Nuo Rugsėjo 1-osios Lietuvoje startavus privalomajam įtraukiajam ugdymui mokyklos ir vaikų darželiai į klases bei grupes turi priimti ir specialiųjų poreikių turinčius vaikus. Kaip vyksta šis procesas ir ar apskritai matomi pokyčiai nuo tų laikų, kuomet šis principas nebuvo taip plačiai aptarinėjamas visoje Lietuvoje?
Mokinio padėjėjų poreikis vis dar stiprus
Utenos Aukštakalnio progimnazijos direktorė Jolita Kaziliūnė pasakojo, kad paskelbus privalomąjį įtraukųjį ugdymą Utenos rajone niekas nepasikeitė. „Mokyklose visą laiką buvo priimami specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai. Mes nejaučiame kažkokio didelio šių mokinių pagausėjimo, jokio lūžio nėra“, – teigė Aukštakalnio progimnazijos vadovė, patikinusi, jog mokytojų padėjėjų skaičius galėtų padidėti. „Tiek, kiek padėjėjų turėjome, neužteko, todėl patys ieškodavome išeičių. Kiek savivaldybė šiemet galės padėti mums nėra žinoma, bet tikimės, kad jų turėsime daugiau negu pernai“, – įsitikinusi vadovė. Direktorės teigimu, kiekviena mokykla pati ieško išeičių, projektų, kur galėtų save stiprinti. „Mūsų mokykla nuo šių metų dalyvaus Lietuvos įtraukties švietime centro inicijuotame „Pagalbos teikimo mokiniams, turintiems specifinių skaitymo ir rašymo sutrikimų“ projekte“, – sakė J. Kaziliūnė.
Visą straipsnį skaitykite antradienio laikraštyje „Utenos diena“.