Istorinių automobilių gerbėjai džiugins Aukštaitijos gyventojus

Tapo gražia tradicija senų automobilių gerbėjams kartą ar du per metus susitikti VšĮ „Saugus ratas“ jau bemaž du dešimtmečius rengiamuose istorinių automobilių sąskrydžiuose. Artimiausias toks renginys – gegužės 24-ą Utenoje startuosiantis „Istorinių automobilių festivalis Utenos krašto keliais“, kuriame šios technikos gerbėjai ir puoselėtojai džiugins Aukštaitijos gyventojus ir pas juos atvykusius svečius.

„Istoriniai automobiliai jau riedėjo visų Lietuvos regionų keliais, – sakė pagrindinis renginio organizatorius VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas. – Norėdami, kad istorinės technikos turėtojai pamatytų vis naujus šalies kampelius, o jų gyventojai galėtų gėrėtis antram gyvenimui atgimusiais keturračiais, kasmet keičiame renginio geografiją. Pernai važiavome vaizdingais Lazdijų rajono ir Lenkijos pasienio, kur įsikūrę nemažai lietuvių, keliais, o šiemet mus pakvietė istorinių automobilių festivalio šeimininkė Utenos rajono savivaldybė, už ką jai esame nuoširdžiai dėkingi.“

V. J. Vilūnas ir pats kilęs iš Utenos, tad gimtinei tebejaučia visokeriopą simpatiją. Istorinių automobilių festivalis šį regioną atrado neatsitiktinai.

„Tą pačią dieną Utenoje vyks dar vienas išskirtinis renginys – turizmo sezono atidarymas pavadinimu „Utena. Restoranas“, kviečiantis pažinti Utenos kraštą per skonių, kultūros ir įspūdžių sintezę, – kalbėjo Utenos rajono savivaldybės meras Marijus Kaukėnas. – Tądien Utenos kultūros centro kiemelis virs jaukiu ir viliojančiu restoranu po atviru dangumi – vieta, kur gardūs kvapai, skambanti muzika ir bendrystės dvasia susipins į vieną šventę.“

Šventė lankytojus ne tik džiugins kulinariniais atradimais, bet ir kvies mėgautis gyva muzika. Scenoje pasirodys energingoji rokenrolo grupė „Big Bam Jam“ ir charizmatiškasis, neabejingas ir istorinei technikai Jurgis Brūzga su grupe.

Istorinių automobilių festivalio dalyviai gegužės 24 d. 9 val. startuos, o 18 val. finišuos Utenoje.

Šalia miesto stadiono jų laukia ir pirmoji figūrinio vairavimo rungtis, o po jos – net 200 km maršrutas per Užpalius, Tauragnus, Kirdeikius, Palūšę, Ignaliną, Dūkštą, Salaką, Daugailius, Sudeikius vėl į Uteną.

Nuolatiniai šio festivalio dalyviai jau įpratę, kad nors istorinių automobilių puoselėtojų laukia nemenko ilgio maršrutas, bet tai ne ralis ir juolab ne beatodairiškas lėkimas. Tai keletas tikslaus važiavimo rungčių, viktorinos, nauja pažintis su vaizdingiausiomis šio krašto apylinkėmis, poilsio valandėlė prie giliausio Lietuvos ežero, pažintis su Aukštaitijos nacionaliniu parku ar unikalia akmenine Salako bažnyčia, savitais Užpalių ir Dūkšto dvarais ir kt.

Istorinių automobilių festivalio dalyviai žino, jog sėkmę čia lemia ne greitis, o kuo tikslesnis organizatorių iškeltų užduočių įvykdymas. Ne veltui ir pagrindinį prizą – naujų, patikimų „Goodyear“ padangų komplektą – jų platintojai įteiks ekipažui, surinkusiam mažiausiai baudų.

Kaip jau įprasta, visi istorinių automobilių festivalio dalyviai varžysis dviejose – „Youngtimer“ ir „Oldtimer“ – klasėse. Kuriai šių klasių priklauso automobiliai, padės nustatyti pagrindinė renginio partnerė UAB „Tuvlita“, priklausanti tarptautinei TÜV NORD įmonių grupei.

„Norėdama prisidėti prie automobilių paveldo puoselėjimo Lietuvoje „Tuvlita“ tapo istorinių automobilių festivalio partnere, – sakė Vilniaus techninės apžiūros centro vadovas Tomas Bagdanavičius. – Mūsų bendradarbiavimas su festivalio organizatoriais – natūrali veiklos tąsa, nes jau penktus metus atliekame istorinių motorinių transporto priemonių pripažinimą ir padedame išsaugoti svarbią transporto istorijos dalį ateities kartoms.“

Istorinių automobilių savininkams, festivalio dalyviams pertraukėlių metu bus įdomu detaliau sužinoti, kaip „Tuvlita“ ekspertai nustato istorinių transporto priemonių pripažinimą, į ką kreipia daugiausia dėmesio siekdami gauti oficialų istorinės transporto priemonės statusą ir joms Lietuvoje priskiriamus valstybinio registracijos numerio ženklus.

Renginio partneriai akcentuoja, jog istorinės transporto priemonės pripažinimo metu įvertinama ne tik jos techninė būklė, bet ir autentiškumas, gamybos metai (laikotarpis), originalių detalių išsaugojimas bei teisės aktuose numatytų reikalavimų atitikimas.

„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie istorinių automobilių festivalio ir palaikyti bendruomenę, kuriai svarbios autentiškos vertybės, istorija ir technologinis paveldas“, – teigė T. Bagdanavičius.

Istorinių automobilių festivalis Utenoje bus jau dešimtasis, kuriame dalyvauja Anželikos ir Vaido Jurkų šeima. Kartu važiuoja ne tik vyras su žmona, bet ir vaikai Vincentas su Adele, kurie per tą laiką jau tapo neblogais šturmanais. Ši istorinei technikai ir naujoms pažintims neabejinga šeima prie starto linijos atvairuos 1990 m. gamybos „Youngtimer“ klasės „Mercedes-Benz 124W“ automobilį. Tą patį, su kuriuo dalyvavo ir ankstesniuose „Saugaus rato“ organizuojamuose analogiškose renginiuose. Jį vairuos Anželika, o Vaidui su vaikais teko šturmano pareigos.

„Esu uteniškis, todėl svarbiausias mūsų tikslas supažindinti vaikus su mano gimtine ir jos apylinkėmis, gamtos paminklais bei žymesnėmis vietovėmis. O šis 200 km žygis su automobiliu ir pažintinėmis pertraukėlėmis kaip niekad tam tinka“, – įsitikinęs V. Jurka.

Rolandas Ryliškis su žmona Jūrate istorinių automobilių festivalyje pristatys vieną seniausių šiame renginyje – 1968 m. gamybos – „Mercedes-Benz 250 W114“ automobilį ir varžysis „Oldtimer“ klasėje.

„Neskaičiavau, tačiau šis ralis mums, ko gero, jau dešimtasis, – sakė Rolandas. – „Saugaus rato“ renginiuose dalyvaujame seniai. Paperka gera jų organizacija, įdomios, nelauktos rungtys, skatinančios pasukti galvą, galimybė pabendrauti su idėjos broliais.“

Šeiminis Ryliškių ekipažas nekelia konkrečių uždavinių. Jų žodžiais tariant, kuo mažiau skubėjimo ir kuo daugiau galimybių susipažinti su šiuo Aukštaitijos kampeliu bei žymiausiomis jo vietomis – pagrindinis jų tikslas.

Dalyvauti gegužės 24 d. įvyksiančiame „Istorinių automobilių festivalyje Utenos krašto keliais“ jau užregistruota beveik keturios dešimtys žvilgančių, tarsi vakar nuo surinkimo konvejerių nuriedėjusių, skirtingų markių ir modelių, įvairių gamintojų „Youngtimer“ ir „Oldtimer“ automobilių, kurie neabejotinai pradžiugins daugelį technikai neabejingų žiūrovų.

Pranešimas žiniasklaidai

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Indraja

Įvairenybės

Jaunimas