Pirkėjams svarbiausia – patogumas ir mažos kainos

Lietuvoje atlikti pirkėjų tyrimai atskleidė, kad renkantis parduotuvę žmonėms svarbiausi kriterijai yra galimybė apsipirkti vienu ypu, kainos ir kokybės santykis, maloni aplinka, asortimentas bei nuolatinė prekių pasiūla.

Dėmesys ne tik kainai, bet ir kokybei

Tokius svarbiausius apsipirkimo kriterijus atskleidė tyrimų bendrovės „Nielsen Lietuva” 2018 metais atliktas Lietuvos pirkėjų tyrimas.
„Nors visais būdais vartotojas ir bando išleisti mažiau, kokybės kartelė auga”, – tvirtino „Nielsen Lietuva” verslo plėtros ir įžvalgų skyriaus vadovė Baltijos šalims Daiva Buckonytė.
Anot jos, 57 proc. pirkėjų teigia, kad kasdienis apsipirkimas jiems įprasta rutina. Nuo to esą visiškai pabėgti būtų sudėtinga. Jei neiname į parduotuvę kasdien, tai užsukame kas antrą ar kas trečią dieną. Tai užima dalį gyvenimo. „Žmonės visame pasaulyje prekybos vietose ieško patogumo. Patogumas gali būti išreikštas skirtingais būdais”, – kalbėjo D. Buckonytė.
Anot jos, visi pirkėjai nori sutaupyti, visi ieško mažų kainų, tačiau europiniame kontekste lietuviai išsiskiria tuo, kad negali pasakyti, kokios yra jų perkamiausių produktų kainos.
„Kalbant apie visą kainų suvokimo foną, lietuviai tikrai išsiskiria Europoje – net 99 proc. jau kelintus metus iš eilės teigia, kad kainos auga. Tačiau vis dar esame ta šalis, kurioje pirkėjai nuoširdžiausiai prisipažįsta nežinantys, kas kiek tiksliai kainuoja. Atrodytų, turėtumėm būti kaip vengrai ar čekai, kurie taip pat susirūpinę kainų kilimu, tačiau šioje srityje esam mažiau racionalūs, nes paprasčiausiai negalime įvardyti, kas kiek kainuoja”, – teigė D. Buckonytė.

Geros akcijos – dar ne viskas

Atlikto tyrimo išvadas patvirtino ir kalbinta uteniškė Zita K. Moteris atskleidė, kad parduotuvėse stengiasi lankytis kas tris dienas, o pagrindiniam apsipirkimui renkasi tuos prekybos centrus, kuriuose gali rasti ne tik geras akcijas, bet ir visus būtiniausius produktus už gerą kainą.
„Lankydamasi įvairiose parduotuvėse visada ieškau galimybių sutaupyti. Tačiau po darbo skirtingų parduotuvių lankymui ir mažiausių kainų paieškai lieka mažai laiko, o savaitgalį norisi praleisti su šeima. Todėl man svarbu, kad pasirinktoje parduotuvėje galėčiau visada rasti mažas perkamiausių produktų kainas”, – savo apsipirkimo lūkesčiais dalijosi uteniškė Zita.
Moters teigimu, per mėnesį maisto produktams išleidžia nuo 150 iki 200 eurų, o didžiąją jos pirkinių krepšelio dalį sudaro šviežias maistas. Ji tvirtina, kad akcines prekes renkasi gan dažnai, tačiau taip pat nori žinoti, kad jos lankomoje parduotuvėje kainos būtų mažos ir nereikėtų blaškytis po kitus prekybos centrus.
„Geros akcijos – nėra viskas. Labai svarbu, kad pasirinktoje parduotuvėje būtų geras asortimentas ir nuolatos rasčiau mažas kainas. Man į akis krito „Maximos” parduotuvėje prie kai kurių prekių iškabintos geltonos etiketės, pavadintos „Mažos kainos garantija”. Išsiaiškinau, kad tai nėra trumpalaikė akcija, bet nuolatos vykdoma iniciatyva, kurios metu „Maxima” tikrina tokiomis etiketėmis pažymėtų produktų kainas kituose prekybos centruose, o jei randa mažesnes – jas irgi sumažina.
Iš pradžių netikėjau, kad tai daroma nuosekliai. Bet lankydamasi įvairiose parduotuvėse įsitikinau, kad „Mažos kainos garantijos” prekes tikrai galima įsigyti nebrangiau nei kitose parduotuvėse.
Tai labai patogu – kadangi geltonomis etiketėmis pažymėta daugelis mano mėgstamų maisto produktų, man nebereikia gaišti laiko, blaškantis po kitas parduotuves. Dabar visada žinau, kad „Maximoje” rasiu ir gerą asortimentą, ir mažas kainas. Tereikia surasti geltonas „Mažos kainos garantijos” etiketes”, – teigė pašnekovė.

Pirkėjai sutaupo

Pasak prekybos tinklo „Maxima” atstovų, kainų tikrinimo ir mažinimo iniciatyva „Mažos kainos garantija” vyksta jau beveik dvejus metus, o pirkėjai pajuto jos naudą ir sutaupė lėšų.
„Kainų tikrinimą pradėjome 2017 metų pradžioje, o nuo 2018 metų rugsėjo mėnesio tikriname jau net dviejų tūkstančių perkamiausių prekių kainas didžiuosiuose prekybos tinkluose. Net pusė iš tų prekių – lietuviškos.
Viskas labai paprasta – jei randame kampanijoje dalyvaujančios prekes pigiau, iš karto mažiname kainą savo parduotuvėse. Taip laimi mūsų pirkėjai – jiems nebereikia blaškytis po skirtingas parduotuves, ieškant mažiausios kainos. Skaičiuojama, kad nuo 2018 metų rugsėjo mėnesio pabaigos iki 2019 vasario mėnesio vidurio pirkdami šios kampanijos etiketėmis paženklintas prekes pirkėjai sutaupė per 1,9 mln. eurų”, – teigė „Maximos” komercijos vadovė Vilma Drulienė.
„Mažos kainos garantijos” prekių kainas tikrina nepriklausoma ekspertų komanda, kuri ne mažiau nei du kartus per savaitę surenka informaciją apie „Maximos” ir kitų didžiųjų Lietuvos prekybos tinklų prekių kainas. Ekspertai renka ir lygina didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse siūlomų identiškų prekių, kurioms netaikomos nei nuolaidos, nei akcijos, kainas. Pavyzdžiui, įvertinama, kiek visur kainuoja 1 litras 2,5 proc. riebumo „Dvaro” pieno. Jei randama kitur pigiau, „Maximos” parduotuvėse iš karto mažinamos konkretaus produkto kainos.

„Maximos” inf. ir nuotr.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Indraja

Įvairenybės

Jaunimas