Savivaldybių rinkimams – beveik 6 mln. eurų

Politinės kampanijos dalyviai savivaldybių tarybų rinkimuose išleido per 5,82 mln. eurų. Tuo tarpu jų pajamos – kone 4,74 mln. eurų. Skolos sudaro daugiau kaip 1,36 mln. eurų. Iš beveik 300 dalyvių neskolingi liko mažiau kaip trečdalis.

Iki balandžio 16 dienos savivaldybių tarybų rinkimuose dalyvavę 293 savarankiški politinės kampanijos dalyviai Vyriausiajai rinkimų komisijai (VRK) turėjo pateikti politinės kampanijos finansavimo ataskaitas. Didžioji dalis jų tai jau padarė, išskyrus vos du – visuomeninį rinkimų komitetą bei išsikėlusį kandidatą.
Mažiau nei 70 VMDU dydžio, bet ne nulį, pajamų gavę politinės kampanijos dalyviai perduodami auditoriams pagal viešųjų pirkimų sutartis.
Balandžio 24 dienos duomenimis, politinei kampanijai finansuoti savarankiški jos dalyviai turėjo beveik 4,74 mln. Eur pajamų. Didžiausią jų dalį, apie 1,74 mln. Eur, sudarė kandidatų asmeninės lėšos. 1,4 mln. Eur politinėms partijoms buvo skirta iš valstybės biudžeto, pačių partijų lėšos buvo šiek tiek mažesnės, – apie 1,04 mln. Eur. Fiziniai asmenys iš viso paaukojo apie 553 tūkst. Eur.
Daugiausia pajamų politinei kampanijai finansuoti turėjo Socialdemokratų (LSDP) ir Darbo (DP) partijos bei Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) ir Liberalų sąjūdis (LRLS) – atitinkamai 820 tūkst. Eur, 784 tūkst. Eur, 788 tūkst. Eur ir 603 tūkst. Eur. Lenkų rinkimų akcija (LLRA) gavo apie 394 tūkst. Eur pajamų, partija „Tvarka ir teisingumas” (PTT) – 380 tūkst. Eur, Lietuvos laisvės sąjunga (LLS) – 214 tūkst. Eur, o visuomeniniai rinkimų komitetai, kartu paimti, – 386 tūkst. Eur.
Politinei kampanijai finansuoti visi jos dalyviai kartu išleido 5,82 mln. Eur, iš jų apie 5,48 mln. Eur (per 94 proc.) – politinei reklamai. Jai daugiausia skyrė DP (932 tūkst. Eur), LSDP (961 tūkst. Eur), Liberalų sąjūdis (apie 867 tūkst. Eur), TS-LKD (650 tūkst. Eur). LLS politinei reklamai išleido 449 tūkst. Eur – mažiau nei visi rinkimų komitetai (beveik 467 tūkst. Eur). Mažiausiai reklamavosi Pensininkų ir Emigrantų partijos bei Kovotojų už Lietuvą sąjunga (100 Eur, 1 446 Eur ir 168 Eur).
Daugiausia politinės kampanijos dalyviai išleido reklamuodamiesi spaudoje (per 1,46 mln. Eur) bei mokėdami už išorinę politinę reklamą (beveik 1,26 mln. Eur). Reklama televizijoje atsiėjo apie 709 tūkst. Eur, internete – apie 384 tūkst. Eur, radijuje – per 155 tūkst. Eur. Kitomis priemonėmis skleidžiamai reklamai išleista beveik 1,52 mln. Eur.
Reklamai spaudoje LSDP skyrė 267 tūkst. Eur, LRLS – beveik 211 tūkst. Eur, Valstiečių ir žaliųjų sąjunga (LVŽS) – apie 179 tūkst. Eur, DP – 157 tūkst. Eur, TS-LKD – beveik 155 tūkst. Eur.
Išorinė reklama brangiausiai kainavo DP (kone 257 tūkst. Eur), LSDP (apie 208 tūkst. Eur), TS-LKD (apie 181 tūkst. Eur), LLS (beveik 153 tūkst. Eur), televizijoje – DP (per 251 tūkst. Eur), LLRA (apie 138 tūkst. Eur), LRLS (per 96 tūkst. Eur), internete – LRLS (apie 112 tūkst. Eur), LSDP (62 tūkst. Eur), TS-LKD (beveik 52 tūkst. Eur).
Negalutiniais duomenimis, politinės kampanijos dalyviai liko skolingi daugiau kaip 1,363 mln. Eur. LLS skolos sudaro apie 377 tūkst. Eur, LRLS – 274 tūkst. Eur, DP – beveik 238 tūkst. Eur, LSDP – apie 167 tūkst. Eur, LVŽS – apie 165 tūkst. Eur.

VRK inf.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Įvairenybės

Jaunimas

Kaimas