„Juventus“ krepšininkai ragina nepamiršti prisisegti saugos diržus

Šiandien visuose automobiliuose naudojamą V formos trijų tvirtinimo taškų saugos diržą dar 1959 m. sukūręs Švedų išradėjas Nilsas Bohlinas ne veltui buvo pavadintas žmogumi, išgelbėjusiu milijonus gyvybių, o jo išradimas pripažintas vienu iš 8-ių, padariusių didžiausią įtaką žmonijai nuo 1885 iki 1985 metų. Europos Sąjungos kelių eismo saugos tyrimo duomenimis, užtikrinus saugos diržų naudojimą būtų galima išsaugoti net 7 300 gyvybių per metus.

Vis tik saugos diržus žmonės prisisega ne visada. Nors pagal Kelių eismo taisykles juos privalo segtis tiek vairuotojas, tiek keleiviai, atsisėdę automobilio priekyje ir gale, ant galinių automobilio sėdynių pritvirtinti diržai dažnai lieka kabėti. 2014 m. apklausus vairuotojus ir keleivius paaiškėjo, kad beveik visi vairuotojai ir keleiviai, kurie sėdėdavo ant priekinės sėdynės, diržus prisisegdavo, tačiau gale šią saugos priemonę naudojo tik 27 proc. vyrų ir 41 proc. moterų.

Utenos „Juventus” krepšininkas Martynas Linkevičius sako, kad saugos diržo paskirtis yra saugoti, todėl prisisegti jis nepamiršta: „Turiu įprotį prisisegti iškart, kai atsisėdu prie vairo, todėl nepatogumų dėl to nekyla. Ir kai sėdžiu ant galinės sėdynės stengiuosi prisisegti, nors prie to įprasti sunkiau. Kažkodėl atrodo, kad gale sėdint saugiau. Bet žinau, kad pagal taisykles reikia segtis ir gale, nes avarijos metu gali ne tik pats susižaloti, bet ir sužeisti vairuotoją ar priekyje sėdintį keleivį. Tai ir artimuosius, jei pats vairuoju, kartais paraginu prisisegti dėl saugumo.”

Saugumui kelyje nemažiau svarbu ir tai, kaip vairuotojai veža vaikus. Pasirodo, kad praėjusiais metais vaikus specialiose kėdutėse veždavo tik 44 proc. tėvų, ir nors tai yra 4 proc. daugiau nei 2012 m., kiek daugiau nei pusė suaugusiųjų vis dar renkasi mažiau patikimus arba netinkamus vaikų vežimo būdus.

Pustrečių metų vaiką auginantis krepšininkas Aidas Viskontas sako, kad jam klausimų dėl to nekyla: „Be reikalo tų kėdučių niekas nesugalvojo”.

„Laikausi taisyklės vaiką vežti kėdutėje labiausiai dėl paties vaiko saugumo. Kėdutėje vaikui daug saugiau, ji duoda tiek vietos, kiek jam reikia, todėl jis sėdi stabiliau, tvirčiau, nei, pavyzdžiui, ant didelės suaugusiam žmogui pritaikytos sėdynės. Vaikui tiek vietos, kiek suaugusiam, nereikia. Tik labai svarbu nepamiršti tos kėdutės prisegti”, – sako žinomas krepšininkas.

Primename, kad pagal Kelių eismo taisykles, žemesni kaip 135 cm ūgio vaikai automobiliu turi būti vežami prisegti jų ūgiui ir masei pritaikytomis vaikų prisegimo sistemomis pagal gamintojo nurodytą dydžio intervalą ir didžiausią vaiko masę arba šias grupes:
0 grupė skirta vaikams, kurie sveria mažiau kaip 10 kg;
0+ grupė skirta vaikams, kurie sveria mažiau kaip 13 kg;
I grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 9 iki 18 kg;
II grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 15 iki 25 kg;
III grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 22 iki 36 kg.

Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Utenos „Juventus” komanda ragina nepamiršti prisisegti saugos diržų ne tik automobilio priekyje, bet ir gale, o mažus vaikus vežti jiems skirtose automobilio kėdutėse.

„Juventus“ inf.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas