Aukštaitijos keliuose – istorinių automobilių fiesta

Savaitgalį finišavo „Istorinių automobilių festivalis Utenos krašto keliais“, kuriame dalyvavo 38 ekipažai, o skirtingų metų gamybos, skirtingų markių ir modelių daug šilto ir šalto matę, tačiau ir šiandien visomis vaivorykštės spalvomis tviskantys automobiliai džiugino Aukštaitijos gyventojus ir atvykusius svečius.

Karolio Seneckio nuotr.

Riedėjo ir 65-erių senoliai

Seniausią, 1960 metais pagamintą „Volvo Amazon“, vairavo Rolandas ir Jokūbas Setkauskai.

Nedaug švedų gamybos „Volvo“ nusileido ir Gintaro Tūzo su Vaidu Stundža 1962 metais Amerikoje gimęs „Cadillac Devile“, metais jaunesnis Rolando ir Aistės Masilionių „Volvo 1800S“, 1964 m. Vokietijos konstruktorių kūrinys „Volkswagen Kaefer Cabrio“ ir dauguma panašių šio renginio dalyvių, kuriuos be jokių išlygų galima būtų vadinti mūsų istorinio ir kultūrinio paveldo eksponatais.

„Dievulėliau, kokie jie seni, stebėtinai gražūs ir vis dar važiuoja!“ – tai bene tiksliausias „Istorinių automobilių festivalio Utenos krašto keliais“ techninio parko apibūdinimas, kurį ištarė vienas uteniškis, atėjęs pažiūrėti renginio starto.

Pateikė naujovių

Bemaž du dešimtmečius VšĮ „Saugus ratas“ rengiami istorinių automobilių festivaliai retai apsieina be naujovių. Buvo jų ir šiemet.

Didžiausia naujiena be jau įprastų „Yongtimer“ ir „Oldtimer“ laikytina atsiradusi dar viena klasė – turistinė. Todėl nenuostabu, kad norą varžytis joje pareiškė net devyni ekipažai, vairuojantys istorinius automobilius, tačiau dėl įgūdžių stokos, galbūt, dar nedrįstantys mesti pirštinę labiau patyrusiems.

Naujai įvestos turistinės klasės visą nugalėtojų pakylą užėmė varžybų šeimininkai uteniškiai.

Didžiausių aplodismentų susilaukė devynių ekipažų varžytuves laimėjusios, „Volkswagen Passat“ vairavusios Eimanta Skardžiuvienė su Benita Surgailyte, aplenkusios Vaidą Morkūną ir Mindaugą Katiną („Mercedes Benz 300D“) ir trečiąją prizinę vietą iškovojusius G. Tūzą su V. Stundža („Cadillac Devile“).

Istorinių automobilių festivalio dalyviai varžėsi ir dėl dviejų vardinių taurių, kurias įsteigė Utenos rajono savivaldybės meras Marijus Kaukėnas ir TÜV Nord vadovas Domas Sidaravičius.

„Džiaugiuosi, kad Uteną praturtino ir į visą Aukštaitijos krašto kultūrinį gyvenimą įnešė naujų spalvų ką tik praūžęs istorinių automobilių festivalis“, – įteikdamas savo taurę jos laimėtojams Donatui Ragauskui su Žilvinu Stoniu, su BMW 518i greičiausiai ir be baudų įveikusiems net dvi slalomo rungtis, kalbėjo M. Kaukėnas.

Jis patikino, jog apsisprendimas rengti šį festivalį, kurio centru taptų Utena, tetrukęs trumpiausiai, vos penkias minutes, ir jie su VšĮ „Saugus ratas“ vadovu Valdu Juozu Vilūnu paspaudę rankas.

M. Kaukėnas festivalio dalyviams prisipažino, jog savo garaže laiko net du istorinius motociklus ir laukia progos išvairuoti juos į trasą. Galbūt kitąmet, kai ne taip lis…

D. Sidaravičius TÜV Nord taurę įteikė pirmiesiems jos laimėtojams – Ignui Giedraičiui ir Matui Mikulėnui, vairavusiems prabangųjį „Jaguar XJS“.

Nelinkę nusileisti vienas kitam varžovai

„Atėjau, pamačiau, nugalėjau“ – šis posakis, priskiriamas Gajui Julijui Cezariui, ko gero, gyvas tik mitologijoje. Dar neteko girdėti, jog automobilių sporte laimėtų debiutantas.

Todėl ir „Istorinių automobilių festivalio Utenos krašto keliais“ pagrindiniais favoritais laikyti mažne nuolatiniai šio renginio dalyviai, sukaupę daugiausia patirties.

„Prieš pusmetį mano darytame interviu Linas Žvinakevičius teigė į garsųjį Monte Carlo ralį išvykstąs jį laimėti. Tąsyk jam nepavyko tesėti pažado, tačiau šiandien jis puikiai įrodė ambicijų pagrįstumą“, – įteikdamas pagrindinį prizą – naujas „Goodyear“ padangas, kuriomis buvo „apauti“ daugelis istorinių automobilių, ir kitus prizus „Yongtimer“ klasės ir viso festivalio absoliučiam nugalėtojui L. Žvinakevičiui, kalbėjo renginio organizatorius V. J. Vilūnas.

„Didžiausias džiaugsmas, kad pirmąkart man pavyko nugalėti su sese Evelina, – spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė laimėtojas. – Evelinos indėlis tikrai didelis, nes tokiame renginyje sėkmei daro įtaką ne greitis, o labai tikslus organizatorių užduočių įvykdymas. Džiaugiuosi, kad sesuo nedarė klaidų ir mūsų finišas su BMW535i buvo tikrai sėkmingas“.

Nugalėtojas akcentavo, jog tai buvę sunkiausios jų laimėtos varžybos, nes renginio lygis kasmet kyla, čia rungiasi daug pajėgių, vienas kito vertų varžovų, nelinkusių sudėti ginklų iki pat finišo.

Ekipažo iš Dzūkijos sėkmės vertę dar labiau didina, jog ji pasiekta nelengvomis sąlygomis, merkiant lietui.

Antrąja vieta ant „Yongtimer“ klasės nugalėtojų pakylos džiaugėsi Artūras Stelionis ir Dovydas Katkus, vairavę BMW E21, o trečiąja – Evaldas Augutis ir Feliksas Krivickij, į finišą atvažiavę su „Opel Ascona“.

„Tokiose varžybose, kaip šios, sklandus šturmano darbas lemia, sakyčiau, 90 proc. sėkmės“, – pagyrų sau nešykštėjo vienu geriausių šturmanų tituluojamas F. Krivickij. – Renginys labai patiko, o ypač sklandi jo organizacija ir unikali galimybė susipažinti su vis naujais Lietuvos kampeliais“.

Trečiosios vietos prizininką ypač sužavėjo Gražutės regioninio parko lankytojų centre surastas Vidos Žilinskienės „Jūrų muziejus“, kuriame sukaupta unikali jūros gyvūnų, spalvingųjų koralų, kriauklių, suvenyrų ir fosilijų kolekcija.

„Kas gali likti abejingas taip netikėtai atrastam, bene labiausiai nuo vandenyno nutolusiam šiam jūrų muziejui?“ – stebėjosi F. Krivickij.

Seniausių, „Oldtimer“ automobilių klasėje pergalę iškovojo „Volvo 242“ vairavę Vėjūnas Toleikis su Ignu Pumpučiu.

Nugalėtojai pranoko Julių Šimkų ir Egidijų Karmoną (SAAB 96“) ir trečiuosius prizininkus Rolandą ir Jokūbą Setkauskus, vairavusius seniausią renginio automobilį „Volvo Amazon“.

„Nors netapome prizininkais, tačiau renginys labai patiko, ir mes vyru Žydrūnu tikimės, jog dalyvausime jame dar ne kartą“, – kalbėjo šeimyninio Jatautų ekipažo, važiavusio su „Honda Legend“, šturmanė Ina.

Jatautus labiausia sužavėjo ne slalomai ar tikslaus pravažiavimo rungtys, o pažintinės atrakcijos, kuriomis siekta kiek atpalaiduoti dalyvius nuo kausčiusios įtampos. Vienos jų – orientacinės lenktynės vežimėliais užrištomis akimis.

„Nors jų nelaimėjome, tačiau įspūdžių – į valias“, – džiaugėsi Ina Jatautienė.

Sutelktomis pastangomis

Įteikęs apdovanojimus nugalėtojams ir prizininkams festivalio organizatorius, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas V. J. Vilūnas padėkojo rėmėjams ir bendraminčiams, kurių dėka tokie renginiai tampa prasmingi ir įgauna platesnį skambesį.

„Kiekvieno jų indėlis, pradedant meru M. Kaukėnu, TÜV Nord vadovu D. Sideravičiumi ir kitais – svarus ir reikšmingas, suteikęs sklandžią renginio atmosferą“, – sakė V. J. Vilūnas.

Nugalėtojams ir prizininkams „Istorinių automobilių festivalį Utenos krašto keliais“ primins ne tik iškovotos vietos ir pelnyti originalūs prizai, bet ir specialiosios „Liqui Molly“ alyvos, geriausiai tinkančios būtent istorinės technikos motorams, bei kitos rėmėjų dovanos.

Istorinių automobilių festivalio spaudos centro inf.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Indraja

Įvairenybės

Jaunimas