Stovėti lėtai judančioje eilėje erzina daugelį, ypač jei tuo metu kažkur skubama. Tą patį galima pasakyti ir apie lėtai įkeliamą svetainę. Niekas nenori gaišti laiko laukdamas, kol ši pasirodys naršyklėje. Atsidūrę tokioje situacijoje, dauguma lankytojų tiesiog paliks svetainę ir pereis pas konkurentus. Plačiau apie tai, kaip lėtas svetainės greitis gali pakenkti jūsų verslui, pasakojame šiame straipsnyje.
Prastos naudotojo patirties formavimas
Lėtos svetainės gali nuvilti net ir pačius kantriausius lankytojus. Skaičiai kalba patys už save: 40 proc. interneto naudotojų paliks svetainę, jei jos įkėlimas užtruks ilgiau nei 3 sekundes. Taip pat netgi 79 proc. internetu perkančių žmonių yra mažiau linkę grįžti į svetaines, kurios įkeliamos lėtai. Kalbant apie išmaniųjų telefonų naudotojus, statistika taip pat negailestinga. Remiantis „Google“ duomenimis, 53 proc. mobiliųjų įrenginių naudotojų išeitų iš svetainės, jei jos įkėlimas užtruktų ilgiau nei 3 sekundes. Nemaži nuostoliai, tiesa?
Siekiant pagerinti naudotojų patirtį, kitaip žinomą kaip UX (angl. user experience), būtina pasirūpinti dideliu svetainės greičiu. Tam labai svarbu pasirinkti tinkamą hostingo planą, kuris suteiktų jums reikiamus resursus. Žinoma, būtina atsižvelgti ir į šią paslaugą teikiančios įmonės patirtį. Aukštos kokybės hostingas Lietuvoje šiandien prieinamas itin lengvai. Jei norite jį užsisakyti, vos per kelias akimirkas tai galite padaryti spustelėję ant prieš tai pateiktos nuorodos.
Neigiama įtaka paieškos reitingams
Vertindama svetaines, „Google“ daug dėmesio skiria jų greičiui. 2010 metais paskelbtame kompanijos pranešime puslapių įkėlimo laikas buvo oficialiai įtrauktas kaip esminis svetainių reitingavimo veiksnys. Greitai įkeliamoms svetainėms „Google“ suteikia aukštesnį reitingą, kas prisideda prie didesnio paspaudimų skaičiaus ir lankytojų srauto.
Paieškos sistemos naudotojai labiau linkę spustelėti aukščiau besireitinguojančias svetaines nei esančias apačioje, o juo labiau ne pirmame puslapyje. Be to, tam, kad pagerintų naudotojų patirtį, paieškos sistemos seka laiką, kurį lankytojai praleidžia svetainėse, ir puslapių peržiūrų skaičių. Abu šie aspektai tiesiogiai susiję su UX: kuo ši geresnė, tuo ilgiau norisi pasilikti svetainėje. Svetainės, pasižyminčios dideliu lankytojų įsitraukimu ir puslapių peržiūrų skaičiumi, reitinguojamos dar aukščiau. Taigi norint pirmauti paieškos sistemos rezultatuose, didelis svetainės greitis ypač svarbus.
Mažesnis pardavimų ir konversijų skaičius
Galiausiai svetainės greitis gali turėti įtakos jūsų verslo pardavimams ir konversijoms. Neigiama patirtis formuoja prastą prekių ženklo įvaizdį. Be to, remiantis tyrimų duomenimis, netgi 44 proc. klientų bloga apsipirkimo patirtimi dalinasi su kitais potencialiais pirkėjais. Visa tai neigiamai paveikia įmonės pardavimus ir konversijas. Tačiau pasirūpinus didesniu svetainės greičiu, galima žymiai pagerinti savo rezultatus.
Tai, kad prastas interneto svetainės greitis gali neigiamai paveikti verslą, akivaizdu. Todėl šiam aspektui vertėtų skirti kuo daugiau dėmesio. Pagerinti savo svetainės greitį nėra taip sudėtinga, kaip gali pasirodyti, o rezultatas dažniausiai būna akivaizdus.