytiniame šaltinyje paminėti 1796 m. Amerikos kulinarės Amelijos Simons knygoje, kur ji užsiminė, kad pyragus galima kepti ir mažose formelėse. Oficialų pavadinimą šie mažyčiai kepiniai gavo 1828 m. kada 19 a. amerikiečių kulinarinių knygų autorė Eliza Leslie savo knygoje pateikė keksiukų receptą. Tuo laikotarpiu keksiukus dažnai kepdavo keramikiniuose puodeliuose ar formelėse, toks kepimo būdas taip pat galėjo turėti įtakos tokiam pavadinimo atsiradimui.

Angliški keksiukai tradiciškai būna mažesni
Keksiukai kepami metalinėse įvairaus dydžio formelėse. Jų būna pačių įvairiausių – iš paprasto metalo, su nepridegančiu paviršiumi, silikoninių ar keraminių. Kad tešla nepridegtų, o keksiukai lengvai išsiimtų, į formeles dažniausiai dedami popieriniai sijonėliai. Kaip ir kepimo formų, taip ir popierinių sijonėlių yra įvairių dydžių – nuo pačių mažiausių (2,6 cm skersmens keksiuko apačioje) iki didžiausių (5 cm skersmens keksiuko apačioje), kurie dar gali būti įvairiai išmarginti. Kad ir kokio dydžio ar skonio keksiukus keptumėte, prieš dekoruodami ar įdarydami, juos būtinai atvėsinkite. Įdomu tai, kad angliški keksiukai, taip vadinamieji fėjų pyragėliai, skiriasi savo dydžiu nuo amerikietiškųjų: jie tradiciškai būna mažesni, kad fėjos savo vakarėliuose galėtų jais vaišintis, ir retai kada jų viršus padengiamas atšaldyta kepurėle.

O kaip gi išsikepti tuos keksiukus?
Pagrindiniai keksiukų tešlos ingredientai išliko nepasikeitę: tai sviestas, cukrus, kiaušiniai ir miltai, tačiau keksiukus galima iškepti ir pasinaudojus bet kokio biskvito, skirto perteptam pyragui, receptu. Iškeptus keksiukus galima dekoruoti įvairiu glajumi. Skystesni glajai, skirti keksiukų apliejimui, dažniausiai pastarieji būna pagaminti iš cukraus, vandens, citrinos sulčių, pieno ar grietinėlės. Tiršti glajai, kuriais aptepami keksiukai, gaminami iš cukraus ir sviesto, išplaktų kiaušinio baltymų, išplaktos grietinėlės ar maskarponės sūrio. Tiek vieni, tiek kiti glajai gali būti pagardinami įvairiais priedais: maistiniais dažais, kvapų esencijomis, braškių ar šokolado skonio cukrumi, riešutais, uogomis, vaisiais, pabarstukais.

Šiuolaikiniai keksiukų kepimo būdai
Šiais laikais norint išsikepti keksiukų ilgai virtuvėje sukiotis nebereikia, o ir kulinarinis talentas nebūtinas. Tereikia pasinaudoti tuo, kas pasaulyje ir Lietuvoje jau sugalvota – miltiniais mišiniais. Į specialius miltinius mišinius, skirtus keksiukams, įdėti visi reikalingi ingredientai, tad miltinį mišinį užtenka supilti į dubenį, įpilti ant pakuotės nurodytą kiekį vandens ir aliejaus, viską gerai išmaišyti ir kepti. Tokie aukščiausios kokybės miltiniai mišiniai skonio savybėmis nenusileidžia pagal tradicinius receptus keptiems keksiukams, tačiau taupo laiką, nes tešlos paruošimo procesas užtrunka mažiau nei 5 min. Be to, norintys gali keksiukus pagardinti uogomis, riešutais, vaisiais arba pasigamintu įdaru, papuošti pačių įvairiausių skonių kepurėlėmis su pabarstukais.

