Nuotolinis darbas ir personalo valdymas – nauji iššūkiai ir galimybės

Nuotolinis darbas, sparčiai išpopuliarėjęs pastaraisiais metais, stipriai keičia personalo valdymo specialybės veiklą. Ši naujovė įneša tiek naujų iššūkių, tiek naujų galimybių, kurios keičia visą darbo valdymo procesą.

Pokyčius patiria tiek personalo valdymo specialistai, tiek darbuotojai, kurie dirba nuotoliniu būdu. Net jei darbas organizuojamas mišriu būdu (tiek nuotoliniu būdu, tiek paskirtoje darbo vietoje), iššūkiai ir galimybės išlieka panašios.

Naujos technologijos ir programinė įranga

Technologijų ir programinės įrangos naudojimas yra vienas iš pagrindinių pokyčių, kuriuos atnešė nuotolinis darbas. Visiems personalo valdymo specialistams reikėjo įgauti naujų įgūdžių, kurie susiję su programinės įrangos naudojimu.

Visuose personalo valdymo etapuose, nuo samdymo ir įdarbinimo iki vėlesnės komunikacijos, būtina naudoti naujas priemones. Dažniausiai pasitelkiamos nuotolinių skambučių (pavyzdžiui, Microsoft Teams, Google Meet ir taip toliau) technologijos, dokumentų tvarkymo ir pasirašymo sistemos bei įvairūs rašytinės komunikacijos įrankiai.

Kartu, šios technologijos, nors ir sujungia darbuotojus ir personalo specialistus, apsunkina darbo priežiūrą. Dažnai teigiama, jog nuotoliniuose skambučiuose sunkiau išlaikyti dėmesį, o namuose dirbantys darbuotojai gali būti mažiau produktyvus.

Tuo tarpu biure visos šios bėdos yra greitai išsprendžiamos, kadangi visas darbas yra labiau matomas, o bet kokį pokalbį galima greitai suorganizuoti susitikimų kambaryje ar kitoje vietoje.

Platesnės darbuotojų įdarbinimo galimybės

Nuotolinis darbas išlaisvino darbuotojus ir darbdavius, bent dalinai, iš geografinių suvaržymų. Kai kurios įmonės gali rasti sau tinkamą darbuotoją bet kurioje Lietuvos ar net pasaulio vietoje. Anksčiau tai buvo įmanoma tik pasiūlant relokaciją, kuri gerokai apsunkindavo samdymo procesą.

Žinoma, nors potencialių darbuotojų kiekis gerokai padidėjo, tai sukelia ir savitų iššūkių abiems pusėms. Personalo valdymo specialistams reikia rinktis iš didesnio kiekio darbuotojų, apdoroti daugiau dokumentų bei vykdyti daugiau interviu. Kartu, jei samdomas užsienio valstybės gyventojas, neretai gali tekti mokėti papildomą kalbą, kuri gali sukurti tam tikrą komunikacinį barjerą.

Tuo tarpu, nors darbuotojams taip pat atsirado gerokai daugiau įsidarbinimo galimybių, tai padidino darbo vietos konkurencingumą. Į kiekvieną nuotolinio darbo skelbimą gali atsiliepti bet koks žmogus, atitinkantis kriterijus, todėl, neretai, darbinsis didesnis kiekis kandidatų.

Galiausiai, nuotolinis darbas gali apsunkinti darbuotojų įsiliejimą į darbo vietą. Personalo valdymo specialistams gali būti sunkiau supažindinti naujus darbuotojus su įmonės kultūra, kitais darbuotojais bei darbo principais, kadangi viską tenka daryti raštu ar skambučio metu.

Kintantis darbuotojų įsitraukimas

Darbuotojų įsitraukimas į visas įmonės veiklas, ne vien darbą, yra svarbus kriterijus siekiant išlaikyti darbuotojus bei sukurti gerą atmosferą organizacijoje. Nuotolinis darbas, žinoma, apsunkina šias galimybes.

Organizuojant įvairias veiklas, mokymus ar susitikimus tenka ieškoti tokių būdų, kurie būtų priimtini skirtingose vietose dirbantiems darbuotojams. Žinoma, veiklos organizavimas biure išlieka viena patraukliausių ir lengviausių metodikų, tačiau nuotolinio darbo atveju tai gali būti ne visiems priimtinas variantas.

Galiausiai, organizuojant bet kokį didesnį renginį, kuriame dalyvauti reikia fiziškai, personalo valdymo specialistai turės spręsti logistinius klausimus, kurie paprastai gerokai apsunkina visą veiklą.

Teisinis reglamentavimas ir kultūriniai skirtumai

Galiausiai, įmonėms samdančioms užsienio darbuotojus atsiranda daugybė naujų iššūkių susijusių su įdarbinimu ir darbine veikla. Teisinis darbo reglamentavimas gali stipriai skirtis įvairiose valstybėse. Kartu, kai kuriose valstybėse gali būti daug stipresnės profesinės sąjungos, kurios aktyviai gina darbuotojų teises.

Užsienio valstybėse taip pat gerokai gali skirtis požiūris į darbo kultūrą, šventinius laikotarpius bei daugybę kitų veiklos aspektų. Šie skirtumai gali sukelti problemų personalo valdymo specialistams, kadangi gali reikėti derinti savo komunikaciją ar reikalavimus prie kultūrinių skirtumų.

Galiausiai, kultūriniai skirtumai gali padidinti komunikacijos ir bendradarbiavimo barjerus tarp įmonės darbuotojų. Skirtingo požiūrio, įsitikinimų ar poreikių darbuotojai gali sunkiau sutarti tarpusavyje, jei nesiimama papildomų priemonių šviesti apie kultūrinius skirtumus.

Kintantys reikalavimai personalo valdymo specialistams

Šie iššūkiai ir galimybės keičia ir personalo valdymo specialistų darbo reikalavimus, reikalaujant didesnio įsitraukimo bei geresnio technologijų ir programinės įrangos supratimo iš šių specialistų. Nors tai gali atrodyti kaip neigiamas darbo aspektas, šie iššūkiai suteikia ir galimybes.

Personalo valdymo specialistai ne tik gali optimizuoti savo darbą, tobulinti įgūdžius ar išmokti naujų dalykų, bet ir stipriau kvalifikuotis tam tikrose srityse. Kartu, techniniai ir komunikaciniai įgūdžiai, išmokti personalo valdymo specialybėje, gali padėti vėliau darbuotojams kvalifikuotis į kitas pozicijas, pavyzdžiui komunikacijos srityje.

Galiausiai, nors darbas tampa kiek sudėtingesnis, tai suteikia ir tam tikro saugumo darbo rinkoje. Kuo aukštesni techniniai ir kvalifikaciniai reikalavimai, tuo mažiau tam tinkamų darbuotojų, todėl darbo vieta tampa konkurencingesnė, o darbdaviai yra labiau linkę siūlyti geresnes sąlygas bei atlygį už tokią specializaciją.

Taigi, nuotolinis darbas, ypač sparčiai išpopuliarėjęs per kelis pastaruosius metus, apsunkino personalo valdymo specialisto darbą, tačiau suteikė ir tam tikrų teigiamų aspektų šiai specializacijai. Efektyvus šių iššūkių sprendimas tampa vis aktualesnis didelėms, tarptautinėms įmonėms, todėl pasikeitęs darbo pobūdis suteikia daugiau įsidarbinimo galimybių personalo valdymo specialistams.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas