Surinkti gerą amortizatorių Utenoje – misija įmanoma

Utena nuo seno garsėja savo išvystyta pramone. Tačiau šalia didžiųjų įmonių visuomet buvo ir mažesnių, kas dieną sunkiai dirbančių ir kuriančių inovacijas. O už visų įmonių yra žmonės. Šį kartą kalbėjomės su MB „Setupas“ vadovu uteniškiu Deividu Vitkūnu apie autosportą bei unikalius jo gaminamus amortizatorius.

Deividas Vitkūnas visą gyvenimą yra prie technikos ir jau 15 metų surinkinėja amortizatorius

Prie technikos visą gyvenimą

Iš tiesų, D. Vitkūną Utenoje pažįsta praktiškai visi, kurie bent truputį domisi technika, automobiliais ir autosportu. „Technika ir automobiliais pradėjau domėtis dar vaikystėje“, – prisiminė pašnekovas.

Dar būdamas paauglys, jis jau sukosi Utenos automobilių turguje ir padėjo vyresniems draugams, kolegoms bei partneriams ruošti automobilius parduoti, derantis ir parduodant. Taip jaunas vyras savo aistrą technikai pavertė ne tik hobiu, bet ir galimybe užsidirbti. Viskas vystėsi palaipsniui ir atsirado noras pasivaržyti autosporto lenktynėse. „2003-iaisiais, dar nesulaukęs 20 metų, startavau ZAS klasėje autosporto lenktynėse su pasiruoštu zaporožiečiu“, – savo, kaip sportininko, kelią prisiminė D. Vitkūnas. Po kiek laiko jis nusprendė pereiti į Lietuvos autokroso ir ralio čempionatą. 2009 ir 2010 metais D. Vitkūnas laimėjo autokroso čempionatą, o 2009 metais ir ralio kroso čempionatą bei pasidabino aukso medaliais.

Sportinių amortizatorių konstravimas

„Automobilių sportas labai brangus malonumas. Siekdami sutaupyti daug dalykų konstruodavome ir darydavome patys“, – pasakojo uteniškis. Pasak jo, taip buvo pradėti konstruoti ir bandyti realių varžybų metu sportiniai amortizatoriai su įvairiais specialiais nustatymais. Žinoma, iš pradžių buvo visko, ne viskas pavykdavo. Tačiau atėjus supratimui, kaip turi dirbti sportinio automobilio amortizatoriai, pavyko juos sukurti tokius, kokie reikalingi, ir už gerokai mažesnę kainą, nei kainuoja nauji, žinomų gamintojų. „Žinios sporto pasaulyje skrieja greitai, taigi jau netrukus pradėjau gaminti amortizatoriaus ne tik sau, bet ir kolegoms bei konkurentams“, – amortizatorių gamybos pradžią prisiminė verslininkas. Kaip pats teigė, dar 2012 metais jį pastebėjo ir amortizatorių bazės „Ohlins Racing“ AB atstovai, kurie pasiūlė tapti oficialiais jų atstovais. O sukauptas žinių bagažas ir patirtis leido tobulėti bei plėstis. „Taip natūraliai beaugant ir plečiantis atsirado užsieniečių užsakovų, kurie pageidaudavo kokybiškų amortizatorių savo sportiniams automobiliams, keturračiams ir bagiams“, – pasakojo MB „Setupas“ vadovas. Pasak jo, užsakymų būdavo iš Lenkijos, Latvijos, kitų Europos šalių.

Utenoje, MB „Setupas“, surinkti amortizatoriai bus montuojami į lenkiškus elektromobilius

Amortizatoriai elektromobiliams

„Standartinio automobilio amortizatorius yra paprastas ir jį kokybiškai bei už gerą kainą pagaminti gali daugelis gamintojų, tačiau sportinio automobilio amortizatorius su daugybe nustatymų yra sudėtinga inžinerinė detalė, todėl jam surinkti reikia išties daug patirties bei kompetencijos“, – sakė D. Vitkūnas. Apskritai, jis praleido daugiau nei 15 metų kurdamas, bandydamas ir tobulindamas įvairios sportinės technikos amortizatorius. Todėl uteniškis labai nenustebo, kuomet kreipėsi elektromobilių pramonės startuolis iš Lenkijos, užsakydamas pagaminti 40 bandomųjų amortizatorių komplektų būsimiesiems lenkiškiems elektromobiliams. „Paprasto automobilio su vidaus degimo varikliu svoris gali svyruoti nuo 1 100 iki 1 500 kilogramų, tačiau elektromobiliai, net ir nedideli, gali sverti 1 800 ar net 2 000 ir daugiau kilogramų“, – inžinerines subtilybes pristatė D. Vitkūnas. Pasak jo, tokiems automobiliams atitinkamai reikalingi ir kokybiškesni amortizatoriai. „Iš tiesų, mūsų surinkti bandomieji amortizatoriai buvo labai gerai įvertinti, įveikė visas kokybės bei saugumo patikras, ir mes pasirašėme didelės apimties sutartį bei surinkinėsime reguliuojamus amortizatorius ir elektromobiliams“, – džiaugėsi MB „Setupas“ vadovas. Tiesa, anot jo, amortizatoriai bus montuojami tik į geriausios komplektacijos, brangiausius lenkiškus elektromobilius ir turės daug nustatymų, kurie leis automobiliui važiuoti itin komfortiškai. Tai naujos kartos DCC amortizatoriai, turintys elektromagnetinius dvipusio veikimo vožtuvus, kurie milisekundės greičiu reaguoja į kelio dangos pakitimus. Kitaip sakant, ant kiekvieno amortizatoriaus yra specialūs jutikliai, kurie fiksuoja kelio dangos pakitimus, juos perduoda į kompiuterį, ir įvažiavus į duobę toks amortizatorius automatiškai sukietėja bei išlygina automobilį, taip sukuriant geriausią ir komfortiškiausią vairavimo patirtį. Pirmaisiais – 2026 – metais lenkai suplanavę pagaminti 150 tūkst., o antraisiais net 300 tūkst. elektromobilių. Tiesa, didesnė jų dalis, tikėtina, bus su paprastais pigesniais amortizatoriais ir tik geriausios komplektacijos – su surinktais Utenoje. Taigi MB „Setupas“ jau planuoja investicijas į plėtrą: statysis daugiau patalpų ir įdarbins daugiau darbuotojų.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Indraja

Įvairenybės

Jaunimas