Keksiukų su pistacijomis receptas
Žymus virtuvės šefas Ruslanas Bolgovas pateikia ypač paprastą keksiukų receptą, kurį savo namuose galės išsikepti net ir mažai patyręs keksiukų kepėjas.
12 – 15 keksiukų iškepti reikės:
1 pakelio (470 g.) AB „Kauno Grūdai" miltinio mišinio vaniliniam keksui
185 ml pistacijų aliejaus
225 ml skysto jogurto su žemuogėmis, agrastais arba abrikosais
Pistacijų dekoravimui

Keksiukų tešla labai greitai paruošiama: į miltinį mišinį tereikia įpilti 185 ml pistacijų aliejaus ir 225 ml skysto jogurto su priedais (pasirinktinai), tada viską gerai išmaišyti. Įjunkite orkaitę, ji turi įkaisti iki 180 laipsnių temperatūros. Kepimo formoje išdėliokite popierinius sijonėlius. Dėkite po šaukštą tešlos į kiekvieną sijonėlį, ant viršaus galite užbarstyti nesmulkintų pistacijų, tada kepimo formą įdėkite į orkaitę ir kepkite apie 25 min., kol keksiukai gražiai pakils ir sutvirtės.


Keksiukų recepto autorius Ruslanas BOLGOVAS

Susiję įrašai (pagal žymę)

  • PUSRYČIAI VILNIUJE

    Pusryčiai, pietūs ir vakarienė – tai būtini dienos ritualai, padedantys visą dieną jaustis energingiems, darbingiems ir sveikiems. Beje, subalansuota mityba ir tinkamai pasirinktas rytinis maistas taip pat nulemia gerą bendrą savijautą ir fizinę sveikatą.

    Pusryčiavimas – pirmas, dienos pradžioje atliekamas valgymo ritualas, kurį beveik visada sudaro pasirinktas patiekalas ir šaltas arba karštas gėrimas (kava, arbata, sultys ar kt.). Verta pasakyti, kad pusryčių istorija siekia labai senus laikus. Dar nuo Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės laikų ant pusryčių stalo būdavo nemenkas patiekalų pasirinkimas: pieno produktai (varškė, varškės sūris, varškėčiai), įvairūs miltiniai patiekalai, košės. Kiek vėliau atsirado ir kiaušinienė, pagardinama papildomais skoniais – lašinukais, svogūnais ar mėgstamomis daržovėmis. O po daugybės metų ant stalo atsirado ir sausi pusryčiai (įvairių grūdų dribsniai, paskaninami džiovintais vaisiais ir pienu). Ilgainiui neliko abejonių, kad pusryčiams reikia pasirinkti tokį maistą, kuris būtų praturtintas naudingomis medžiagomis.
    Atidžiau pažvelgus į pusryčiavimo tendencijas matyti, kad jos labiausiai priklauso nuo individualių norų bei susiformavusių įpročių. Vieni renkasi sveikus, kiti sočius pusryčius, tačiau visiems svarbu, kad jie būtų naudingi organizmui.

    Pagrindiniai pusryčių teikiami privalumai
    Pusryčiams turi būti skiriamas atidus dėmesys, nes tinkamai subalansuoti jie gali suteikti daug naudos organizmui. Pusryčiai – tai:
    1. Geros dienos garantas – skanus ir sveikas maistas dienos pradžioje. Gerai pradėtas rytas labai svarbus visos dienos savijautai.
    2. Sotumo jausmas. Tinkami pusryčiai užtikrina, kad ilgiau nebus jaučiamas alkis bei energijos stygius, todėl nuotaika bus geresnė, o visa diena – darbingesnė.
    3. Mažesnė persivalgymo tikimybė. Sočiai ir tinkamai papusryčiavus ryte, pietų ir vakarienės metu sumažės persivalgymo tikimybė.
    4. Stipresnis imunitetas. Visaverčiai pusryčiai, sudaryti iš vitaminų ir įvairių vertingųjų medžiagų, stiprina organizmą ir saugo nuo įvairių infekcijų. Tad pusryčiams geriausia rinktis kokybišką, skalsų ir vertingos sudėties maistą.
    5. Puiki bendra savijauta. Pirmiausia, geri pusryčiai skatina spartesnę medžiagų apykaitą. Tačiau ne mažiau svarbu ir tai, kad tinkami pusryčiai suteikia energijos ir apskritai skatina sveikesnį gyvenimo būdą, nes, gavę pakankamai naudingų medžiagų ryte, žmonės rečiau valgo saldumynus, mažiau vartoja saldžių gazuotų gėrimų, dažniau renkasi daržoves ir vaisius. Be to, visaverčiai pusryčiai padeda sureguliuoti cukraus kiekį ir cholesterolio koncentraciją kraujyje – tai prisideda prie geros savijautos.
    Tad ne veltui geri pusryčiai laikomi geros dienos garantu, svarbiu fizinės ir protinės energijos užtaisu, geros nuotaikos šaltiniu ir netgi būtinybe, kuri reikalinga gerai sveikatai užtikrinti. Vis dėlto norint jausti pusryčių teikiamą naudą reikia tikslingai pasirinkti produktus, kartais – netgi susidaryti kruopštų mitybos planą. Neturintiems laiko, noro ar reikiamų žinių siūloma puiki išeitis – pasinaudoti jau suplanuotais, profesionalių virtuvės meistrų paruoštais gausiais pusryčiais. Jais kasdien galite mėgautis restorane „Šventaragio sodas“. Tai kiekvieno skoniui ir poreikiams pritaikyti pusryčiai Vilniuje.

