Daugelis supranta, žino ir praktikuoja, kad reguliari ir rūpestinga automobilio priežiūra padeda sumažinti gedimų riziką ir išvengti didesnių problemų. Tuo labiau, kad ši priežiūra daugeliu atvejų yra pati paprasčiausia, kurią gali atlikti kiekvienas net ir neturintis didelės patirties. Tai, kartu padeda ir sutaupyti. Kaip tik šiame straipsnyje pateikiame keletą naudingų patarimų, kaip tinkamai prižiūrėti automobilį. Prireikus kokių nors automobilio dalių, galima jas pirkti naujas. Arba galima pasinaudoti internetinėmis svetainėmis, kurios įgauna vis didesnį populiarumą ir kuriose gausus pasirinkimas kokybiškų, naudotų „Volvo“, „Ford“, „Škoda“, „Opel“, „Fiat“ ir visų kitų pagrindinių automobilių markių atsarginių dalių.
Reguliariai keiskite alyvą
Alyva yra būtina tinkamam automobilio variklio veikimui. Tačiau bėgant laikui jos tepimo savybės prastėja, todėl benzininiams automobiliams rekomenduojama alyvą keisti maždaug kas 15 tūkstančių kilometrų, o dyzeliniams – kas 25-30 tūkstančių kilometrų, o jei naudojate automobilį rečiau, tuomet alyvą reikėtų keisti kas dvejus metus. Alyva, dar vadinama variklio alyva, naudojama siekiant užtikrinti teisingą mechaninių variklio dalių sutepimą, kad šios nesukeltų korozijos ir nesusidarytų degimo likučių, tačiau jos vaidmuo taip pat yra palaikyti tinkamą temperatūros lygį. Keičiant alyvą reikia pakeisti ir filtrą, t. y. tą automobilio dalį, kuri apsaugo pačią alyvą nuo degimo metu susidarančių nešvarumų.
Pilnas bakas degalų
Kitas puikus ekspertų patarimas yra susijęs su tam tikro kuro lygio palaikymu bake. Tiesą sakant, šioje subtilioje ir labai svarbioje transporto priemonės dalyje nuosėdos ir degalams būdingi likučiai linkę kauptis ir ilgainiui gali prisidėti prie nuosėdų sluoksnio susidarymo bako dugne. Yra specialus filtras, kuris neleidžia šioms nuosėdoms patekti į kuro vamzdelį bei variklį. Reikia vengti dažno kuro cirkuliacijos rezerve ir dar jo nepasiekus papildyti kuro baką. Tai padeda išvengti kuro sistemos gedimų. Todėl, kaip taisyklė, geriau pildyti degalus tam tikru reguliarumu ir nelaukti, kol prietaisų skydelyje užsidegs raudona lemputė, rodanti, kad degalai beveik baigėsi.
Variklio diržo keitimas
Paskirstymo diržą paprastai reikia keisti po penkerių ar šešerių automobilio eksploatavimo metų arba nuvažiavus tam tikrą kiekį kilometrų, kuris nurodytas automobilio eksploatacijos knygoje. Ši transporto priemonės dalis yra būtina norint apsaugoti variklį nuo įvairių problemų, taip pat todėl, kad ji atlieka svarbų vaidmenį tinkamam vandens siurblio darbui, kuris savo ruožtu turi aušinti patį variklį. Nepaisyti natūralaus diržo nusidėvėjimo yra labai pavojinga ir kiekvienas rizikuoja sugadinti transporto priemonę, todėl reikėtų didelio ir brangaus remonto. Kaip antai, įsigijus naudotą automobilį, diržų keitimas yra vienas iš pirmųjų veiksmų kuriuos reikėtų atlikti. Ir žinoma apskritai patartina atlikti kasmetinę profesionalią automobilio apžiūrą, kad būtų užtikrinta, jog automobilis yra tinkamas saugiam naudojimui.
Kontroliuokite skysčius
Įprasta mažiau patyrusių vairuotojų klaida yra ignoruoti įvairių skysčių, būtinų tinkamam automobilio veikimui, tikrinimą, kol prietaisų skydelyje neužsidega atitinkamos įspėjamosios lemputės. Jau kalbėjome apie variklio alyvą, tačiau yra daug kitų esminių automobiliui skirtų skysčių: kaip antai, stiklų valytuvų skystis, kuris yra būtinas ypač šaltuoju metų laiku norint išvengti pablogėjusio matomumo. Žinoma, svarbus ir vairo stiprintuvo skystis, dėl kurio vairas juda sklandžiau ir jį reikia papildyti panašiai kaip ir priekinio stiklo plovimo skystį. Radiatoriuje ir aušinimo sistemoje esantis aušinimo skystis, turi būti patikrintas atidarius aušinimo skysčio bakelį, kuriame lygis turėtų būti tarp minimalaus ir maksimalaus, kaip nurodyta konkrečioje talpykloje. Ne mažiau svarbus yra stabdžių skystis, kurio paskirtis taip pat yra sugerti drėgmę, kuri gali susidaryti staigiai ir pakartotinai stabdant. Geriausia skysčių patikrinimą atlikti, kai automobilis yra ant lygaus paviršiaus, o variklis – šaltas.
Padangų slėgio tikrinimas
Kad galėtumėte vairuoti visiškai saugiai, taip pat verta periodiškai tikrinti padangas. Slėgio stebėjimas yra būtinas: kai padangos yra per daug pripūstos arba per mažai, iš tikrųjų kyla realus pavojus, kad tai gali sugadinti pakabą ar net deformuoti ratlankius. Jau nekalbant apie tai, kad dėl netinkamo slėgio padangos dėvisi greičiau. Žinoma, didžiausia žala dėl netinkamo oro slėgio gali kilti kuomet, kai tenka staigiai stabdyti arba siekiant išvengti kliūties ją dideliu greičiu apvažiuojant. Taip pat nereikėtų pamiršti ir sezoninių padangų keitimo, nes žieminės ir vasarinės padangos pasižymi skirtingomis savybėmis, todėl jos yra tinkamesnės ir geriau tarnauja įvairiomis oro ir temperatūros sąlygomis. Dėl to žieminės padangos daug greičiau susidėvi vasarą ir tas pats nutiktų naudojant vasarines padangas žiemą. Be suprantamų eismo pavojų vairuotojų ir keleivių saugumui, akivaizdi ir ekonominė žala.