Seimas spręs, ar leisti valstybei prisiimti 175,11 mln. eurų vertės įsipareigojimus, viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu rekonstruojant beveik prieš 30 metų nutiestą betoninį kelią iš Vilniaus į Uteną.
Seimas ketvirtadienį priėmė svarstyti atitinkamą nutarimo projektą: už balsavo 70, prieš – 1 (mišriai Seimo narių grupei priklausantis Naglis Puteikis), susilaikė 16 parlamentarų. Projektas Seime bus svarstomas skubos tvarka ir toliau dėl jo bus diskutuojama birželio 18 dieną.
„Tvarkietis” Petras Gražulis piktinosi, kad už „tokią kainą galima pastatyti keturių juostų kelią”. Jis paprašė, kad projektą antikorupciniu požiūriu įvertintų Specialiųjų tyrimų tarnyba.
Susisiekimo viceministras Algis Žvaliauskas teigė, kad privačiam verslui kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija – pelningas projektas.
„To kelio reikėjo keli metai atgal. Baisu pagalvoti, kaip reiks pragyventi dar keletą žiemų, kai tokia kelio danga, kaip reikės važinėti ir prižiūrėti”, – teigė viceministras.
A. Žvaliauskas tvirtino, kad siūloma įsipareigojimų suma valstybei nėra per didelė: „Tai reali kaina”.
Jei rangovo konkursas bus paskelbtas greitai ir nebus skundžiamas teismams, darbus ketinama pradėti 2016 metų pradžioje. Numatoma rekonstruoti 58 kilometrų ruožą, o prižiūrima bus 72,2 kilometro (kelio ilgis – 93,65 km).
Viešosios ir privačios partnerystės projektas truks 13 metų: 3 metai skiriami atnaujinimo darbams, o dar 10 metų – kelio priežiūrai. Pernai skaičiuota, kad kelio statyba turėtų kainuoti 61,44 mln. eurų (be PVM), o viso projekto vertė siektų 175,11 mln. eurų.
Kelių direkcijos duomenimis, 1985 metais pastatyto kelio, kurio danga pagaminta iš cementbetonio, priežiūra nuolat brangsta, nes danga yra sutrūkinėjusi, atsinaujina jos plyšiai, deformuojasi siūlės.
Šis projektas būtų jau antras, vykdomas viešosios ir privačios partnerystės būdu. Pirmasis toks projektas yra Palangos aplinkkelis, kuris gegužės pradžioje jau atidarytas eismui.
lrytas.lt inf. ir nuotr.