„BIOVELA Group“ pasiryžusi atremti sektoriaus iššūkius – Utenoje darbus pradeda 8 mln. eurų vertės skerdimo linija

Didžiausia mėsos perdirbimo įmonių grupė Baltijos šalyse įgyvendino vieną reikšmingiausių 2024 m. projektų ir Utenoje sėkmingai atidarė 8 mln. Eur kainavusią moderniausią rinkoje kiaulių skerdimo liniją. Įmonių grupės skerdimo pajėgumams išaugus dvigubai, bendrovės vykdomasis direktorius Žilvinas Lenktaitis pasakoja apie kiaulienos rinką, kiaulių augintojų iššūkius ir lietuvių norą mėgautis šviežia ir, svarbiausia, lietuviška mėsa. Būtent vietinės kilmės produkcija dažniausiai asocijuojama su aukštos kokybės statusu, rodo šių metų vartotojų tyrimo duomenys.


Naujoji skerdimo linija apdoroja 300 kiaulių per valandą

Kiaulienos sektoriaus iššūkiai ir lietuviškos produkcijos svarba

Vartotojų tyrimo duomenimis*, pirkėjai kokybę dažnai sieja su lietuviškais prekės ženklais: mėsos ir jos gaminių kategorijoje labiausiai išsiskyrėBIOVELA prekės ženklas, kurį respondentai minėjo dažniausiai (22 proc.). Lietuviams, renkantis šviežios mėsos produktus, svarbiausia yra kokybė (66,2 proc.), tačiau reikšmingas kriterijus – ir lietuviškumas, kurį išskyrė 26 proc. apklaustųjų.

Taip pat Žemės ūkio ministerijos statistika atskleidžia, jog per metus kiekvienas Lietuvos gyventojas vidutiniškai suvartoja apie 54 kg kiaulienos, o remiantis Statistikos departamento duomenimis, šiuo metu tik apie 40 proc. kiaulienos yra vietinės kilmės. Šie duomenys atskleidžia, kad Lietuvoje auginamų kiaulių kiekis nėra pakankamas vidaus rinkos poreikiams patenkinti.

„Sekdami šias vartotojų tendencijas, siekiame jas atliepti: naujoji skerdimo linija, apdorojanti 300 kiaulių per valandą, padės užtikrinti didesnį vietinės produkcijos kiekį. Be to, įdiegtos inovacijos padės užtikrinti aukščiausią mėsos kokybę, nes naujos technologijos leidžia preciziškai kontroliuoti visus gamybos etapus: nuo skerdimo iki galutinio produktų apdorojimo“, – sakė „BIOVELA Group“ vykdomasis direktorius Ž. Lenktaitis.

Gamyba su mažiau poveikio aplinkai

Įgyvendindama „BIOVELA Group“ antrosios skerdimo linijos projektą, įmonė prioritetu laikė ir tvarumo principus. Pasitelktos tik esamos įmonės patalpos, be papildomų statybos darbų. Taip pat pasirūpinta energiniu efektyvumu: ant skerdyklos stogo sumontuota saulės jėgainė, visiškai patenkinanti metinį elektros poreikį, įdiegti LED apšvietimo sprendimai ir efektyvios ventiliacijos sistemos, veikiančios pagal esamą poreikį.

Kaip pažymėjo Ž. Lenktaitis, projektuojant patalpas buvo siekiama kuo didesnės optimizacijos – naujosios skerdyklos patalpų tūris viršija senosios tik 11 proc., tačiau linijos našumas padidintas du kartus.

„Mažesnis patalpų tūris prisideda prie mažesnių vandens ir cheminių medžiagų poreikių, sumažina energijos sąnaudas ir padeda išlaikyti aukštus kokybės standartus, taip pat sumažinant ir poveikį aplinkai. Be to, papildomi energiniai sprendimai ne tik taupo energijos sąnaudas, bet ir užtikrina tvaresnį gamybos procesą, padedantį įmonei ir toliau laikytis aukštų ekologinių ir efektyvumo standartų“, – teigė „BIOVELA Group“ vykdomasis direktorius.


Anot bendrovės vykdomojo direktoriaus Žilvino Lenktaičio, naujoji skerdimo linija padės užtikrinti didesnį vietinės produkcijos kiekį

Patikimas partneris Lietuvos ūkiams

Nors lietuvių vartotojai itin vertina vietinę kiaulienos produkciją, mėsos pramonės rinkoje kiaulių ūkiai ir toliau traukiasi dėl ūkininkams nepalankių auginimo sąlygų: per pastaruosius dvejus metus kiaulių skerdimai visoje Europoje sumažėjo 12 proc., o buvusio kiekio atstatymą apsunkina griežtėjantys kiaulių laikymo reikalavimai. Šie pokyčiai stipriai veikia ir Lietuvos kiaulių augintojus.

Ž. Lenktaitis sakė, jog nepaisant susidariusios situacijos rinkoje, atidarius antrąją skerdimo liniją, ir toliau užtikrinamas bendradarbiavimas su aukščiausius standartus atitinkančiais Lietuvos ūkiais.

„Mūsų tikslas – skatinti kiaulių ūkių plėtrą, didinti aukščiausios kokybės lietuviškos kiaulienos pasiūlą rinkoje ir užtikrinti, kad vartotojai turėtų galimybę rinktis tvariai ir atsakingai pagamintą produktą. Siekiame ne tik patenkinti vidaus rinkos poreikius, bet ir prisidėti prie Lietuvos žemės ūkio sektoriaus konkurencingumo stiprinimo“, – teigė jis.

*Vartotojų tyrimą šių metų pavasarį atliko tarptautinė reklamos ir viešųjų ryšių įmonė „Havas Group“ bei viena iš pirmaujančių rinkos tyrimų duomenų rinkėjų Europoje „Norstat LT“.

„BIOVELA Group“ inf.

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Aktualijos

Featured

Ignalinos naujienos

Indraja

Įvairenybės

Jaunimas