    https://sventaragiosodas.lt/pusryciai-restorane/

  • Vištienos ir sūrio keksiukai

    Reikės: 500 g vištos krūtinėlės, stiklinės tarkuoto sūrio, 40 g miltų, 100 ml pieno, 2 kiaušinių, žalumynų, 2 šaukštų majonezo, 2 šaukštų grietinės, mėgstamų prieskonių.

  • Kuo skiriasi užrašai „Geriausias iki...“ ir „Tinka vartoti iki...“?

    Neseniai Europos Komisijos užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad apie 10 proc. iš 88 mln. tonų kasmet Europos Sąjungoje (ES) susidarančių maisto atliekų yra susijusios su tinkamumo vartoti termino ženklinimu. Faktą, kad ne visi vartotojai skiria tinkamumo vartoti terminų „Geriausias iki..." ir „Tinka vartoti iki..." reikšmes, patvirtina ir įvairios vartotojų apklausos. Prieš kelerius metus „Eurobarometro" vykdyto tyrimo duomenys parodė, kad užrašo „Geriausias iki..." reikšmę supranta mažiau nei pusė (47 proc.) ES gyventojų, o užrašo „Tinka vartoti iki..." – tik 40 proc. vartotojų.

  • Kiaušinių keksiukai su šonine

    Reikės
    12 juostelių rūkytos kiaulienos šoninės, 7 kiaušinių, 200 g pievagrybių, raudonosios paprikos, 2 šaukštų grietinės, šiek tiek česnakų laiškų, čiobrelių, druskos ir juodųjų pipirų.

    Gaminimas:
    pievagrybius supjaustykite riekelėmis ir pakepinkite keptuvėje. Pagardinkite čiobreliais, druska ir juodaisiais pipirais. Papriką supjaustykite smulkiais kubeliais. Kiaušinius išplakite su grietine, pagardinkite druska, juodaisiais pipirais, suberkite smulkiai supjaustytus česnako laiškus. Keksiukų formeles išklokite šoninės juostelėmis, dėkite keptus pievagrybius, papriką ir užpilkite kiaušinių plakiniu. Kepkite 180 °C įkaitintoje orkaitėje apie 25–30 min., kol gražiai apskrus.

  • Kondensuoto pieno keksiukai

    Reikės
    200 g saldinto kondensuoto pieno, 75 g miltų, kiaušinio, 50 ml aliejaus, 0,5 šaukštelio kepimo miltelių, šiek tiek vanilinio cukraus.

    Gaminimas:
    orkaitę įkaitinkite iki 170 °C. Supilkite į dubenį saldintą kondensuotą pieną, suberkite miltus, kepimo miltelius, vanilinį cukrų, įmuškite kiaušinį, pilkite aliejų ir gerai išsukite. Gautą masę supilkite į formeles ir kepkite 20–25 minutes. Tikrinkite su dantų krapštuku – kai įsmeigtas į keksiuką dantų krapštukas ištrauktas bus sausas, vadinasi, keksiukai iškepė.

