Pavasarį į daugelį šalies kelių išvažiavo kelininkų technika, tačiau betonine tarka vairuotojų pramintam plentui tarp Vilniaus ir Utenos jos teks palaukti. Nors jo būklė daugelį keliautojų varo į neviltį.
Ne vienas vairuotojas jau nesiryžta kratytis tiesesniu keliu nuo sostinės iki Utenos ir mieliau renkasi senąjį pro Paberžę vedantį Molėtų link. Tiesiog gaila automobilių.
Nedidelė šio 96 kilometrų ilgio magistralinio kelio dalis neseniai buvo atnaujinta.
Bet ir ji savaitgaliais sunkiai pakelia didelį automobilių srautą, todėl nuolatinės spūstys čia įprastos.
Keturių juostų nebus
Kada šis kelias taps normalus, kuriame be didesnio vargo galės prasilenkti automobiliai?
Kol kas aišku tiktai tiek, kad keturių juostų magistraliniu keliu jis nevirs.
Mat užsimojus dar labiau jį praplatinti kiltų ir su žemės nuosavybe susijusių sunkumų.
2014-aisiais Seimo nariai nagrinėjo kelio Vilnius–Utena atnaujinimo projektą – buvo svarstoma dėl maždaug 72 kilometrų ilgio ruožo rekonstrukcijos.
Kadangi jau anksčiau sutarta, jog šis kelias turi būti rekonstruotas pasitelkus viešojo ir privataus sektoriaus partnerystę, reikia, kad finansavimui pritartų Seimas.
Išgąsdino didelė suma
Tačiau pasibaisėję, kad šio ruožo projektavimo, rekonstrukcijos ir dangos stiprinimo darbai, o vėliau ir priežiūra valstybei iš viso kainuos kone 170 milijonų eurų, parlamentarai ne iš karto sutiko skirti finansavimą. Tiktai pernai gruodį jie nustatė projekto pagrindines sąlygas ir įpareigojo Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) įgyvendinti šį projektą.
Pasak susisiekimo ministro patarėjo Ričardo Slapšio, LAKD šių metų kovą su viešąja įstaiga „Investuok Lietuvoje” pasirašė bendradarbiavimo sutartį.
Abi įstaigos parengs skelbiamų derybų būdu vyksiančio konkurso sąlygas. Jos turėtų atsirasti jau šią savaitę.
Darbuojasi valdininkai
„Kelių direkcija yra sudariusi projekto darbo grupę, jos specialistai rengia technines specifikacijas.
Balandžio pabaigoje dar buvo tvarkoma informacija, gauta iš Kelių ir transporto tyrimo instituto bei įmonių „Vilniaus regiono keliai” ir „Utenos regiono keliai”.
Su institutu rengiamas standartas – pagal jį bus teikiamos nuolatinės priežiūros paslaugos, kartu sukurtas ir baudų mechanizmas”, – sakė R. Slapšys.
Jo teigimu, greičiausiai šį mėnesį jau bus parengti galutiniai pirkimo dokumentai. Tačiau juos dar teks suderinti su Centrine projektų valdymo agentūra ir Viešųjų pirkimų tarnyba.
„Be to, prieš skelbiant konkursą dokumentai dar bus pateikti Seimo Ekonomikos bei Biudžeto ir finansų komitetams”, – aiškino R. Slapšys.
Todėl vilčių, kad jau šįmet kelias bus pradėtas tvarkyti, kol kas labai mažai.
Šaltinis: lrytas.lt