Pietų Korėja, Kinija, Suomija, Vokietija, Belgija, Ispanija, Ukraina, Italija, Prancūzija, Lenkija, Kroatija, Bosnija ir Hercegovina, Rumunija, Rusija, Baltarusija – šių šalių scenose skambėjo griausmingi aplodismentai Oskaro Koršunovo „Žuvėdros“ aktoriams, tarp kurių – net keturi Naconalinės kultūros ir meno premijos laureatai. Jau vasario 15 d. (antradienį) aplodismentai skambės Utenoje – spektaklis pagal Antono Čechovo kūrinį bus rodomas Utenos kultūros centre. Tai puiki galimybė pamatyti šį itin retai rodomą spektaklį.
Režisierius O. Koršunovas linkęs šiuolaikiškai interpretuoti klasikos kūrinius. Pasak jo paties, OKT dar gyvavimo pradžioje suformulavo vieną pagrindinių savo moto klasiką statyti kaip šiuolaikinę dramaturgiją, paverčiant ją ne istoriniu ekskursu, o betarpišku išgyvenimu. Ne išimtis ir „Žuvėdros“ pastatymas.„Kai girdžiu, kad Čechovo pjesėse žmonės geria arbatą, o gyvenimas eina pro šalį, galvoju: kokia arbata? Jie čia murkdosi, plakasi, iš visų jėgų stengiasi išsilaikyti šitame gyvenime“, – apie spektaklio aktualumą pasakojo režisierius O. Koršunovas.
Spektaklyje vaidina visiems puikiai žinomi aktoriai Giedrius Savickas, Darius Meškauskas, Agnieška Ravdo, Airida Gintautaitė, Rasa Samuolytė, Dainius Gavenonis, Darius Gumauskas, Vytautas Anužis, Kirilas Glušajevas, Nelė Savičenko ir Martynas Nedzinskas. Pastarieji du už vaidmenis, sukurtus „Žuvėdroje“, pripažinti geriausiais metų aktoriais Lietuvoje – jiems įteikti prestižiniai „Auksinio scenos kryžiaus“ apdovanojimai. Tarp aktorių – ir keturi Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatai – N. Savičenko, D. Meškauskas, D. Gavenonis ir V. Anužis.
Režisierius O. Koršunovas ir jo aktorių trupė dvejus metus iš eilės buvo pakviesti į prestižiškiausiu menų renginiu pasaulyje laikomą Venecijos bienalę. Pirmą kartą buvo pristatytas „Hamletas“, antrą kartą režisierius ir aktoriai festivalio publikai parodė „Žuvėdrą“. Italų kritikų verdiktas buvo trumpas ir aiškus – tai vienas geriausių spektaklių Venecijos bienalės programoje.
„Pribloškiantis lietuvių pastatymas“, „pavyzdys mūsų darbuotojams, apsimetinėjantiems aktoriais“, „pribloškiantis aktorių pasirodymas“, „stulbinanti Čechovo analizė“, „aukščiausias profesionalumas“ – tokios kritikų frazės vainikavo lietuvių pasirodymą.
„Žuvėdra“ sužavėjo ir Vilniuje spektaklį stebėjusį prancūzų teatro teoretiką Patrice Pavis, laikomą bene didžiausiu šios srities autoritetu Europoje.
„Man didžiulį įspūdį paliko technika, kuria kuriamas spektaklis, kaip bendraujama su žiūrovu, kaip pateikiamas tekstas. Esu matęs ne vieną „Žuvėdros“ pastatymą, esu matęs ir labai gerų „Žuvėdros“ pastatymų, bet šis buvo lyg tyro oro gurkšnis“, – po vilniečių spektaklio rašė P. Pavis.
Organizatorių inf.