Šeštadienį Utenoje baigėsi pirmasis Lietuvos ralio čempionato 2019 m. sezono etapas – „Winter rally“. Greičiausi jame buvo svečiai iš Čekijos – Jaroslavas Orsakas su Jindriška Žakova, važiuojantys „Ford Fiesta R5″ automobiliu. Dešimt sekundžių nuo jų atsiliko „Agrorodeo“ komanda – Vaidotas Žala ir Andris Malnieks su „Škoda Fabia R5“, tapę greičiausiu „Winter Rally“ ekipažu iš Lietuvos.
V. Žala su A. Malnieksu buvo greičiausi po pirmosios „Winter rally” dienos – nugalėjo visuose keturiuose tamsiu paros metu vykusiuose greičio ruožuose. Antrąją dieną kartu su čekų ekipažu jie pasidalijo po keturias pergales, tačiau šeštame bei septintame prarado labai daug laiko. „Agrorodeo” ekipažas šeštajame įlėkė į pusnį, o į variklio skyrių prilindęs sniegas sukėlė daug problemų.
„Išlėkėme į pusnį ir prigaudėme labai daug sniego. Jis užkišo oro filtrą ir vieną turbinos žarną numovė. Pervažiavimas tarp greičio ruožų buvo labai trumpas ir turėjome nedaug laiko, tad skubėdami tik išvalėm filtrą nuo sniego, jo angą ir nepastebėjome numautos žarnos. Išvažiavome į greičio ruožą ir jaučiame, kad automobilis vėl nevažiuoja. Taip ir prariedėjom be turbinos, kol grįžus į servisą pavyko susitvarkyti”, – po ralio finišo pasakojo V. Žala.
Žiemos ralyje įlėkti į pusnį nėra retas atvejis – daug kam taip nutinka. Tačiau kartais incidentai, kurie iš pirmo žvilgsnio atrodo labai menki, sukelia daug problemų – „Agrorodeo” ekipažas dėl to prarado apie minutę laiko ir užleido pirmąją vietą svečių ekipažui.
Nesėkmingo septinto greičio ruožo praradimus V. Žala su A. Malnieksu bandė kompensuoti kituose, tačiau finišavus paskutiniame, iki J. Orsako su J. Žakova jungtiniam lietuvio ir latvio ekipažui pritrūko dešimties sekundžių.
„Nepaisant nesėkmės, grįšime su gera nuotaika – automobilis sveikas. Ralis buvo sunkus – žiemą varžybos ir taip savo specifika labai skiriasi nuo vasaros, o šiemet dar labai sudėtingos sąlygos pasitaikė. Penktadienį ypač – stipriai snigo ir naktiniuose greičio ruožuose buvo labai prastas matomumas, o šeštadienį – labai slidu. Greičio ruožai siauri, turi važiuoti vėže, nes jeigu tik iš jos išklysti, iškart pataikai į pusnis, kuriose lengva įstrigti. Labai intensyvios dvi dienos – dabar grįšiu namo ir savaitę maigysiu pultą”, – juokavo V. Žala, pagyręs organizatorius už sugebėjimą pakviesti greitus ekipažus iš užsienio.
Trečią vietą „Winter rally” užėmė Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu, važiuojantys „Mitsubishi Lancer Evo IX”. Tarp dviem ratais varomų automobilių nepralenkiami buvo Deividas Gezevičius su Tomu Nenartavičiumi, važiavę „Opel Astra”. Jie užėmė aukštą penktąją vietą ir bendroje ralio įskaitoje.
Sudėtingos žiemos ralio sąlygos ne vieną ekipažą privertė sudėti ginklus nepasiekus finišo – paskutiniame greičio ruože nuo kelio nulėkė Vytautas Švedas su Mindaugu Čepuliu, apie 10 automobilių patyrė įvairius techninius nesklandumus.
Po „Winter rally” Lietuvos automobilių ralio čempionate bus beveik penkių mėnesių pertrauka – antrasis etapas vyks birželio 14–15 dienomis Kelmėje.
„Agrorodeo” komandos inf., Vytauto Dranginio nuotr.