Magistralės Vilnius–Utena rekonstravimas įsibėgėja: atskirose atkarpose jau klojamas asfalto pagrindo sluoksnis

AB „Via Lietuva“ informavo, kad magistralės Vilnius–Utena (A14) rekonstravimas įgauna pagreitį. Šiuo metu intensyviai dirbama visuose penkiuose kelio ruožuose nuo 21 iki 64 kilometro. Iki rugsėjo planuojama įrengti didžiąją dalį pagrindo ir apatinio asfalto sluoksnio, o kai kuriose atkarpose – ir viršutinį asfaltbetonio sluoksnį. Visi rekonstravimo darbai turėtų būti baigti 2026 metais.

Per pirmuosius keturis mėnesius tvarkomuose ruožuose jau atlikta daug reikšmingų darbų – baigiama ardyti senoji betoninių plokščių danga, daugelyje vietų jau įrengtos žemės sankasos, šalčiui atsparus sluoksnis, skaldos pagrindas ir vandens pralaidos.

Be to, dalis ruožų jau padengta asfaltbetonio pagrindo sluoksniu, o artimiausiomis savaitėmis kai kuriuose vietose jau bus klojamas apatinis asfalto sluoksnis. Iš viso bus pakloti trys asfalto sluoksniai.

Taip pat vykdomi ir kiti reikšmingi infrastruktūros gerinimo darbai – įrengiamos požeminės perėjos laukiniams gyvūnams bei apsauginės tvoros nuo žvėrių, atliekami melioracijos darbai.

„Kelio Vilnius–Utena rekonstravimas yra vienas svarbiausių šiuo metu vykdomų kelių infrastruktūros projektų Lietuvoje. Šiandien galime džiaugtis matydami realią pažangą – darbai vyksta visuose penkiuose ruožuose, o kai kur jau pradėta tiesti asfalto danga.

Žingsnis po žingsnio artėjame prie tikslo sukurti modernų, saugų ir patogų kelią tiek gyventojams, tiek verslui“, – akcentavo AB „Via Lietuva“ vyriausioji projektų vadovė Anna Dembskienė.

Įgyvendinant šį projektą iš viso bus rekonstruotas likęs 42,8 kilometro ruožas, kuriame bus atnaujinta kelio danga, sustiprinta konstrukcija ir sankasa, įrengtos vandens pralaidos bei nuovažos. Visame kelyje bus įrengtos ir „2+1“ eismo juostos. Pagal projektą eismo juostos keisis maždaug kas 1,5–2,5 kilometro.

Be to, kelyje bus įrengta daugybė patogumą ir saugumą užtikrinančių infrastruktūros elementų.

Bus pastatytos penkios požeminės perėjos laukiniams gyvūnams, įrengta 90 kilometrų apsauginės tinklo tvoros. Nuo susidūrimo eismo dalyvius saugos 95,91 kilometro metalinių atitvarų, o nuo automobilių keliamų garsų – 1,6 kilometro triukšmo užtvarų.

Keliaujantiems viešuoju transportu magistralė taip pat taps kur kas patogesnė – bus pastatyta 20 autobusų sustojimo stotelių su laukimo paviljonais. Automobilių vairuotojai bei keleiviai galės atsipūsti poilsio aikštelėje.

Be to, sankirtoje su keliu Nemenčinė–Eitminiškės–Paberžė bus įrengta žiedinė sankryža, o per magistralę einantis kelio Giedraičiai–Miežioniai–Dubingiai viadukas bus kapitaliai suremontuotas.

Darbus penkiuose ruožuose (42,8 km) atlieka rangovai AB „HISK“ ir UAB „Fegda“. Bendra jų vertė – 98,8 mln. Eur (be PVM). Darbų pabaiga – 2026 m. Eismas rekonstruojamose atkarpose vyksta viena juosta, reguliuojamas šviesoforais.

Magistralė Vilnius–Utena (A14), nutiesta 1979–1985 m., yra vienintelis kelias Lietuvoje, pastatytas iš betono plokščių. Dėl prastos būklės jis buvo vadinamas vienu blogiausių šalyje.

„Via Lietuva“ inf.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Indraja

Įvairenybės

Jaunimas