Trečiadienį, gruodžio 21 dieną, žymus šalies lenktynininkas Vaidotas Žala automobiliu išvyko į Rygą, o iš ten lėktuvu skris į Dubajų. Būtent Dubajuje lenktynininkas užbaigs pasiruošimą Dakaro raliui. Ten, kaip tvirtino V. Žala, greičiausiai išsinuomos bagį ir pasivažinės po kopas „nesportiniu režimu“. Neoficialias išleistuves prieš porą dienų V. Žalai surengė įmonė „Teltonika“, Molėtuose įsikūrusiame įmonės Technologijų centre.
Būtent šios įmonių grupės įkūrėjas ir prezidentas Arvydas Paukštys paskatino V. Žalą ieškoti konkurencingesnio automobilio ir kovoti Dakare dėl aukštos pozicijos. „Praėjusiame Dakare tas mažas automobiliukas neleido jam pasiekti aukštesnių rezultatų, o šiemet jo mašina turės didesnius ratus, didesnį galingumą ir tikiuosi, kad šių metų rezultatai bus geresni“, – išlydėdamas V. Žalą sakė A. Paukštys, prieš porą metų tapęs vienu pagrindinių jo rėmėjų.
Po praėjusio Dakaro V. Žala sakė, kad organizatoriams įvedus klasę T1+ įprasti T1 klasės visureigiai nebegali konkuruoti su pravažesne technika. Todėl vienintelė išeitis – startuoti moderniu bagiu arba T1+ klasės automobiliu. Būtent tokį sprendimą ir priėmė „Teltonika Racing“ komanda, pristačiusi „Prodrive“ komandos sukurtą „Hunter T1+“ visureigį.
Kaip sakė V. Žala, šis visureigis yra lygiavertis varžovas kitiems T1+ klasės bolidams, tad pilotas dabar jau neturės teisės skųstis, jog jų automobilis technine prasme nusileidžia oponentams. Pasak jo, pagrindinis šios kategorijos automobilio privalumas yra dideli 37 colių ratai, kuriems ne tokie baisūs kontaktai su uolomis ir akmenimis. Taip pat šis automobilis 30 cm platesnis už T1 kategoriją. Pakabos eiga pranašesnė 25 procentais. „Prodrive Hunter T1+“ varomas 3,5 litro varikliu su dviem turbinomis.
Molėtuose surengtose išleistuvėse V. Žala susirinkusiems žurnalistams, Molėtų rajono valdžios atstovams ir besidomintiems V. Žalos, kaip lenktynininko, veikla, pristatė Dakaro istoriją, papasakojo apie jo ypatumus, paaiškino, kodėl kelis metus Dakaras vyko Pietų Amerikoje ir pristatė būsimo, jau šiais metais prasidėsiančio Dakaro scenarijų.
„Dakare mūsų lauks 14 greičio ruožų ir apie 5 tūkst. sportinių kilometrų. Tai bus vienas sunkiausių Dakarų, kurių daug metų nebuvo. Bus ir veidrodinės trasos, kuriose bus tokių vietų, kur kelio knygoje dalyviams gali skirtis kelio taškai. Taip daroma, kad nebūtų aklo sekimo vėžėmis. Vienas iš esminių pakeitimų – neutralizacijos panaikinimas mūsų klasei. Kitos klasės lenktynininkai viduryje greičio ruožo galės stoti ilsėtis. Mes tokios prabangos neturėsime. Yra pokyčių ir dėl pirmojo bivako. Jis bus ne Džedoje, o dykumoje prie jūros“, – sakė V. Žala.
Autoriaus nuotr.