Vieni keiksnoja karščius ir miesto infrastruktūrą, kiti tuo džiaugiasi

Lietuvą užplūdę karščiai keičia įprastą gyvenimo ritmą, alina ne tik gyventojus, bet ir gyvūniją bei augmeniją. Kaitra ypač pavojinga vaikams ir pagyvenusiems žmonėms, sergantiems įvairiomis lėtinėmis ir širdies kraujagyslių ligomis. Tokiu oru turbūt džiaugiasi poilsiaujantys prie vandens telkinių, kiti slepiasi nuo saulės vėsiuose namuose ar darbo kabinetuose, kuriuose įrengti oro kondicionieriai. Tačiau didelė dalis gyventojų tokių galimybių neturi, mat turi dirbti saulės atokaitoje arba tvankiuose kabinetuose, kur nei skersvėjo, nei kondicionieriaus nėra. Medikai pastebi, kad pastaruoju metu padaugėjo besikreipiančiųjų ne tik dėl aukštos aplinkos temperatūros ar pernelyg didelio saulės ir šilumos kiekio sukeltų sveikatos sutrikdymų, bet ir dėl patirtų traumų neatsakingai elgiantis prie vandens, važinėjant dviračiais, paspirtukais ir pan. Ką gi saulėtomis dienomis veikia ignaliniečiai, kaip jie ištveria karščius, kaip ginasi nuo kaitros, „Ignalinos diena“ pasikalbėjo su mieste sutiktais žmonėmis.

Mantvydas

Aš tai galvoju, kad reikia nekreipti dėmesio į tuos karščius. Paprasčiausiai reikia suprasti, kad kai kurie žmonės dar ir dirba per tokius karščius, ir nieko – išgyvena. Aš prižiūriu vieną sodybą. Tai va, vakar, dienos metu, per pačius karščius, keturias valandas su traktoriuku žolę pjoviau. Na, bet kiek čia to karščio buvo, gal tik savaitė. Būtų bent trys savaitės, tai gal būtų jau ir tragedija. Lauke tai dar nieko, pavėsį galima rasti, va namuose tvankiau. Prie ežero būnu retai, bet kartais atsigaivinu Ignalinos pliaže arba Palūšėje.

Stasė

Nemėgstu karščių. Man jau greit bus 86 metai. Tokiame amžiuje karščiai džiaugsmo neteikia. Mano namuose viename kambaryje rytinė saulė, kitame – pietinė, trečiame – vakarinė, tai taip ir einu per kambarius, kuriame vėsiau – tame ir būnu. Stengiuosi neprisirengti daug. Viena gyvenu, tai galiu laisvai po namus vaikščioti. Geriu paprastą ir negazuotą mineralinį vandenį. Per dieną išgeriu daug, apie du litrus. Maudytis vandens telkiniuose nemėgstu, apsiprausiu tik duše. Anksčiau, kai jaunesnė buvau, mėgdavau maudytis ir ežere. Bet viskam, matyt, yra savas laikas. Dabar ėjau iš turgaus, parduotuvės ir atsisėdau pavėsyje atsigaivinti, nes čia netoli gyvenu.

Olegas

Gaivinuosi vyriškais metodais. Kai saulė kepina – jungiu kondicionierių. Fizinius darbus stengiuosi nudirbti ryte ir vakare, kai dar nėra taip karšta. O per dienos karščius galima rasti lengvesnių užsiėmimų. Mano sodyba yra Švenčionių rajone prie ežero, ten galima maudytis. Ignalina man patinka, čia kartais atvažiuoju su reikalais.

Sandra ir Patricija (dešinėje)

Karšta, o ką darysi… Ieškome būdų kaip atsigaivinti, padeda kondicionieriai, ventiliatoriai, šalti gėrimai. Maudomės ežere, po šaltu dušu. Geriame mineralinį vandenį, vandenį su citrina, šie gėrimai geriausiai atgaivina. Mes turime savo ežerą Linkmenyse, ten turime ir sodybą, ten ir maudomės. Darbo vietoje yra įrengti kondicionieriai, o atostogų metu per karščius dažniau užsukame į parduotuves, nes ten irgi vėsu. Tai būna dar ir puiki proga apsipirkti.

