Į Konsultacijų polikliniką – pasiruošus

Lietuvoje paskelbus karantiną buvo apribota visų sveikatos priežiūros bei gydymo įstaigų veikla. Utenos ligoninės Konsultacijų poliklinika – ne išimtis. Tiesa, po kurio laiko čia dirbantys gydytojai specialistai pradėjo konsultuoti pacientus nuotoliniu būdu – telefonu. Sušvelninus karantino sąlygas nuo gegužės 18 dienos buvo atnaujintos daugelio specialistų konsultacijos, vėl atliekami kai kurie tyrimai. Apie tai, kaip dabar viskas vyksta, kokia tvarka priimami pacientai ir kokios paslaugos teikiamos, „Utenos dienai” pasakojo laikinai einanti Konsultacijų poliklinikos vedėjos pareigas gydytoja nefrologė Larisa Jakštienė.

Priima dar ne visi
Kaip sakė pašnekovė, šiuo metu priima dvidešimties specialybių trisdešimt penki gydytojai specialistai. Dalis jų, kaip ir anksčiau, konsultuoja tik telefonu, dalis – priima, kita dalis – su pacientais bendrauja abiem būdais. „Gydytojai, kurie dirba terapiniuose skyriuose, tai yra gydytojai kardiologai, laikinai priima pacientus tik nekontaktiniu būdu”, – sakė pašnekovė. Gydytojos teigimu, nekonsultuoja vaikų neurologas, suaugusiųjų pulmonologas (dėl didelės rizikos atliekant tyrimus), gastroenterologas, vaikų kardiologas, vaikų ligų gydytojai, neatliekamos plazmafarezės (plazmaferezė – kai procedūros metu pašalinama pakenkta paciento kraujo plazma). Anot L. Jakštienės, kaip ir anksčiau, norint patekti pas gydytoją specialistą reikalingas šeimos gydytojo siuntimas, geriausia, jei jis elektroninis.
Vedėjos teigimu, taip pat Konsultacijų poliklinikoje jau atliekami echoskopijos, mamografijos (krūtų tyrimas), kompiuterinės tomografijos tyrimai, daromos rentgeno nuotraukos, imami kraujo, šlapimo tyrimai ligoninės klinikinės diagnostikos laboratorijoje, atliekamos skausmo malšinimo procedūros skausmo kabinete. O štai endoskopijos – fibrogastroduodenoskopija (specialiu prietaisu apžiūrima stemplė, skrandis, dvylikapirštė žarna) ir kolonoskopija (endoskopinis storosios žarnos ir distalinės plonosios žarnos dalies tyrimas) – vykdomos tik gavus neigiamą atsakymą dėl COVID-19, ne anksčiau nei 48 valandos iki tyrimo pradžios.

Kantriai skambinti ir tvarkingai laukti
L. Jakštienė priminė, jog registracija pas Konsultacijų poliklinikos specialistus vykdoma tik telefonu, ir prašė apsišarvuoti kantrybe, nes paprastai dirba trys, geriausiu atveju – keturios registratorės, kurios kiekvienam skambinančiam turi suteikti išsamią informaciją, išsiaiškinti paciento būklę. Kaip sakė pašnekovė, pokalbis kartais užtrunka pusvalandį ir ilgiau, todėl siūlė besiregistruojantiems skambinti tol, kol prisiskambins. „Didžioji dalis mūsų pacientų yra senyvo amžiaus, todėl jiems reikia net kelis kartus paaiškinti, pakartoti, – sakė vedėja. – Krūviai tikrai didžiuliai, skambučių daug, todėl prašome visų supratimo ir kantrybės.”
Pasak vedėjos, norintys kontaktinės konsultacijos registruojami, jiems paskiriamas konkretus laikas atvykti, todėl patariama būti nurodytu laiku – ne anksčiau ir ne vėliau. Pacientai turi laukti prie Konsultacijų poliklinikos durų (iš ligoninės pusės), dėvėti apsaugines kaukes, dezinfekuoti rankas. Jei pacientų laukia daugiau – būtina laikytis saugaus atstumo. Pasitinkanti Konsultacijų poliklinikos darbuotoja pamatuoja temperatūrą, užrašo apsilankiusiojo duomenis, pasitikslina, pas kokį gydytoją žmogus nori patekti. Po šios procedūros konkretaus gydytojo specialisto slaugytoja susisiekia su pacientu ir nusiveda jį iki reikiamo kabineto. Anot pašnekovės, vieno paciento vizitui yra skiriama trisdešimt minučių, paskui penkiolika minučių valomos, dezinfekuojamos ir vėdinamos patalpos.
Jei paskirta nuotolinė konsultacija telefonu, gydytojui nurodytu laiku skambina pacientas arba gali jam paskambinti pats gydytojas ir aptaria iškilusias sveikatos problemas. Jeigu reikia išsamesnių tyrimų, gydytojas specialistas susisiekia su šeimos gydytoju ir apie tai informuoja.

Autorės nuotr.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas