Nuo ankstyvo penktadienio ryto įkyriai purškė lietus ir tai kėlė nemažą įtampą „Winter Rally 2018“ pilotų veiduose. Tačiau jiems grįžus po susipažinimo su viena iš trasų nuotaika buvo visai kita – Utenos ir Molėtų rajono pamiškėse jos buvo tvirtai sukaustytos ledo.
„Winter Rally 2018“ – visos Lietuvos žvaigždės
Jau šeštadienio rytą „Winter Rally“ gerbėjai prie starto linijos išvydo praktiškai visus pačius greičiausius Lietuvos ralio meistrus, kurių vairavimo technika kaip tik ir kuria užburiantį reginį kiekviename trasos kilometre. Tarp jų buvo ir vienas ryškiausių žvaigždžių uteniškis Martynas Samsonas, beveik uteniškiu savo pristatantis šio ralio organizatorius, vos prieš tris dienas iš Dakaro grįžęs Benediktas Vanagas, Lietuvos ralio legendos Vytautas Švedas, Giedrius Notkus, Ramūnas Čapkauskas, Eugenijus Sladkevičius, Justas Tamašauskas, Giedrius Firantas ir, žinoma, porą metų šiame čempionate greičio madas diktavęs Janis Vorobjovs.
Finišas neįtikėtinas
Įveikus paskutinį „Winter Rally“ greičio ruožą, lenktynių štabe nuvilnijo nuostabos kupinų šūksnių banga – dėl pirmosios vietos bendroje įskaitoje kovoję Benedikto Vanago ir Mindaugo Čepulio bei Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažų laikai buvo absoliučiai identiški: 48 min. 17.10 sek. Tokio rezultato Lietuvos ralio čempionato istorijoje nėra buvę.
Ieškodami atsakymo į kertinį klausimą – kas vis dėlto laimėjo „Winter Rally“ – varžybų vadovas Donatas Liesis buvo priverstas atsiversti čempionato reglamentą ir paieškoti tokios unikalios situacijos išaiškinimo. Juose nurodoma, kad finiše fiksavus vienodą laiką, nugalėtoju skelbiamas ekipažas, geresnį rezultatą parodę pačiame pirmajame greičio ruože. Kadangi šįkart GR 1 Benediktas buvo trečias, o Giedrius – penktas, nugalėtoju paskelbtas „General Financing” komandos lyderis.
Ir šiaip maksimaliai didelę sportinę intrigą dar labiau pakurstė abiejų šių ekipažų techninės problemos, užklupusios paskutiniuosiuose „greituose” kilometruose: pačioje GR 6 pabaigoje G. Notkus viename posūkių sugebėjo išmontuoti saviškio „Mitsubishi Lancer EVO IX” ratą, o B. Vanagas – sulaužyti priekinį kairį amortizatorių. Dėl šių dalykų krito abiejų lyderių važiavimo tempas.
„Lūžus kairės pusės amortizatoriui, mums dideliu iššūkiu tapo kiekvienas dešinysis posūkis – į kelią rėmėmės tik galiniu ratu. Tokiomis sąlygomis greitai važiuoti iš tiesų sudėtinga. Tai kad atlaikėm Giedriaus atakas – didžiulė sėkmė”, – pripažino B. Vanagas.
Savo ruožtu G. Notkus, paskutiniajame GR atsilošęs 7,60 sekundės – lygiai tiek, kiek atsilikinėjo prieš finišo tiesiąją, apgailestavo dėl incidento GR 6.
„Mes atidžiai sekėm situaciją turnyrinėje lentelėje ir lenktynių pabaigoje mėginome spurtuoti. GR 5 atsilošėm 1,30 sek., geru tempu važiavom ir GR 6, tačiau jo pabaigoje išmontavom vieną padangą ir finišavom ant trijų ratų. Paskutiniajame greičio ruože įgytos persvaros neužteko. Galim tik pasidžiaugti, kad kova buvo labai azartiška ir įdomi – sveikinu Benediktą ir Mindaugą”, – finiše šypsojosi G. Notkus.
Trečioji vieta bendroje įskaitoje atiteko Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažui.
Uteniškis sustojo penktame greičio ruože
Keturis pirmuosius greičio ruožus įtikinama persvara laimėjęs Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos ekipas pasitraukė iš kovos dėl pirmojo šių metų Lietuvos ralio čempionato trofėjaus. GR 5 pusiaukelėje jų pilotuojamo originalios konstrukcijos „BMW M3X” bolidas susidūrė su netikėtomis techninėmis problemomis ir pasitraukė iš trasos evakuaciniu keliu.
Susisiekus su Mindaugu jis prisipažino kol kas nežinąs tikslios diagnozės, tačiau viduryje greičio ruožo visiškai dingo automobilio trauka.
„Greičiausiai kažkas nutiko su elektronika ar kuro tiekimo sistema. Bandėme prie sklendės prisirišti batų raštelį, tačiau taip važiuoti pasirodė pernelyg sudėtinga”, – paaiškino M. Varža.
Beje, ketvirtajame GR saviškio „BMW M3″ reduktorių sulaužė ir iš kovos pasitraukė latvis Janis Vorobjovs.
Laikraščio „Utenos diena“ inf., Vytauto Ridiko, „Winter Rally“ nuotr.