Valdžiai žmonių nuomonė nė motais

Aukštaitijos bendrovė, antrą dešimtmetį sėkmingai vykdanti kelių tiesimo ir taisymo darbus, pirmą kartą savo statybų istorijoje ryžosi šalia valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros projektų pastatyti ir parduotuvę. Jos užsakovai – vokiečių kompanija „Lidl”. Neseniai „Utenos dienoje” (Nr. 16) rašėme, jog ši bendrovė stato Vaižganto gatvės tęsinį, tiksliau – jos dalį nuo Pievų gatvės iki J. Basanavičiaus gatvės.

„Lidl” iškils šalia statomos gatvės
Prieš kurį laiką dar nebuvo aišku, kokia bus automobilių stovėjimo aikštelė, kas bus statoma šalia šios gatvės, nes nebuvo paruoštas techninis projektas. Pasak rajono savivaldybės architektų, šiuo metu jau žinoma, jog į degalinės „Statoil” pusę ta pati bendrovės statys ir prekybos centrą (PC) „Lidl”, kurio vertė per 2 mln. eurų. „Utenos dieną” pasiekė pasipiktinusių gyventojų priekaištai, kad šis projektas vykdomas slapta – su jais nebuvo derinta ir apie parduotuvę priešais jų langus nebuvę ir kalbos.
Rajono savivaldybės vadovų nuomone, kažkada buvo svarstyta panašius PC statyti miesto centre, tačiau blaivus protas nugalėjo, todėl buvo pasirinktas kitas variantas.
Beveik prieš trejus metus vasaros viduryje Utenos rajono savivaldybės tarybos posėdyje buvo svarstyta, Utenoje, J. Baranausko ir Aušros gatvių sankirtoje, statyti PC „Lidl”. Tada investuotojai žadėjo ne tik užstatyti dalį šios teritorijos, nugriauti senus medinius namus, sutvarkyti aplinką, bet ir skirti lėšų miesto infrastruktūrai. Apie tai „Utenos diena” jau rašė. Tarybos narių nuomonės tada išsiskyrė. Kai kurie tvirtino, kad miesto centre didelių parduotuvių pakanka, nes naujas PC apsunkintų transporto priemonių eismą, kai kurie kalbėjo ir apie kitas neigiamas pasekmes.
Taryba balsų dauguma nusprendė Utenos centre neleisti statyti didelio prekybos centro, rajono savivaldybės merą A. Katiną įgaliojo tartis su investuotojais dėl PC naujų vietų parinkimo toliau nuo miesto centro.

Utenoje – pirmas tunelis
Sprendimas statyti PC toliau nuo miesto centro buvo priimtas jau po savivaldos rinkimų. Rajono vadovai iki tol delsė ir nesiryžo atskleisti visų kortų. Kai tik paaiškėjo rinkimų rezultatai – vieni koalicijos partneriai neištvėrė ir žiniasklaidai prasitarė, jog toks centras atsiras šalia statomo gatvės tęsinio. Anot jų, pirmiausia reikės užbaigti statyti gatvę, tik vėliau imtis PC statymo darbų. Čia bus iškastas ir tunelis, vedantis į požeminę PC automobilių stovėjimo aikštelę. Jau yra parengtas ir Europos Sąjungos Sanglaudos fondui pateiktas projektas, kuriam pritarimo reikėjo praėjusiame kovo mėnesio Tarybos posėdyje, kai buvo kalbėta apie naujus investicinius projektus.
Kaip sakė statybų vadovai, šiam sudėtingam darbui reikėjo pasiryžti, nes ji tiesiama tiesiog ant durpyno, o giliausia jo vieta siekia net 11 metrų, kitur kiek sekliau. Todėl visoje kelio atkarpoje prieš tai buvo atlikti inžineriniai geologiniai tyrinėjimai, po to parengtas techninis projektas. Nustatyta, kad durpynas prasideda už 180 metrų nuo Pievų gatvės ir tęsiasi apie 60 metrų. Po durpėmis – smėlis. Visai šalia tiesiamos gatvės eina miesto vandentiekio ir kanalizacijos trasa. Anot projektuotojų, todėl buvo pasirinkta kita – saugesnė – geopolių įrengimo technologija, nei buvo naudojama Palangos gatvėje, kur taip pat buvo nedidelė durpyno atkarpa. Šis geopolių įrengimas nereikalauja grunto iškasimo. Akylesni uteniškiai jau pastebėjo, kad iš pradžių vienas mechanizmas sukala ilgą apie pusės metro pločio vamzdį į žemę, po to kitas su grąžtu tame vamzdyje išgręžia skylę (pašalina iš jo vidaus durpes ir kitas žemes) iki tokio gylio, kol pasieka smėlį. Tada dar gręžia apie vieną metrą, kad geopolis įsitvirtintų tvirtame grunte. Pašalinus žemes, į vamzdžio vidų dedamas geotekstilės maišas, o į jį pripilama smulkintos skaldos. Po to vibruojant, kad skalda deramai susisluoksniuotų, ištraukiamas metalinis vamzdis. Ši procedūra vėl kartojama tik jau kitoje vietoje. Šiame 60 metrų ilgio ir 20 metrų pločio kelio ruože kas 2,20 m bus sukalti 776 poliai, kurių bendras ilgis sudarys apie 7 500 metrų. Per dieną, priklauso nuo gylio, įrengiama 10–12 polių. Šiuo metu geopoliai kalti baigiami.
Tačiau prasidės ne ką mažiau sudėtingas darbas – tunelio kasimas į statomos parduotuvės pusę. Jei prie gyvenamųjų namų numatoma pastatyti apie 200 vietų automobilių stovėjimo aikštelę, tai kitoje gatvės pusėje bus statoma keletą kartų didesnė – tik požeminė. Kaip „Utenos dienai” aiškino architektai, jei gyventojų automobiliai netilps specialiai jiems statomoje aikštelėje, galės savo automobilius statyti požeminėje, kurią įrengus pagerės transporto stovėjimo vietų situacija šiame kvartale. Šioje aikštelėje numatytos automobilių stovėjimo vietos ir neįgaliesiems.
Šiuos gatvės statybos darbus, kurių vertė 1,6 mln. eurų, ir dalį jų dengia „Lidl” kompanija, numatyta baigti per 25 mėnesius, tačiau, kaip sakė statybų vadovai, jei bus sklandus finansavimas, šį Vaižganto gatvės tęsinį įmanoma baigti ir šiemet. Taip pat šiemet manoma pradėti ir naujo prekybos centro statybą su tuneliu ir požemine automobilių stovėjimo aikštele.

Autoriaus nuotr.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas