Praeitų metų pabaigoje baigta rekonstruoti kelio Vilnius–Utena atkarpa nuo Molėtų iki Utenos, atrodo, turėtų džiuginti uteniškius, kurie šios svarbios eismo arterijos, jungiančios Vilnių ir Uteną, atnaujinimo laukė labai ilgai. Turbūt niekas nesiginčys, kad kelio danga puiki. Pilna pavojingų įtrūkių ir vertusi vairuotojus jaustis lyg automobiliu dardėtų geležinkelio pabėgiais senoji asfaltbetonio danga liks tik šiuo keliu važiavusiųjų atmintyje. Tačiau daug klausimų kyla dėl ištisinių linijų bei saugumo salelių ir praktiškai nebelikusio kelkraščio – tai bene svarbiausi vairuotojams užkliūvantys dalykai.
Betonkė geriau?
Molėtų žuvies rūkyklos pardavėja Jolita kalbėdama apie naująjį kelią žodžių į vatą nevyniojo: „Siauras, nepatogus, šalikelių nėra, labai daug salelių.“ Tik danga, anot jos, gera. Moteris nesupranta, kam reikėjo tiek kelią susiaurinti, kad žmogus šalikele negali eiti. O ką daryti dviratininkui? Pašnekovei žmonės pasakojo, kad „jau šlaitai nučiuožę“. „Pagalvokit: kas bus pavasarį? Kas bus po stipraus lietaus?“ – retoriškai klausė Jolita ir pripažino, kad tikėjosi geresnio kelio. Bent jau tokio pat platumo. Ji atkreipė dėmesį, kad žmonės, besinaudojantys viešuoju transportu, gyvena ne šalia stotelių, reikia paeiti, o kelkraščiai likę labai siauri. Anot Jolitos, nepagalvota ir apie specialųjį bei sunkiasvorį transportą – nėra nei kaip praleisti, nei kaipaplenkti… „Nepagalvota apie šio kelio patogumą. Jų manymu, gal viskas padaryta ir gerai, bet kad susiaurino… Kažkur internete mačiau kelio vaizdą iš viršaus: plotas didelis, žalumos daug, o keliukas toks siaurutis… Tai kam tokią nesąmonę daryt?.. Jeigu turit žemės, tai per visą plotą ir darykit. Vairuotojai bijo kelio, kurį darys tarp Molėtų ir Vilniaus. Sako, jei vėl tokią nesąmonę padarys, tada geriau jau liktų betonkė“, – buvo kategoriška moteris ir pabrėžė, kad tokią nuomonę ji girdi iš žmonių, keliaujančių tarp Utenos ir Vilniaus.
Visą straipsnį skaitykite penktadienio laikraštyje „Utenos diena“.