Sėkmingo verslo regione raktas – eksportas

Verslo sėkmę lemia ne jo įkuriama vieta, o ilgalaikė strategija ir nuoseklus darbas. Tuo įsitikino ne vienas verslininkas, savo verslą pradėjęs Utenos krašte. Ne mažesnę įtaką sėkmingai verslo plėtrai turi ir eksportas.

Atsakingas požiūris
Visiems maga žinoti, kodėl vieniems sekasi puikiai, o nuo kitų verslo sėkmė nusisuka. Viena iš sėkmingiausiai veikiančių įmonių Utenoje yra „Utenos trikotažas“. Ji ką tik paminėjo savo veiklos 50-metį. Pasak šios įmonės generalinio direktoriaus Algirdo Šabūno, pirmiausia reikia atsakingo požiūrio į verslą. „Mūsų verslininkai dažnai daro klaidą, vaikydamiesi vienadienio pelno“, – įsitikinęs vienos stambiausių Baltijos šalyse tekstilės įmonių vadovas. Jo nuomone, ypač svarbus dėmesys darbuotojams, kurių dėka įmonei pavyksta pasiekti gerų verslo rezultatų. Be to, reikia nuolat sekti rinkos naujienas.

Direktorius jauniems verslininkams pataria, kad reikia nebijoti keistis, taikytis prie kintančių rinkos sąlygų, išdrįsti klysti ir ieškoti naujų galimybių. „Išbandykite naujoves ir būkite kūrybingesni, orientuokitės į klientą ir jo poreikių supratimą. Ir viskas bus gerai, – patarė A. Šabūnas. – Drįsčiau teigti, kad viena iš sėkmingo verslo priežasčių – nukreipti įmonės pastangas į tokios vertės kūrimą, už kurią būtų norinčių mokėti klientų.“ Anot jo, net ir pradedantys savo verslą žmonės neturėtų baimintis regiono. „Įmonės veikla Utenoje užtikrina geresnį darbo jėgos prieinamumą, ypač tokiai darbo jėgai imliai industrijai kaip drabužių gamyba“, – savo pavyzdį pateikė direktorius ir pridūrė, kad ir Utenos miestas yra puiki vieta naujam verslui kurti.

Didelę dalį šios įmonės sėkmės lemia eksportas – jis sudaro apie 80 proc. pardavimo. „Utenos trikotažo“ gaminama produkcija eksportuojama net į 50 šalių, tad, norint išlaikyti sėkmę, reikia išlikti budriems, nes eksportuotojams nuolat tenka taikytis prie kintančių ekonominių ir globalių aplinkybių, tęsti investicijas siekiant didinti konkurencingumą, priimti gamybos sąnaudas mažinančius sprendimus. Siekdama, kad verslas įveiktų eksporto iššūkius, Vyriausybė eksporto skatinimą įtraukė kaip vieną iš prioritetinių Vyriausybės ekonominės politikos veiklos sričių.

Siekiant verslo plėtros – dėmesys eksportui
Lietuva – maža šalis, jos vietinė rinka nedidelė, todėl kiekvienas verslininkas, planuodamas verslo plėtrą, turi koncentruotis į savo gaminamos produkcijos eksportą.

Viena iš priemonių, padedančių įmonėms plėsti eksporto rinkas, – Ūkio ministerijos administruojamos investicijos verslininkams dalyvauti parodose pagal Europos Sąjungos priemonę „Naujos galimybės“. Ši priemonė padeda šalies įmonėms žengti į naujas rinkas dalyvaujant užsienio parodose, mugėse, jose užmezgant naudingų ryšių.

Verslininkams taip pat padeda Ūkio ministerijos komercijos atašė – jie Lietuvos verslui pagelbsti ieškant ryšių užsienio šalyse, siekiant parduoti lietuviškas prekes, paslaugas, pritraukiant investicijų, skleidžiant žinią apie Lietuvos verslo ir investicijų galimybes. Komercijos atašė dirba Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Izraelyje, Kinijoje, Rusijoje (Maskvoje ir Sankt Peterburge), Baltarusijoje, Ukrainoje, JAV.

Siekdama skatinti šalies regionų vystymąsi Ūkio ministerija formuoja regionų atstovų tinklą. Šiuo metu Pasvalyje, Rokiškyje, Šiauliuose, Alytuje, Naujojoje Akmenėje, Radviliškyje, Mažeikiuose dirba VšĮ „Versli Lietuva“ atstovai, kurie teikia informaciją verslininkams apie įvairias priemones verslui, konsultuoja, organizuoja verslumą skatinančius renginius, bendradarbiauja su verslo organizacijomis ir pan. Taip pat darbą pradeda ir „Investuok Lietuvoje“ regionų plėtros projektų vadovai – jie padės įmonėms plėstis, bus savivaldybių partneriai imantis veiksmų, gerinant investicinę aplinką, kad regionams tektų daugiau užsienio investicijų.

Ūkio ministerijos Investicijų ir eksporto departamento Eksporto skyriaus vedėja A. Svirinavičiūtė patikino, kad Ūkio ministerija su verslo atstovais nuolat diskutuoja apie eksporto strategijas ir bendradarbiauja tiek su šakinėmis verslo asociacijomis, tiek su atskiromis įmonėmis. Žinoma, nagrinėja ir kylančias problemas. „Jei Lietuvoje kuri nors įmonė yra labai didelė, tai užsienyje ji labai maža“, – pripažino vedėja. Todėl vienintelis receptas – šakinėms įmonėms reikia vienytis į klasterius. Priklausant klasteriams ir kooperuojantis su kitomis panašių interesų turinčiomis įmonėmis bei mokslo institucijomis, galima kur kas efektyviau padidinti įmonių produktyvumą ir inovatyvumą.

Anot jos, taip pat įmonių plėtrai svarbus ir savivaldybių požiūris. „Svarbu, ar savivaldybė turi viziją, ar žino, kurie jos verslo sektoriai yra stipriausi, ar savivaldybėse įsikūrusios kolegijos ir profesinio mokymo centrai rengia savo regionuose plėtojamam verslui reikalingus specialistus. Kitaip sakant, baigę mokslus studentai turi darbo, o įmonės – darbuotojų“, – kalbėjo A. Svirinavičiūtė.

Daugiau informacijos apie Ūkio ministerijos priemones verslo plėtrai galite rasti svetainėje www.ukmin.lrv.lt.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Sponsored Video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas