Lapkričio 14 dieną Utenos Rapolo Šaltenio progimnazijoje vyko jau tradicija tampanti „Išmanioji kūrybos laboratorija“, kurioje bendradarbiavo Rapolo Šaltenio progimnazijos NVŠ (neformalaus vaikų švietimo) „Išmanieji tyrinėtojai“ ir Krašuonos progimnazijos NVŠ „IT kūrybinės dirbtuvės“ mokiniai. Išmaniai suskirsčius mokinius poromis, jie susipažino, sprendė rebusus, iPAD planšetiniais kompiuteriais kūrė vaizdų koliažus ir rezultatais pasidalijo su draugais.
Inovatyviausia ir labiausiai mokiniams patikusi buvo antroji laboratorijos dalis, kurios metu išmanieji tyrinėtojai konsultavo renginio svečius ir kartu kūrė programas micro:bit kompiuteriukams. Micro:bit yra mažytis programuojamas kompiuteris, sukurtas taip, kad mokytis būtų lengva, įdomu ir linksma. Juos pagal projektą „Po mikrokompiuterį visiems Lietuvos vaikams“ gavo visos Utenos mokyklos šios iniciatyvos Utenoje globėjo Utenos rajono mero Alvydo Katino dėka. Smagu buvo žaisti pačių sukurtus žaidimus ir kurti muziką, kūrybiškai ir prasmingai tyrinėti, bendradarbiauti, diskutuoti. Mikrokompiuteris – inovatyvus būdas vaikams pradėti kurti technologijas, skatinti mokinius domėtis programavimu, robotika, ugdyti loginio mąstymo įgūdžius. Minėtose mokyklose mikrokompiuterius pirmieji išbandė labiausiai motyvuoti, technologijas mėgstantys aukščiau išvardintų NVŠ būrelių nariai. „Kaip gaila, kad mes, aštuntokai, negavome micro:bit’ų“, pasisekė šiemet penktokams,“ – kalbėjo kompiuteriukų galimybes išbandę vyresnieji.
Veiklas laboratorijoje vainikavo audringas emocijas sukėlęs tikras „Protų mūšis“. Visi klausimai buvo pateikti penkiose kategorijose vertinant nuo 100 iki 500 taškų. Komandos rinkosi tinkamą klausimą, analizavo atsakymus, o kitaip pateiktus stengėsi argumentuoti. Susumavus rezultatus išaiškėjo dvi komandos lyderės, surinkusios beveik tiek pat taškų, bet niekas neliūdėjo – juk svarbiausia šiame renginyje buvo gerai praleisti laiką, susirasti naujų draugų, patobulinti kompiuterinio raštingumo įgūdžius.
Išmanioji kūrybos laboratorija jau tampa tradiciniu renginiu, nes jos pagrindinis tikslas – inovatyvių, šiuolaikiškų technologijų panaudojimas ir taikymas, bendradarbiavimas grupėje kartu mokantis, bendrųjų kompetencijų tobulinimas.
Išmaniajai kūrybos laboratorijai užduotis rengė ir ją organizavo mobiliųjų įrenginių naudojimo ugdyme konsultantės, NVŠ veiklų vadovės, Rapolo Šaltenio progimnazijos
IT mokytoja Jolita Kraujalienė ir Krašuonos progimnazijos IT mokytoja Jolanta Baronienė.
Rapolo Šaltenio progimnazijos inf.