Kokie pirmieji žingsniai yra reikalingi, norint atnaujinti daugiabutį?

Renovacijos nauda nuo 2013 metų jau spėjo įsitikinti daugiau nei 3,5 tūkst. daugiabučių gyventojų. Tiesa, dalis Lietuvos gyventojų apie daugiabučio atnaujinimą dar tik svarsto, tad aktualu žinoti, nuo ko pradėti ir kaip inicijuoti renovacijos procesus.

Kai būsto renovaciją inicijuoja patys gyventojai, už procesą tampa atsakingas namo valdytojas. Juo gali būti tiek bendrijos pirmininkas, tiek gyventojų jungtinei veiklai atstovaujantis fizinis asmuo ar namą administruojančios įmonės įgaliotas žmogus.

Procesas prasideda surengus savininkų susirinkimą

Pirmasis žingsnis renovacijos link – daugiabučių butų savininkų susirinkimas, kuriame aptariamos galimybės modernizuoti namą, taip pat gyventojams turi būti sudarytos galimybės gauti atsakymus į visus rūpimus klausimus apie renovaciją.

Susirinkimo organizatorius privalo apie jį pranešti likus ne mažiau kaip keturiolikai dienų iki susitikimo. Svarbu paminėti, kad pranešime privalu nurodyti organizatoriaus rekvizitus, susirinkimo datą, laiką ir vietą, darbotvarkę. Pranešime taip pat turėtų būti nurodyta, kokiais būdais butų savininkai gali susipažinti su papildoma informacija bei iki kada galima teikti pasiūlymus, klausimus.

Svarbu nepamiršti finansinių klausimų

Dar viena svarbi detalė – pastato atnaujinimo finansinės sąlygos. Po pirmojo susirinkimo gyventojai turi būti susipažinę su informacija, kokią paramą gali suteikti valstybė, kokie žmonės turi teisę gauti šimtaprocentinę kompensaciją, bei su kitais finansavimo ypatumais.

Kad susirinkimo metu gyventojai kuo geriau suprastų visas finansines subtilybes ir gautų atsakymus į visus svarbius klausimus, dalyvauti susirinkime galima pakviesti Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) atstovą ar net finansinės institucijos specialistus. Be to, susirinkimo organizatorius pagal nustatytus teisės aktų reikalavimus privalo paruošti priimtų sprendimų protokolą.

Pradėti modernizaciją gali ir savivaldybė

Inicijuoti daugiabučio modernizacijos procesą taip pat gali ir savivaldybė, kuri pasirenka daugiausiai energijos vartojančius daugiabučius. Žinoma, savivaldybė apie renovacijos siūlymą turi pranešti daugiabučio butų savininkams ir sulaukti jų pritarimo, tada paskirti projekto administratorių – ne pelno siekiančią organizaciją arba kitą savivaldybei pavaldžią įmonę.

Tiek gyventojų, tiek savivaldybės iniciatyvos atveju, būsto modernizavimą galima pradėti tik jei jam pritarė 55 proc. namo butų savininkų. Jeigu renovaciją inicijavo gyventojai, pritarę pradėti modernizavimą, jie privalo išsirinkti projekto administratorių.

Projekto administratorius yra atsakingas už visų būsto modernizavimo etapų eigos priežiūrą, bendravimą su rangovais, techniniais prižiūrėtojais, valstybinėmis įstaigomis bei pačiais gyventojais. Jei visgi namo butų savininkai bet kurio renovacijos etapo metu supranta, kad administratorius dirba netinkamai, projekto administratorių galima pakeisti daugumos sprendimu.

Paramą gauna kriterijus atitinkantys projektai

Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programoje dalyvauti ir gauti valstybės paramą gali daugiabučiai, turintys tris ar daugiau butų, kurie buvo pastatyti pagal iki 1993 m. galiojusius techninius reikalavimus.

Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme numatoma, kad parama skiriama pastatams, kurie po atnaujinimo pasiekia B arba didesnę pastato energinio naudingumo klasę, o po renovacijos sutaupo ne mažiau kaip 40 proc. šilumos energijos sąnaudų. Kultūros paveldo objektai turi sutaupyti ne mažiau kaip 25 proc. energijos.

Iki spalio mėnesio gyventojai kviečiami teikti paraiškas atnaujinti daugiabutį, pasiekti ne mažesnę kaip A pastato energinio naudingumo klasę ir šiluminės energijos sąnaudas sumažinti ne mažiau kaip 40 proc.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas