Utenos kraštas – ežerų, kalvų ir miškų supamas regionas, traukiantis visus, vertinančius ramybę bei gamtos grožį. Todėl kelionės į šį unikalų kraštą turi būti saugios ir patogios. Ne mažiau svarbu – kad ir vietiniams čia būtų patogu gyventi, sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

MINISTRAS E. SABUTIS STABDO KELIŲ IR TILTŲ DEGRADACIJĄ
Šiemet vietinės reikšmės keliams visoje šalyje skirta rekordinė suma – daugiau nei 206 mln. eurų. Iš Kelių priežiūros ir plėtros programos vien Utenos kraštui numatyta skirti daugiau nei 2,5 mln. eurų.
„Šiemet regionų keliams skyriau didesnį finansavimą nei valstybiniams, o tai atveria galimybes žmonėms užtikrinti patogesnį, kokybiškesnį gyvenimą. Geresni keliai – tai stipresnės ir saugesnės bendruomenės, daugiau galimybių tiek verslininkui, tiek vietiniams gyventojams“, – sakė susisiekimo ministras E. Sabutis.
Naujausia Susisiekimo ministerijos apklausa atskleidžia, kad beveik pusė šalies gyventojų dėl blogos susisiekimo infrastruktūros patiria regioninę atskirtį.
„Prastas susisiekimas apriboja galimybes dirbti, mokytis ar pasinaudoti svarbiausiomis paslaugomis. Vaikams sudėtingiau pasiekti būrelius ar net mokyklas, ligoniams – gydymo įstaigas“, – pastebi ministras.
E. Sabutis rado sprendimą, kaip sustabdyti prastos būklės kelių ir byrančių tiltų degradaciją – nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti Kelių fondas. Skaičiuojama, kad finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų. Be to, lėšos iš naudojimosi kelių infrastruktūra, bus nukreiptos atgal į kelius.
PLANUOJAMI DARBAI IR UTENOS PLENTO REKONSTRUKCIJA
Utenos mieste planuojami gatvių remonto darbai, siekiant atnaujinti susidėvėjusią infrastruktūrą ir pagerinti eismo sąlygas. Bus baigiami Užpalių gatvės rekonstrukcijos darbai, taip pat į sąrašą įtrauktos Gaspariškių, Metalo ir Svajonių gatvės.
Greta vyksta ir vienas didžiausių kelių infrastruktūros atnaujinimo projektų regione – kelio Vilnius–Utena (A14) rekonstrukcija. Jau atnaujinta pirmoji atkarpa nuo Molėtų iki Utenos, šiuo metu darbai vyksta beveik 43 km ilgio ruože nuo Nemenčinės–Maišiagalos sankryžos iki Molėtų (21,5–64,33 km): ardomos senos dangos, įrengiami pagrindai, pralaidos, ruošiama asfaltavimui. Visas šis ruožas bus rekonstruotas į „2+1“ kategorijos kelią, o visus darbus tikimasi pabaigti iki 2026 m. pabaigos.

Kad čia darbai judėtų greičiau ir sklandžiau, Susisiekimo ministerija šiemet jau skyrė apie 65 mln. eurų tiek valstybės, tiek ES lėšų. Atkūrus šią svarbią arteriją, Utenos kraštas taps dar patogiau ir greičiau pasiekiamas.
Utenos kelių infrastruktūros problemos ir jų sprendimai aptarti birželio 20 dieną Ministro Pirmininko Gintauto Palucko ir susisiekimo ministro E. Sabučio vizito metu.

Susisiekimo ministerijos inf.