„Nusprendęs dažniau rinktis lietuviškus pieno produktus, duoną ir čia užaugintas daržoves, užuot pirkęs importines, vos per mėnesį sutaupiau dešimtis eurų“, – dalijosi uteniškis Dominykas. Jis neslėpė, kad anksčiau nekreipė ypatingo dėmesio į perkamų produktų kilmę, tačiau sužinojęs apie prekybos tinkle „Maxima“ vykdomą akciją nusprendė padaryti eksperimentą ir apsipirkti tik iš lietuvių gamintojų tiekiamo asortimento.
Kampanija „Lietuva, ačiū!“
„Sužinojęs apie prekybos tinkle vykdomą kampaniją „Lietuva, ačiū!” nusprendžiau paeksperimentuoti ir pirkti tik lietuviškas prekes. Akcijos taisyklės skelbia, kad už įsigytą lietuvišką produkciją – duoną, pieno produktus ar daržoves – į mano AČIŪ kortelę grįš 10 proc. nuo sumokėtos sumos. Anksčiau maistą pirkdavau nežiūrėdamas į etiketes – turėjau mėgstamus produktus ir net negalvodamas apie gamintojo kilmę juos dėdavau į prekių vežimėlį. Akcija buvo puiki proga eksperimentui – nuvykęs į parduotuvę nusprendžiau apsipirkti rinkdamasis tik lietuvių gamintojų produktus. Kampanijoje dalyvaujančios prekės buvo pažymėtos specialiais karuliais, tad greitai ir lengvai jas radau”, – sakė Dominykas.
Pašnekovas pasakojo, kad nuo sumokėtų 26 eurų, už kuriuos pirko akcijoje dalyvaujančias lietuviškas daržoves (salotas, morkas, burokėlius, bulves, česnakus), pieno produktus (jogurtą, pieną, sūrį, varškės sūrelius) ir mėgstamą juodą duoną, į AČIŪ kortelę jam sugrįžo 1,62 euro. „Tai per porą dienų suvartojamos prekės mūsų šeimoje, tad jas perku beveik kasdien. Iš viso per sausio mėnesį į AČIŪ kortelę sugrįžo apie 20 eurų, kuriuos mėnesio gale skyrėme vaikų žiemos laisvalaikio pramogoms”, – įspūdžiais dalijosi Dominykas.
Padeda konkuruoti su importuotojais
2019 m. sausio mėnesį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Utenoje lietuviško pieno produkcijos paklausa išaugo 15,7 proc., lietuviškos duonos paklausa išaugo net 19,8 proc., o į uteniškių pirkėjų krepšelius lietuviškų daržovių keliavo net 18 proc. daugiau nei praėjusių metų sausio mėnesį.
Porus Utenos rajone įsikūrusioms „Maximos” parduotuvėms tiekiantis ūkininkas Vidas Navikas pastebėjo, kad tokia akcija padeda sumažinti lietuviškos prekės kainą ir tai padaro ją patrauklesnę nei importinės prekės.
„Maxima” į pirkėjų AČIŪ korteles, grąžindama dalį prekės kainos, vietos produkciją paverčia patrauklesne pirkėjams – juk visada smagu sutaupyti apsiperkant”, – sakė V. Navikas.
Paklausa gerokai auga
Per pirmąjį kampanijos mėnesį lietuviškus maisto produktus įsigijusiems pirkėjams visoje Lietuvoje sugrąžinta suma iš viso viršijo 1 mln. eurų, o lietuviškos duonos, pieno ir daržovių pardavimai išaugo apie 8 proc. Pirkėjų, kurie renkasi lietuviškus maisto produktus, padaugėjo 7 proc., palyginti su statistika prieš akcijos pradžią.
„Visos kampanijos „Lietuva, ačiū!” metu pirkėjų gaunamos naudos skiriamos prekybos tinklo pelno sąskaita, skatinant žmones rinktis Lietuvos gamintojų ir augintojų produkciją, taip prisidedant prie šalies ekonomikos augimo. Per pirmąsias akcijos savaites užfiksavome 8 proc. didesnius lietuviškų prekių pardavimus, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai”, – teigė „Maximos” komercijos vadovė Vilma Drulienė ir pastebėjo, kad už susigrąžintus pinigus žmonės dažniausiai pirko sausio mėnesį ypač paklausius citrusinius vaisius, šviežią mėsą ar žiemos laisvalaikio prekes.
Sugrąžinta suma gali siekti apie 12 mln. eurų
Kortelėje sukauptus „Maximos” pinigus pirkėjai gali panaudoti pirkdami bet kurią kitą prekę, išskyrus alkoholį, tabaką bei paslaugas. Skaičiuojama, kad visos kampanijos metu į „Maximos” klientų korteles sugrąžinta suma gali siekti apie 12 mln. eurų. „Lietuva, ačiū!” kampanijoje dalyvauja apie 1 000 lietuviškos kilmės prekių: apie 650 pieno produktų, per 200 duonos gaminių bei daugiau kaip 50 Lietuvoje užaugintų šviežių daržovių.
„Maximos” inf.