Draudimo įmokoms kompensuoti – daugiau kaip 3 mln. eurų

Nuo kovo 1 dienos pradedamos rinkti paraiškos pasėlių ir augalų draudimo įmokų daliai kompensuoti. Paraiškos bus priimamos iki birželio 28 d. savivaldybių, kuriose įregistruota pareiškėjų žemės ūkio valda, administracijose. Šiam paraiškų rinkimo laikotarpiui skirta 3 076 258 Eur paramos lėšų. Tai pirmasis paraiškų teikimo etapas šiais metais, antrasis paraiškų rinkimo laikotarpis prasidės rugsėjo 2 d. ir baigsis gruodžio 31 d.

Parama teikiama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos (KPP) priemonės „Rizikos valdymas” veiklos sritį „Pasėlių ir augalų draudimo įmokos”.

Kas gali teikti paraiškas

Paraiškas gali teikti augalininkyste, sodininkyste ar daržininkyste užsiimantys fiziniai ir juridiniai asmenys, norintys, kad būtų kompensuotos paramos pasėlių ir augalų nuo sausros draudimo įmokos. Fiziniai asmenys turi būti įregistravę ūkininko ūkį ir valdą, juridiniai asmenys – įregistravę savo vardu valdą.
Pareiškėjo sudaromoje draudimo sutartyje turi būti numatoma padengti nuostolius, kai dėl iššalimo ir (arba) sausros sunaikinama daugiau kaip 20 proc. ūkininko vidutinės metinės praėjusių trejų metų produkcijos. Apdraustos produkcijos rūšies vidutinė metinė trejų metų produkcija apskaičiuojama pagal tos savivaldybės, kurioje yra registruotas žemės ūkio veiklos subjekto ūkis, Lietuvos statistikos departamento oficialiai skelbiamą vidutinį metinį praėjusių trejų metų produkcijos rūšies derlingumą tonomis iš hektaro.
Pagal vieną draudimo sutartį pareiškėjas gali pateikti vieną paramos paraišką. Teikiamų paramos paraiškų skaičius neribojamas.
Kompensuojama iki 70 proc. sumokėtos draudimo įmokos sumos
Pareiškėjui, apdraudusiam pasėlius ir (arba) augalus nuo sausros, kai draudžiamasi nuo didesnių kaip 20 proc. produkcijos nuostolių, kompensuojama iki 70 proc. sumokėtos draudimo įmokos sumos. Tačiau kompensuojama suma negali viršyti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nustatytų draudimo įmokų sumos dydžių 1 ha deklaruoto ploto pagal pasėlių ir (arba) augalų rūšis.

Draudimo paslaugų pirkimo būdai

Prieš sudarydami draudimo sutartis tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys turi atlikti draudimo paslaugų pirkimus vadovaudamiesi Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis bei administravimo taisyklėmis. Tuo tarpu perkančiosios organizacijos pirkimus turi vykdyti pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.
Jei pirkėjas nėra perkančioji organizacija, o perkamų pasėlių ir (arba) augalų draudimo paslaugų suma yra lygi arba viršija 58 000 Eur, pareiškėjas pirkimą turi vykdyti konkurso arba derybų būdu. Pirkimas derybų būdu gali būti atliekamas, kai prekes, paslaugas ar darbus dėl techninių ar kitų objektyvių priežasčių gali pateikti tik konkretus tiekėjas ir nėra kitos alternatyvos.
Tuo tarpu, kai draudimo paslaugų vertė yra mažesnė nei 58 000 Eur, tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti kartu su paraiška reikia pateikti ne mažiau kaip tris skirtingų tiekėjų komercinius pasiūlymus, kuriais grindžiama visa prašoma paramos suma. Jei rinkoje yra mažiau tiekėjų, galima pateikti mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus.

Draudimo sutartis – prieš pateikiant paraišką

Prieš teikdamas paraišką ūkininkas turi pasirašyti su draudimo bendrove draudimo sutartis / draudimo paraišką ne ilgesniam kaip vienam augalų vegetacijos laikotarpiui ir jame / joje turi būti nurodyta:
• duomenys apie draudimo įmonę ir subjektą, kuriam nuosavybės teise priklauso draudžiama produkcija;
• kiekviena augalų rūšis bei plotas;
• kiekvienos augalų rūšies draudimo įmokos suma;
• kiekvienos augalų rūšies draudimo suma, draudimo laikotarpis, apdraustų augalų plotai pagal augalų rūšis ir rizikos, nuo kurių draudžiamasi, bei 20 proc. kiekvienos apdraustos produkcijos rūšies vidutinė metinė trejų metų produkcija.
Visą pagal draudimo sutartį mokėtiną draudimo įmoką pareiškėjas turi sumokėti tik po paramos paraiškos pateikimo savivaldybei dienos.

Parama mokama neatsižvelgiant, ar draudžiamasis įvykis įvyko, ar ne

Paramos gavėjas, sumokėjęs draudimo įmonei visas draudimo sutartyje nurodytas draudimo įmokas bei einamaisiais metais deklaravęs žemės ūkio naudmenas, nuo einamųjų metų birželio 1 d. iki einamųjų metų rugpjūčio 15 d. savivaldybei turi pateikti šiuos dokumentus:
• draudimo sutartį bei visų draudimo sutarties pakeitimų (tuo atveju, jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį buvo tikslinama ar buvo nutraukta) kopijas;
• visų įvykusių draudiminių įvykių (jei jų buvo) žalų pranešimų originalus arba kopijas bei paaiškinimus dėl žalą patyrusių pasėlių atsėjimo;
• visų draudimo sutartyje nurodytų draudimo įmokų sumokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijas.
Parama mokama neatsižvelgiant į tai, ar draudžiamasis įvykis įvyko, ar ne.

Galimybė gauti dalį paramos sumos anksčiau

Visa apskaičiuota paramos suma apdraudusiam pasėlius ir (arba) augalus ūkininkui išmokama per metus nuo sprendimo skirti paramą priėmimo. Paramos gavėjui suteikta galimybė dalinę kompensaciją – 50 proc. apskaičiuotos preliminarios paramos sumos, atsižvelgiant į sumokėtą draudimo įmokos sumą, gauti anksčiau. Tokiu atveju paramos gavėjas iki balandžio 1 d. turi kreiptis į savivaldybę ir pateikti draudimo sutarties kopiją ir visų draudimo sutartyje nurodytų draudimo įmokų sumokėjimo patvirtinimo dokumentų kopijas. Dalinė kompensacija išmokoma iki einamųjų metų liepos 30 d.

Nacionalinės mokėjimo agentūros inf.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Indraja

Įvairenybės

Jaunimas