Skaidrė

Aš džiaugiuosi karšta vasara, nereikia į užsienį skristi, šilta ir čia (šypsojosi). Man patinka šiluma, ne kartą esu buvusi šiltuose kraštuose, „Romnesoje“ kepiau šakočius, tai visai nebijau karščio, galiu ištverti labai aukštą aplinkos temperatūrą. Mėgstu atsigaivinti ilsėdamasi prie ežero. Dažniausiai maudausi Tverečiaus ežere. Per karščius geriu daugiau vandens. Odai naudoju įdegį skatinančius kremus. Tad šitos karštos dienos man labai geros ir tikiuosi, kad jos tęsis kuo ilgiau. Gal tik kartais vakarais norisi tokio gaivinančio lietaus sulaukti.

Vytautas

Mūsų nedžiugina karščiai, nes labai jau per daug karšta. Juk sėdime skardoje. Šita taksi stovėjimo aikštelė priklauso Ignalinos rajono savivaldybei. Čia reikėtų įrengti pavėsinę, kažkokį pavėsį sukurti. O dabar laukiam traukinio, jeigu atsiras klientų – tai gerai, o jeigu ne, tai važiuosiu į namus ir lauksiu iškvietimo skambučio, nes per tokį karštį neiškentėsi. Automobilyje yra kondicionierius, bet tada turi automobilį užvesti ir sėdėti jame užsidaręs. Po darbo aš kuo greičiau einu į lovą, kad galėčiau bent kiek atsidusti, o atsigaivinu duše, nes pavargęs karštyje, ežero jau nelabai bepasiekiu. Kad atsigaivinčiau darbo metu, geriu mineralinį ir paprastą vandenį. Taksistams karščiai neteikia malonumo. Kai karšta, gerai tik tiems, kas atostogauja. Nors ir tų atostogaujančių klientų jau nedaug, žmonės pradeda skaičiuoti, jaučiasi prasidedančios krizės požymiai.

Linas

Čia taksi stovėjimo aikštelėje nėra nei suoliuko, nei šiukšliadėžės, nei jokio pavėsio. Čia gi žmonės ateina, tokioje vietoje turėtų būti padaryta kažkoks stogas, kad saulė nekaitintų, lietus nelytų ant galvų. Daug kur kituose miestuose yra pritaikyti tokie patogumai ir taksistams, ir klientams. Per karščius nelabai ir klientų daug būna, o mes vis tiek dirbame.

Alfredas

Viskas tvarkoje su tais karščiais, aš jų nebijau. Džiaugiuosi šokoladiniu įdegiu, truputį įdegiau Turkijoje, tai dabar nežinau, ar Lietuvoje, ar Turkijoje daugiau įdegio įgavau. Mes Kupiškyje turime šiltnamius, auginame gėles, o čia jomis prekiaujame. Per karščius pas mus šiltnamyje plius 45 laipsniai karščio, gėlės ten kepa. Dabar, kai karšta, žmonės mažiau perka gėles. Daugiau nuperka prieš Motinos, Tėvo dieną ir kai orai būna vėsesni. Toks karštis kepina augalus. Mes ketvirtą valandą ryte pradedame darbus, o 23 valandą – baigiame. Užtrunka, kol susikrauname gėles, nuvažiuojame į turgų. Prekiaujame gėlėmis ne tik Ignalinoje, bet įvairiose Aukštaitijos vietose. Taigi, poilsiui prie ežerų laiko nelieka. Darbas darbą veja. Bet sodyboje turime tvenkinį, tai ten ir atsigaiviname, dar atsigaivinti padeda nealkoholinis Radleris ir ledai. Bet šitie karščiai man dar ne tokie baisūs. Aš nebijau nei vasaros karščio, nei žiemos šalčio.

Eglė

Man gera, kai saulė šviečia ir karšta. Man patinka. Gal kiek sunkiau būna, kai tvanku. Mes turime sodybą, ten galima rasti pavėsį, yra terasa, tvenkinys. Jame ir maudomės. Ledų aš nevalgau, geriu vandenį. Saulės atokaitoje būdama dėviu kepurę, jeigu deginuosi saulėje, naudoju apsauginius kremus nuo ultravioletinių saulės spindulių.

Deimantas

Vasara reikia džiaugtis. Aš lietaus nelaukiu. Auginame daržus, bet juos pasilaistome. Per karščius nuo saulės galima slėptis pavėsinėje, išgerti alaus ar vandens, valgyti ledus ar atsigaivinti maudantis ežere. Aplankome visus aplinkui esančius ežerus – Gavį, Gavaitį, Ilgį, Palaukinį. Esu užgrūdintas bei atsparus ir karščiams, ir šalčiams. Juk Ignalinoje gyvename – žiemą čia slidinėjame, vasarą – maudomės, į metus kartą ar du nulekiame ir į pajūrį.

Buitiniai ventiliatoriai

Jurgitos Ulkienės nuotr.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas