Visi esame persisotinę mums įvairiais būdais brukamos reklamos, bet, jei esate verslininkas ir ieškote, kaip efektyviausiai populiarinti savo verslą, produktą ar paslaugą, pagalvokite apie paprastumą – brošiūros, lankstinukai ir informaciniai plakatai. Šie, atrodytų, pasenę reklamos būdai iš tiesų yra efektyvumas, kuris slypi paprastume, ir yra laiko patikrinti reklamos platinimo kanalai.
Kodėl „popierinė” rinkodara vis dar yra veiksminga?
Reklamos mus pasiekia internete, televizijoje ar per radiją. Paprastai mes patys negalime pasirinkti – ji mums tiesiog įbrukama ir mes ją nesąmoningai priimame, bet ar tokia reklama mus paveikia teigiamai ir skatina įsigyti reklamuojamą produktą ar paslaugą?
Pastebima tendencija, kad žmonės išsiilgsta spausdinto turinio. Žmonėms smagu gauti patrauklias, spalvingas, spausdintas brošiūras ar lankstinukus, kuriuos galės parsinešti namo, pasidėti ant lentynos ar prie lovos ir pavartyti bet kada, kai bus tam pasiruošę – savo noru, skyrę laiko įsisavinti pateikiamą medžiagą. Įprastai siūlomas lankstinukas ar brošiūra mielai priimami, net jei tuo metu potencialus klientas jų nevartys ir neskaitys – greičiausiai parsineš namo, kur jas pamatys ir jo šeimos nariai ar artimieji.
Brošiūros ir lankstinukai yra ir praktiškas reklamos būdas, kadangi jūs patys nusprendžiate, kam įteiksite ir kam platinsite šią spausdintą reklamą, t. y. galite ją platinti tik savo paslaugos ar produkto tikslinei auditorijai.
Rinkodara – tai ne viena priemonė. Jūsų tikslas – pritraukti naujus ir išlaikyti jau esamus klientus. Taip, internetinė rinkodara gali padėti jums tai padaryti, bet tik tuo atveju, jei ją naudosite kartu su kitais taktiniais įrankiais. Šimtai ar net tūkstančiai potencialių Jūsų klientų ar partnerių labai atidžiai vertina prekės ar paslaugos tiekėjus ir yra labai atsargūs dėl svarbaus verslo sprendimo ar brangios prekės pirkimo iš, galimai, dar nežinomo internetinio (ar ne tik) tiekėjo. Tai viena iš priežasčių, kodėl kiekvienas verslas turi derinti savo reklamos kanalus, pasitelkdamas tiek internetinę reklamą, tiek spausdintą pardavimo literatūrą, skirtą potencialiems klientams.
Spausdinta reklama išlieka labai populiariu komunikacijos kanalu kone visoms įmonėms, nes tam tikrai atvejais nėra geresnio reklaminio sprendimo, kaip lankstinuko ar plakato spausdinimas. Net įmonės, vykdančios veiklą išskirtinai tik internete, žino apie spausdinto reklaminio turinio galią ir kaip jis gali padėti plėsti verslą ir skatinti pardavimus.
Nors internetas yra didžiulė bendravimo ir viešinimosi priemonė, ji neturi tokio asmeninio pojūčio, kurį teikia atspausdinta reklama. Žmonės vis dar vaikšto į parduotuves, prekyba nevyksta išskirtinai tik internetu, nors taip ir plyšauja visi tendencijų specialistai. Tiesioginis kontaktas daugumai žmonių vis dar svarbus ir patogus – tokios pačios taisyklės galioja ir spausdintai reklamai, todėl išnaudokite jos galimybes. Žmonės tikisi, kad rimta kompanija turės jiems prieinamos spausdintinės informacijos.
Jei norite klientams atrodyti kaip rimtas verslas, informaciją apie savo prekes ir paslaugas pateikite ne tik savo internetinėje svetainėje, bet ir brošiūrose ar lankstinukuose. Potencialūs klientai nori, kad spausdintinė medžiaga atsidurtų jų biuruose ar namuose ir ją būtų galima skaityti laisvu laiku. Per spausdintinę medžiagą jūs galite nukreipti klientus į savo svetainę, tačiau brošiūra ar lankstinukas kuria asmeninį ryšį su jūsų klientu, paaiškina, ką gali jūsų produktas ar paslauga ir kodėl jie turėtų kreiptis tik į jus.
Brošiūros, lankstinukai, plakatai taip pat palaiko kitokius reklamos būdus: naujienlaiškius, siunčiamus el. paštu, internetines reklamas ir ne ką prasčiau gali būti naudojami kaip pardavimo įrankiai. Trumpai tariant, gera spausdinta reklama – parduoda. Žinoma, tik todėl, kad žmonės praeis pro jūsų lankstinukus, brošiūras ar plakatus, dar nereiškia, kad jie į juos atkreips dėmesį. Lankstinukai ir plakatai yra veiksmingos komunikacijos priemonės, tačiau tik tuo atveju, jei jos yra sukurtos atidžiai ir apgalvotai.
Kaip ir bet kuris kitas paslaugos ar produkto reklamos būdas, šis taip pat turi būti gerai ir kokybiškai atliktas. Lankstinukų spausdinimas turėtų būti patikėtas profesionalams, o ne spausdintas jūsų spausdintuvu, ant paprasto balto popieriaus. Brošiūrų spausdinimas taip pat turi būti kokybiškas, brošiūra turi būti tinkamai sumaketuota ir maloni bei patraukli klientui. Reklaminiai plakatai geriausiai veikia, jei yra demonstruojami lygiagrečiai su dalijamais lankstinukais.
Visas popierinės rinkodaros gudrybes ir patarimus dėstome žemiau.
Reklaminio lankstinuko spausdinimas:
Jūsų produkto ar paslaugos lankstinukas bus efektyvus ir pasieks Jūsų tikslinę auditoriją, jeigu bus tinkamai paruoštas. Lankstinuko tikslas yra pritraukti potencialų klientą. Kaip ir kiti pardavimo ir rinkodaros veiksmai, lankstinuko tikslas yra identifikuoti klientui jo problemą ar ieškomą sprendimą ir leisti jam suprasti, kad jūs ar jūsų paslauga tą problemą išspręs ir suteiks reikiamą paslaugą ar produktą.
Ko reikia sėkmingam informaciniam lankstinukui?
- Norite, kad jūsų reklamos priemonė atkreiptų žmonių dėmesį – lankstinuko spausdinimui nenaudokite standartinio balto popieriaus. Naudokite ryškias, gyvas ir linksmas spalvas, kad atkreiptumėte kliento dėmesį į savo siunčiamą pranešimą.
- Lankstinuko tikslas – parduoti. Lankstinuke pabrėžkite, kokią problemą galite išspręsti klientui savo paslauga ar produktu. Pavyzdžiui: „Namus užpuolė kenkėjai? Mes galime jų atsikratyti per kelias valandas. Ne problema!”
- Naudokite paskatas / terminuotas akcijas, kad žmonės į jus kreiptųsi tuoj pat. Pavyzdžiui: „Kreipkitės iki gruodžio 10 d. ir gaukite 20 % nuolaida mūsų įprastinei kainai!”
- Lankstinuke pridėkite savo klientų atsiliepimų – tai labai veiksminga. Nurodykite savo kvalifikaciją, jei turite sertifikatų ar svarbių vietinių ar tarptautinių įvertinimų – įtikinkite klientą, kad jam verta rinktis jus, o ne jūsų konkurentus.
- Dar viena gera idėja yra paskatinti gavėjus dalytis jūsų lankstinuku. Įrašykite: „Jei jums nereikalingas mūsų produktas ar paslauga, prašome perduoti mūsų skrajutę tiems, kam, jūsų nuomone, galime padėti.” Maloniai nustebsite, kiek tai gali atnešti naudos.
- Reklaminio lankstinuko spausdinimo procese nepamirškite jo antrosios pusės. Išnaudokite šią erdvę – pateikite specialių pasiūlymų, akcijų, daugiau atsiliepimų, paskatų ir t. t. – jūsų laisvė kūrybai.
- Išmėginkite įvairius lankstinuko formatus, antraštes, skirtingus spausdinimo popierius, popieriaus spalvas – stebėkite, kurie suveiks geriausiai. Geriausiu atveju – derinkite lankstinuko dizainą ir toną kartu su kitomis lygiagrečiai vykdomomis reklaminėmis priemonėmis – tiek virtualiomis, tiek spausdintinėmis. Panašaus stiliaus ir tematikos priemonės veikia geriau, nes klientams sukuria tendencingai matomą ryšį.
Plakatai:
Greičiausiai savo įmonę reklamuojate reklaminiais blokeliais internete, turbūt turite ir savo internetinę svetainę – bet, jei norite išpopuliarinti savo įmonę ir jos paslaugas virtualioje erdvėje naudodamiesi tik internetinės rinkodaros įrankiais, – pakliūnate į didžiulės konkurencijos ir dažnu atvejų nemažų išlaidų sūkurį. Internetinė reklama dažnai yra erzinanti, ją norisi kuo greičiau išjungti ir pasiekti reikalingą turinį – taip sukuriama nesąmoninga antipatija reklamuojamam prekės ženklui, kuris trukdo perskaityti straipsnį ar peržiūrėti internetinį klipą. Bet ar pastebėjote, kaip atidžiai kartais nužvelgiame ir nagrinėjame mieste plakatų pavidalu iškabintą reklamą? Grįžkime prie spausdintos rinkodaros priemonių galimybių – išnaudokime plakatus.
Tiesą sakant, lankstinukai ir plakatai turėtų būti maketuojami ir spausdinami kartu, kad papildytų vienas kitą – kaip viena bendra reklaminė kampanija. Plakatai paprastai yra gana dideli, kad juos būtų galima pastebėti iš didesnio atstumo, ir efektyvūs, nes sugeba išlaikyti kliento dėmesį. Paprastai jie pasižymi ryškiomis spalvomis arba išskirtinėmis nuotraukomis, kad patrauktų kliento akis, kitaip nei lankstinukai, kurie yra maži, bet juose yra šiek tiek daugiau tekstinio turinio. Kai šios priemonės naudojamos kartu – klientai turi daugiau galimybių įsiminti jūsų įmonę ir teikiamas paslaugas bei parduodamas prekes.
Plakatai ir lankstinukai gali būti demonstruojami ar dalijami beveik visur, o tai reiškia, kad yra daugybė vietų, kuriose galite pasireikšti ir išplatinti savo reklaminę medžiagą. Laukiamieji verslo centruose ar kitose įstaigose yra puiki vieta tiek demonstruoti plakatus, tiek dalyti ar palikti lankstinukus. Plakatai turėtų būti įsimenami ir įspūdingi, o didesnį informatyviojo teksto kiekį palikite lankstinukams. Veiksmingiausia naudojant šias dvi rinkodaros priemones kartu – klientams ant plakato turėtų būti atvaizduojamas pranešimas, kuris sudomintų paimti lankstinuką, kad sužinotų apie jus daugiau.
Kitas didelis privalumas yra tai, kad plakatų ir lankstinukų gamyba nėra brangi. Plakatų gamyba ir maketavimas yra nesudėtingas ir nebrangus procesas. Lankstinukų spausdinimas ir maketavimas gali remtis pagrindinio reklaminio įrankio – plakato dizainu ir kainuos dar mažiau, o galutinis rezultatas – lanksti, dalijamosios spaudos reklamos dalis, dėl kurios įgysite daugiau klientų.
Būtinai įvertinkite ir pagalvokite ir apie savo prekės ženklą. Jei jis nesuderinamas su lankstinuku ir plakatu, skelbimas greičiausiai nebus sėkmingas, nes vartotojai negalės pastebėti ryšio. Paprastai prekės ženklą sudaro įmonės logotipas arba pavadinimas konkrečiose spalvose, kuriuos vėliau galima atpažinti ir prisiminti. Atsižvelgiant į tai, kad prekės ženklas bus atspausdintas ant kelių skirtingų spausdintos reklamos priemonių, tai gali veiksmingai skatinti verslą ir paskatinti klientus užmegzti sąmoningą ryšį tarp prekės ženklo ir įmonės teikiamų paslaugų ar prekių.
Kitas dalykas, kurį reikia prisiminti, yra tikslinė auditorija. Nors lankstinukai ir plakatai turėtų būti sumaketuoti pagal tai, ką jais norima pasakyti ir kur jie bus vaizduojami ir dalinami, svarbu, kad jų stilius ir pranešimo tonas būtų panašūs. Jei auditorija yra konkretaus amžius arba turi tam tikrą profesiją, įsitikinkite, kad tiek plakatai, tiek lankstinukai yra atitinkamai sumaketuoti ir pritaikyti, kad tiksliniai klientai labiau atkreiptų dėmesį.
Žinoma, nors kūrybinė laisvė jūsų rankose, yra dalykų, kurių reikėtų vengti spausdinant lankstinukus ir plakatus. Atsižvelgiant į jūsų tikslinę auditoriją, gali būti tam tikras būdas, kaip pateikti reklaminį turinį ant spausdintos reklamos priemonių. Nors tonas turi būti nuoseklus, svarbu vengti nereikalingų ar per daug nuvalkiotų frazių, nes tai primins klientui, kad jie skaito reklamą. Tai taip pat galioja ir techniniam žargonui. Nors rinkodaros specialistai gali manyti, kad jų tikslinė auditorija turės tam tikrą įmonės veiklos supratimą, jie turėtų įsitikinti, kad tonas yra informatyvus, bet paprastas ir neturi per daug techninių terminų.
Apibendrinant, tiek plakatai, tiek lankstinukai yra naudingi norint savo reklamą perduoti klientams, o kai šios priemonės naudojamos kartu – efektyvumas didėja, nes jie puikiai papildo vieni kitus. Spausdintas lankstinukas ar plakatas dažnai yra efektyvesnis nei virtualus skelbimas ar naujienlaiškis el. paštu, kurį galima lengvai ištrinti ar uždaryti neįsigilinus į jo nešamą žinutę.
Svarbiausias dalykas, kurį reikia prisiminti kuriant plakatus ir skrajutes, naudojamus tuo pačiu metu, yra nuoseklumas. Tai svarbu bet kokiam prekės ženklui, nes jis skatina profesionalumą ir kokybišką reklamą. Įspūdingas dizainas, kuris aiškiai perteikia pranešimą, yra efektyvus tiek lankstinuke, tiek plakate.
Brošiūros:
Kaip paruošti brošiūrą, kuri padės palaikyti jūsų internetinės rinkodaros pastangas ir padidinti pardavimus?
Kodėl brošiūros yra svarbios rinkodarai apskritai?
Brošiūra yra informacinė rinkodaros priemonė, skirta klientui, įprastai susidedanti iš kelių atspausdintų ir susegtų lapų. Šis įrankis yra ypač svarbus ir naudingas smulkiajam verslui.
Brošiūros puikiai papildo internetinės ar kitos spausdintinės reklamos įrankius – jose įprastai pateikiama naudinga ir įdomi informacija apie jūsų teikiamas paslaugas ar prekes. Dažnai jos platinamos mažmeninės prekybos parduotuvėse ar biuruose, kuriuose yra daug potencialių klientų srauto. Taip pat brošiūros dažnai randamos įmonių būstinių laukiamuosiuose, kur labai svarbu laukiantiesiems pateikti daugiau informacijos apie įmonės veiklą. Greičiausiai laukdami eilėje banke pastebėjote, kad ten gausu brošiūrų apie kiekvieną finansinių produktų kategoriją, kurias turbūt vartėte ir patys. Rinkodaros specialistai taip pat dalija brošiūras prekybos parodose ar pristatymuose potencialiems klientams ar verslo partneriams.
Kaip ir kitos rinkodaros priemonės, brošiūros geriausiai veikia tada, kai yra derinamos su kitais komunikaciniais kanalais. Puikus pavyzdys – informaciniai ir reklaminiai rinkiniai žiniasklaidai. Žiniasklaidos rinkiniai – tai fiziškai pateikiami įmonės ar produkto informacijos paketai, siunčiami žiniasklaidos priemonėms, siekiant platinti istorijas arba naujienas apie jūsų verslą. Brošiūra suteikia gerą įmonės veiklos ar produktų apžvalgą. Į vadinamuosius žiniasklaidos paketus taip pat galite įtraukti dovanų, pvz., marškinėlius su įmonės logotipu, šūkiu ir pan. Brošiūros suderinimas su materialiais objektais, kurie gavėjui suteiks teigiamų emocijų, gali pritraukti daugiau dėmesio.
Brošiūros suteikia daug daugiau informacijos apie įmonę ar jos produktus nei kitos spausdintos medžiagos reklamos įrankiai, pavyzdžiui, skelbimai laikraščiuose, žurnaluose ar lankstinukuose. Įsivaizduokite – turite galimybę pateikti klientui ar partneriui spaudinį su spalvingu pirmuoju puslapiu ir, sakykime, penkiais atskirais informacijos apie produktus ir paslaugas skyriais. Pirmame turinio lape galite įdomiai pateikti įmonės istoriją ir įtraukti klientą ar partnerį skaityti toliau palikdami intrigą. Paprastai į brošiūras įtraukiami kuponai su specialiais pasiūlymais ir nuolaidomis, kurie skatina greitus pardavimus.
Dėl nedidelių brošiūrų gamybos išlaidų, palyginti su kitomis rinkodaros priemonėmis – jas būtina turėti tiek mažai, tiek didesnei įmonei. Įprastai spaustuvės taiko nuolaidas klientams, kurie užsisako didelius kiekius spaudinių, todėl kuo daugiau užsisakote brošiūrų, tuo pigesnė bus jų vieneto kaina. Dažna įmonė dalyvauja prekybos ar verslo parodose, siunčia brošiūras klientams ir partneriams, turi jų savo būstinėse, todėl verta turėti didesnį brošiūrų kiekį – taip tik sutaupysite ir visada turėsite jų po ranka, jei prireiktų.
Brošiūra perteikia daug išsamesnį pranešimą, nei galėtumėte publikuoti televizijos reklamoje ar internetiniame reklamos blokelyje.
Sėkminga rinkodara turi būti vykdoma skirtingomis priemonėmis. Net jei didžiąją laiko dalį praleidžiame internete – vis dar mėgstame ir spausdintą turinį. Būtinai išnaudokite lankstinukų, plakatų ir brošiūrų teikiamas galimybes ir stebėkite savo verslo augimą.
Parengta bendradarbiaujant su IRV spaustuve (www.irv.lt)