  • Utenos ligoninės pacientai apie vėsų maistą ir kiauras lėkštes

    Kai viešojoje erdvėje pradėjo plisti informacija apie nekokybišką, neapetitiškai atrodantį Lietuvos ligoninių maistą, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) vasario mėnesio pradžioje inicijavo akciją, kurios metu SAM bei Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) ekspertai, nuvykę į bet kurias šalies ligonines, tikrina ir vertina ligoniams tiekiamą maistą bei siekia nustatyti pagrindines žmonių skundų priežastis. Vasario 22 dieną mobili ekspertų komisija, sudaryta iš dviejų SAM ir dviejų VMVT specialistų, apsilankė Utenos ligoninėje, vertino maisto kokybę, išsakė savo pastabas bei patarimus ligoninės administracijai.

  • Pareigūnai ragina nesusigundyti pigiomis maisto teikimo paslaugomis

    Vasaros metas neretai asocijuojasi ne tik su atostogomis, bet ir su šventėmis, kurioms pasiruošti dažnai pritrūksta laiko. Tuomet gyventojų akys pradeda krypti į pigesnes paslaugas siūlančius skelbimus.

  • Maisto paketai jau pakeliui į savivaldybes

    Į savivaldybes pradedami vežti pirmieji maisto produktų paketai labiausiai nepasiturintiems žmonėms. Šiemet gyventojai sulauks 17 rūšių skirtingų maisto produktų, iš kurių šio mėnesio maisto produktų paketą sudaro: makaronai, grikių kruopos, kiaulienos konservai, konservuotų daržovių sriuba, konservuotos pupelės, avižiniai sausainiai ir greito paruošimo avižų košė.

  • Kulinarinėje kelionėje po pasaulį – ir Lietuvos smulkieji gamintojai

    Žemės ūkio parodos visame pasaulyje sulaukia nemažo susidomėjimo, tačiau Berlyne rengiama populiarioji tarptautinė paroda „Žalioji savaitė" sulaukia ypatingo lankytojų, profesionalų ir žiniasklaidos dėmesio. Šiemet paroda, visada stebinanti plačiausiu produktų ir paslaugų asortimentu žemės ūkio, maisto produktų ir sodininkystės srityse, vyksta sausio 20–29 dienomis. Lietuvos stendas šioje parodoje vėl bus įrengtas tokio pat dydžio kaip ir pernai, o mūsų šaliai atstovaus smulkieji gamintojai, pristatysiantys tautinio paveldo ir ekologiškus gaminius.

  • Ką reikėtų atsiminti perkant ir tvarkant maistą

    Specialistai pataria, ko nereikėtų pamiršti ruošiant šventinį stalą bei norint išvengti maisto švaistymo ir sveikatos sutrikimų.
    Visų pirma, renkantis maisto produktus, reikia įdėmiai perskaityti ženklinimo etiketes ir įsitikinti, kad nepasibaigęs jų tinkamumo vartoti terminas. Nereikėtų pirkti gaminio su ištaisyta, perklijuota ar visai nuplėšta etikete, nes taip gali būti nuslepiamas tikrasis produkto galiojimo terminas. Be to, nuo šių metų gruodžio 13 dienos įsigaliojo privalomas reikalavimas – pateikti maistingumo deklaracijas, pagal kurias galima įvertinti produktų energinę vertę, riebalų, sočiųjų riebalų rūgščių, baltymų, angliavandenių bei cukrų kiekius.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

UAB „Utenos Diena“,
Maironio g. 34, LT-28144, Utena.
Įm. kodas: 301537159
PVM k. LT100003891115

A.s.: LT535014500014000334
Utenos kredito unija

Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

utenosdiena.lt redakcijai rašykite adresu reklama@utenosdiena.lt

Visos teisės saugomos. © 2008 -  2019
UAB „Utenos diena“.
Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Utenos diena“ sutikimą.

test_gemius

LANKYTOJŲ STATISTIKA

Šiandien apsilankė:8069
Vakar apsilankė:9491
Šią savaitę apsilankė:37506
Šį mėnesį apsilankė:123174
Viso (nuo 2015-02-16):11617869
Šiuo metu naršo:
114
2019-11-14
MENŲ KALVĖ - Utenos regiono kūrėjai ir jų darbai!